رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران هفته آینده میزبان ۸۴ کشور در المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ است

12:31 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۸۰۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سخنگو و مدیر اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ گفت: این دوره پرتعداد ترین دوره المپیاد کامپیوتر از آغاز تاکنون بوده است.

ایران هفته آینده میزبان ۸۴ کشور در المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ استبه گزارش خبرنگار جامعه ، حمیدرضا عظمتی در نشست خبری برگزاری المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ به میزبانی ایران گفت: در سال ۲۰۱۲ تیم اعزامی ایران به المپیاد جهانی کامپیوتر پیشنهاد میزبانی ایران را ارائه کرد.
وی افزود: در سال ۲۰۱۳ پس از بررسی ها و درخشش تیم های کشور ما، کمیته بین المللی المپیاد کامپیوتر با این میزبانی موافقت شد.

مدیر اجرایی المپیاد گفت: در سال ۱۳۹۵ بودجه ای را دولت از طریق وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفت و با تصویب مجلس شورای اسلامی، مقدمات کار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش میزبان این رویداد است، گفت: کارگروهی در معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت تشکیل شد و ده کمیته از جمله کمیته های علمی، فنی، فرهنگی، تشریفات، پشتیبانی، راهنمایان و امنیتی برای برگزاری این رویداد تعیین شد.

عظمتی افزود: از روز شنبه هفته آینده با برگزار افتتاحیه این رویداد آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه دارد. این دوره پرتعداد ترین شرکت کننده را در طول ادوار المپیاد از سال ۱۹۸۹ دارد.


وی افزود: ۸۵ تیم چهار نفره از ۸۴ کشور در این رویداد شرکت می کنند که کشور ایران به دلیل میزبانی با دو حضور دارد. در مجموع بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ نفر در این المپیاد شرکت خواهند کرد.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ گفت: کشور فلسطین برای نخستین بار است که در این المپیاد شرکت می کند.

وی در ادامه گفت: باشگاه دانش پژوهان جوان و مرکز استعدادهای درخشان، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف همراه ما در برگزاری این رویداد هستند.

همچنین علی شریفی رییس کمیته علمی المپیاد نیز گفت: ای تی صنعت پیشتاز دنیاست و در قالب این رویداد بیش از ۳۰۰ نفر از مستعدترین دانش آموزان ای تی به ایران خواهند آمد.

وی افزود: این دانش اموزان در اینده مدیران شرکتهای ای تی دنیا خواهند بود‌و این سفرشان به ایران را تاثیر گذار خواهد بود و آنها می توانند مانع اقدامات منفی علیه ایران شوند.

وی در ادامه به روند طراحی سوال های گفت: هر فردی، عموما برگزیدگان المپیاد های قبلی می تواند سوال پیشنهاد دهند. 30 سوال انتخاب می شود و بعد از کمیته بین المللی حضور به ایران آمده و 9 مسئله را نهایی کرد. 6 مسئله اصلی و 3 مسئله ذخیره هستند.

گفتنی است بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 به میزبانی ایران با شرکت 84 کشور از 6 مرداد ماه تا 13 مرداد برگزار می شود. آزمون های المیپیاد در دو جلسه 5 ساعته در روزهای یک شنبه و سه شنبه برگزار خواهد. ایران پیش از این نیز میزبان دو المپیاد جهانی نجوم و فیزیک بوده است. در دوره گذشته ایران در مجموع مدالها رتبه سوم جهان را کسب کرد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *