"مقام ارشد روسی": به تحریم های جدید آمریکا پاسخ دردناک بدهیم

18:47 - 05 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۸۳۴
در پی تصویب طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: برای تحریم های جدید آمریکا باید پاسخ دردناک آماده کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه (به وقت واشنگتن) طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رساند.

کنستانتین کاساچیف طی مطلبی در صفحه فیس بوک نوشت: روسیه پاسخ رسمی برای تحریم های جدید آمریکا و وضعیت املاک دیپلماتیک در واشنگتن و نیویورک آماده می کند که برای طرف آمریکایی دردناک خواهد بود.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: باید چنین پاسخی را آماده کرد، زیرا چنین اقدامی ضروری است. این اقدام نباید هم طراز باشد بلکه برای طرف آمریکایی دردناک باشد.

وی ادامه داد: اقدام روسیه باید پاسخ به قانون جدید تحریم های روسیه و اعمال مربوط به توقیف املاک دیپلماتیک این کشور و اقدامات دیگر واشنگتن باشد.

کاساچیف نوشت: در باره این وضعیت باید با مقامهای اتحادیه اروپا که با روسیه ائتلاف موقت ایجاد می کند، با توجه به این واقعیت که تحریم های آمریکا به منافع اقتصادی اروپا ضربه می زند، رایزنی کرد.

وی افزود: قانونی که در مجلس نمایندگان تصویب شد، نشان داد که در روابط روسیه و آمریکا نه فقط جهشی برای بهبودی صورت نمی گیرد بلکه وخامت مناسبات دو کشور نیز گریزناپذیر است.

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد: پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هامبورگ محتاطانه ابراز امیدواری کردم که می تواند نویدبخش جهش در روابط دو کشور باشد.

وی به یک ضرب المثل روسی اشاره کرد که «امید در لحظه آخر از بین می رود» اما چنین امکانی وجود دارد که بطور کامل محو شود.

کاساچیف خاطرنشان کرد: با توجه به رای گیری مجلس نمایندگان به طرح تحریم های جدید روسیه، ایران و کره شمالی می توان با جرات گفت در روابط مسکو و واشنگتن هیچ گونه جهشی صورت نمی گیرد و مناسبات دو کشور بهبود نمی یابد.

وی ادامه داد: افزون بر آن وخامت روابط دو کشور اجتناب ناپذیر است هر چند که جایی برای بدتر شدن بیش از این مناسبات دو کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه خواستار تقویت روابط این کشور با بقیه کشورهای جهان شد و افزود: تعداد کشورهای غیرغربی جهان بسیار بیشتر از کشورهای غربی است و باید به این واقعیت توجه کرد که با توجه به توافق ضدروسی کنونی در کنگره آمریکا، گفت وگوها امکانپذیر نیست. ترامپ از عهده کنگره برنیامده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اهمیت دارد روسیه به سوی خودانزوایی حرکت نکند و اقدامات خود را برای توسعه و پیشرفت کشور که در آن رقیبی ندارد متمرکز کند.

کاساچیف نوشت: باید روسیه را با منابع بسیار عظیم و امکانات و توانمندی ها در عرصه های مختلف توسعه داده و به کشور خودکفا تبدیل کنیم. زیرا در غیر این صورت برخی کشورها تلاش خواهند کرد از موضع غیر برابر و برتر سخن گویند.

طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی روز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.
طرح تصویب شده سنا به دلیل افزودن تحریم های روسیه به آن باید مجددا در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می شد. اما این رای گیری به دلیل پیشنهاد اضافه شدن تحریم های کره شمالی به آن، در کنگره جنجال برانگیز شد.‏

با این حال روز شنبه هفته جاری برخی اعضای ارشد جناح‌های دمکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان اعلام کردند که درخصوص افزودن تحریم های کره شمالی به این طرح به توافق رسیده‌اند.

طرح جدید که  قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها نامیده می شود، عصر سه شنبه به وقت واشنگتن در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

این طرح به دلیل تغییرات ایجاد شده باید در سنا نیز به رای گذاشته شود؛ به همین دلیل فورا به سنا ارسال می شود تا در صورت تصویب برای امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روی میز او قرار گیرد.

کارشناسان می گویند جزییات این طرح هنوز خیلی مشخص نیست و بیشتر به نیاز داخلی و متحدین منطقه ای آمریکا می پردازد.

این تحریم ها افزون بر اینکه چیز جدیدی علیه ایران ندارد، به گفته کارشناسان از یک استراتژی منسجم نیز برخوردار نیست و تاثیری چندانی روی ایران ندارد.

آنتونی اسکاراموچی رئیس جدید ارتباطات کاخ سفید گفته که تصمیم برعهده ترامپ است که ذیل این لایحه را برای قانونی شدن امضا کند یا نه.

در صورت مخالفت ترامپ، کنگره می تواند با اکثریت دو سومی دو مجلس سنا و نمایندگان، وتوی ترامپ را لغو کند.
کارشناسان هشدار داده اند که این طرح به تلاش های رئیس جمهوری آمریکا برای بهبود روابط با مسکو ضربه خواهد زد.‏
طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی در صورت تصویب شدن در سنا باید به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد تا به قانون تبدیل شود.‏



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *