بابلویان:تاثیر لغو روادید بر گسترش همکاری اقتصادی دو طرف/مجلس قاطعانه در مقابل اقدامات کنگره آمریکا ایستادگی می کند

17:58 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۹۳۶
تاثیر لغو روادید بر گسترش همکاری اقتصادی، آمریکا بار‌ها برجام را نقض کرده، عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است، ناراحتی آمریکا به خاطر ممانعت ایران از زورگویی آن‌ها در منطقه است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، تاثیر لغو روادید بر گسترش همکاری اقتصادی، آمریکا بار‌ها برجام را نقض کرده، عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است، ناراحتی آمریکا به خاطر ممانعت ایران از زورگویی آن‌ها در منطقه است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

 

رئیس مجلس ارمنستان: روابط پارلمانی کلیدی ترین دستور کار تهران - ایروان/تاثیر لغو روادید بر گسترش همکاری اقتصادی

 ایرنا:رئیس مجلس ارمنستان با تاکید بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط در تهران - ایروان گفت: برای ما فعالیت گروه های دوستی پارلمانی اهمیت بسیاری دارد و گروه های دوستی به تعمیق و گسترش روابط دو کشور کمک می کنند.

'آرا بابلویان'در آستانه سفر رییس جمهوری ارمنستان به تهران در پاسخ به این سوال که مجلس ارمنستان در چارچوب گسترش روابط با ایران چه نوع انتظارات و برنامه هایی دارد؟ این مطلب را بیان کرد.

وی با ابراز خرسندی از روابط حسنه بین تهران - ایروان اظهار داشت: ما با رضایت می توانیم اشاره کنیم که روابط پارلمانی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جزئیات دستور کار روابط ایران و ارمنستان است که ما شاهد همکاری موثر و مفید و روابط نزدیک هستیم.

این مقام ارمنستان با اشاره به دیدار اخیر خود در سئول با همتای ایرانی اش تصریح کرد: من فرصتی داشتم که در سئول با همکار محترم آقای لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران ملاقات کنم.

بابلویان گفت: ما در این دیدار، گفت و گوی مفصلی درباره روابط ایران - ارمنستان، تعمیق همکاری بین پارلمان های دو کشور، مسایل منطقه ای و بین المللی مطرح کردیم. این دیدارها فرصت خوبی هستند و شرایط خوبی فراهم می کنند تا بتوانیم با دیدگاه های یکدیگر آشنا شویم و مسایل مشترک را که برای یکدیگر جالب توجه هستند، مطرح کنیم.

**گروه های دوستی پارلمانی صفحه جدیدی در روابط دو کشور

رئیس مجلس ارمنستان در خصوص اهمیت گروه های دوستی پارلمانی گفت: برای ما فعالیت های گروه های دوستی پارلمانی اهمیت بسیاری دارد؛ گروه های دوستی به تعمیق و گسترش روابط دو کشور کمک می کنند.
وی تاکید کرد: مطمئن هستیم که کمیسیون ها برای همکاری های پارلمانی می توانند یک مقصد و صحنه جدیدی در روابط پارلمانی باز کنند.

**سفر قریب الوقوع رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ارمنستان

بابلویان همچنین اظهار داشت: بعد از چند روز، هیاتی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران به ارمنستان سفر می کند و در جریان آن همکاران ایرانی ما در ارمنستان با همکاران ارمنی، از جمله اعضای پارلمان دیدار خواهند کرد.

**نقش دیپلماسی پارلمانی در شناخت ملت ها/ گسترش روابط پارلمانی ایران و ارمنستان

وی تاکید کرد: در جهان کنونی نقش دیپلماسی پارلمانی هر روز بیشتر می شود؛ نماینده های مجلس که مستقیم از طرف مردم انتخاب می شوند، می توانند کمک کنند تا مردم دو کشور با یکدیگر خوب آشنا شوند.

بابلویان گفت: در آینده کوشش بیشتری می کنیم که با کشور دوست، ایران، روابط پارلمانی ما گسترش پیدا کند.

رئیس مجلس ارمنستان همچنین در پاسخ به سوال دیگر  مبنی بر این که 'ایروان و تهران دارای چه پتانسیل هایی در توسعه روابط دو جانبه هستند' گفت: ایران و ارمنستان روابط تاریخی دارند و این روابط بر مبنای دوستی دو ملت و احترام متقابل گسترش پیدا کرده است و بعد از استقلال جمهوری ارمنستان همکاری بین دو کشور به طور پیوسته توسعه می یابد.

وی افزود: همکاری بین دو کشور در زمینه انرژی، تجارت، کشاورزی، آموزش و فرهنگ گسترش پیدا کرده و فعالیت کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان نشانگر همکاری موثر است.

بابلویان گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که آماده هستیم حداکثر تلاش ها را داشته باشیم و بر گسترش و تعمیق روابط با ایران تاکید کنیم.

**لغو روادید؛ نشانگر دوستی دو ملت/ تاثیر لغو روادید بر گسترش همکاری اقتصادی دو طرف

وی همچنین در خصوص تاثیرات لغو روادید بین ایران و ارمنستان گفت: لغو روادید میان ایران و ارمنستان نشانگر دوستی عمیق دو ملت است که به گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور کمک می کند.

بابلویان در پایان اظهار داشت: سفر جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم ایران به ارمنستان در سال گذشته به روابط دوستی دو کشور انگیزه جدیدی بخشید.

سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان روز 14 مرداد ماه به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رییس جمهوری به تهران سفر می کند.

 

آمریکا بارها برجام را نقض‌ کرده/ مجلس سکوت نخواهد کرد

تسنیم:سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب قطعنامه ضدایرانی کنگره آمریکا و جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش برای بررسی این موضوع، گفت: آمریکایی‌ها در جریان برجام‌ مدام سنگ‌اندازی کرده‌اند و این اقدام، اولین مقابله آنها با اجرای برجام نیست.

وی با بیان اینکه رفتارهای ضدایرانی کنگره آمریکا با واکنش قاطع مجلس شورای اسلامی مواجه خواهد شد، گفت: مجلس و کمیسیون امنیت‌ملی در دفاع از حقوق مردم، پاسخ و اقدامی شایسته به اقدامات ضدایرانی کنگره خواهد داد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: تحریم‌ها و مصوبه اخیر کنگره با اساس برجام در تضاد است و آمریکایی‌ها باید نسبت به نقض‌های پی‌درپی برجام پاسخگو باشند؛ نه‌ تنها آمریکا بلکه دیگر کشورهایی که در توافق هسته‌ای حضور داشتند، باید نسبت به نقض‌ برجام توسط آمریکا واکنش صریح داشته باشند.

 

تحریم‌های جدید امریکا نقض صریح برجام است/ قطعا پاسخ می دهیم

مهر:علی اکبر ولایتی با اشاره به اعمال تحریم های جدید از سوی کنگره و مجلس آمریکا، آن را نقض آشکار برجام برشمرد.

وی در خصوص عکس العمل ایران در قبال این نقض برجام تاکید کرد که مطمئنا دولت و به خصوص کمیته ویژه برجام اقدامات لازم را برای پاسخگویی به این نقض آشکار انجام خواهند داد.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب بیان داشت: بی شک عکس العمل های لازم به تصویب این تحریم ها را پس از بررسی ارائه خواهیم کرد.

 

 آل سعود نمی‌تواند بحران جدیدی درمنطقه ایجاد کند/ عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است

باشگاه خبرنگاران جوان:حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اظهارات گستاخانه وزیر دفاع آمریکا علیه ایران، گفت: این یاوه‌سرایی‌ها چیز تازه‌ای نیست و آنها این آرزو را به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله دفاعی و نظامی توانسته به سطحی از بازدارندگی برسد و هزینه ریسک دشمن را بالا ببرد.

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: دشمنان قطعا نمی‌توانند بر اساس معادله‌ای که پیچیده‌اند به براندازی نظام دست پیدا کنند.

مشاور سابق نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی تبلیغاتی بوده و بیشتر برای امید دادن به دست نشانده‌های منطقه‌ای و تکفیری‌ها مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با غوغاسالاری و فرار رو به جلو حرف‌شان را به کرسی بنشانند ولی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها تفاوت دارد. ایران اسلامی جایی نیست که آنها بتوانند با تهدید نظامی و اقدامات دیگر حاکمیتش را دچار مشکل کرده و به اهدافشان برسند.

مشاور سابق نماینده ولی فقیه درسپاه تأکید کرد: ایران اسلامی لقمه‌ای است که هیچ وقت از گلوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پایین نخواهد رفت، بلکه آنها را خفه خواهد کرد.

وی با اشاره به تنش ایجاد شده بین عربستان و قطر خاطرنشان کرد: عربستان نمی‌تواند یک بحران جدیدی را در منطقه ایجاد کند. آنها از اقدام نظامی علیه قطر عاجز هستند چرا که پایشان در باتلاق جنگ یمن فرو رفته است.

 

ناراحتی آمریکا به خاطر ممانعت ایران از زورگویی آنها در منطقه است

اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه در هیچ کجای برجام در رابطه با تروریست، سپاه و حقوق بشر صحبت نشده است، اظهار داشت: این مواردی که امروز آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند کاملا خلاف مصوبات برجام است و در هیچ کجای برجام چنین مواردی طرح نشده است.

جانشین قرارگاه ثارالله با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بدعهدی آمریکا و تأکید بر عدم اعتماد به آن‌ها، گفت: اکنون غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها در حال خودنمایی است و کسانی که به این‌ها خوشبین بودند باید در این وضعیت که طرح تحریم‌های جدید در دستور کار آن‌ها قرار گرفته عبرت بگیرند و بفهمند که نمی‌شود به آمریکایی‌ها اطمینان کرد.

وی تصریح کرد: از دید آمریکایی‌ها به کسی که در برابر وطن و حریم خود دفاع کند تروریست گفته می‌شود در حالی که هر عقل سلیمی می‌داند که باید از حریم خود در برابر تجاوز و غارت دفاع کند.

کوثری با اشاره به نفوذ فرهنگی و عقیدتی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف و حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش، گفت: ناراحتی آمریکا از این است که می‌بینند در هر جایی که می‌خواهند زورگویی و غارت کنند ایران مانع آن‌ها می‌شود.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه آمریکایی‌ها فقط به دنبال منافع خود هستند، تصریح کرد: ما می‌گوییم دوران زورگویی و جنگ روانی تمام شده و الان ملت‌ها و به ویژه ملت ایران آگاه شده‌اند و زیر بار سخن زور نمی‌روند.

کوثری بیان کرد: چنانچه این طرح تصویب شود خلاف برجام و بشریت است اگر چه روح شیطانی آن‌ها همیشه در عقل و منطق حاکم است.

وی افزود: اگر امریکایی‌ها منطق داشتند ما را متهم به تروریست نمی‌کردند، چرا که خودشان با همکاری اسرائیل و عربستان تروریسم را شکل می‌دهند و چون سازمان ملل تابع آن‌ها است و رسانه‌های زیادی هم دارند با پولی که از عربستان می‌گیرند اقدام به دروغ پراکنی و رفتارهای غیر منطقی بر پایه زورگویی می‌کنند.

 

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *