در مقابل تحريم‌های جدید چه باید کرد؟/ عصایی که صفویه به کرملین اهدا کرد

12:53 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۷۹۱
مجلس نمايندگان آمريكا طرح اعمال تحريم عليه ايران، روسيه و كره شمالى را تصويب كرد. اين طرح که نسخه اصلاح شده طرح پیشین سنا است؛ به دلیل افزوده شدن بندهاى مربوط به تحريم كره شمالى، طرح تازه اى محسوب شده و بايد مجددا در سنا نيز به تصويب برسد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

از مجموعه هدایای ایرانی به دربار پادشاهان روس؛ عصای اهدایی صفویه به کرملین

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه: عصای کار دست اساتید اصفهان از جمله هدایای اهدایی پادشاهان ایرانی در اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 به دربار روسیه است که در ساخت آن از چوب، طلا، نقره و سنگهای گرانبها همچون یاقوت و فیروزه استفاده شده است. این عصا که 150 سانتیمتر طول دارد به نشانه دوستی از سوی سفیر پارس به دربار روسیه اهدا شد و متعلق به پاتریارک اعظم روسیه (فیلارت) است که در سال 2005 به موزه «تالار اسلحه» در کاخ کرملین منتقل شد. با توجه به اینکه فیلارت بین سال های 1633-1619(1012-998 هجری شمسی) پاتریاک اعظم روسیه بوده، سفرای یکی از دو پادشاه صفوی یعنی شاه عباس صفوی (1007-966 هجری شمسی) یا شاه صفی (1021-1007 هجری شمسی) این هدیه را به فیلارت اهدا کرده‌اند که به احتمال فراوان همان شاه عباس است.

در مقابل تحريم‌های جدید چه باید کرد؟/ عصایی که صفویه به کرملین اهدا کرد

حضور  محسن رضایی در قم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در قم حضور يافت و به زيارت كريمه اهل بيت رفت.

در مقابل تحريم‌های جدید چه باید کرد؟/ عصایی که صفویه به کرملین اهدا کرد

در مقابل تحريم‌های جدید چه باید کرد؟

رضا سراج: مجلس نمايندگان امريكا طرح اعمال تحريم عليه ايران، روسيه و كره شمالى را تصويب كرد. اين طرح که نسخه اصلاح شده طرح پیشین سنا است؛ به دلیل افزوده شدن بندهاى مربوط به تحريم كره شمالى، طرح تازه اى محسوب شده و بايد مجددا در سنا نيز به تصويب برسد. چنانچه سناتورها مصوبه مجلس نمایندگان را تائید كنند، طرح برای امضا به كاخ سفيد ارسال مى شود تا تبدیل به قانون گردد. اگر ترامپ، به دلیل وجود تحریم‌های ضد روسی و اختیارات محدود رئیس جمهور بعد از ابلاغ، از امضاى طرح خوددارى كند، مصوبه به كنگره بازگشته، دوباره به راى گذاشته می‌شود و در صورت كسب راى مثبت دو سوم نمايندگان هر یک از مجلس‌ها، لازم الاجرا مى‌گردد. بالابردن ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران، اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه اقتصاد ایران، نشانه رفتن بخش دفاعی کشور، امنیت زدایی از ایران و انتقال هزینه‌های برجام از حوزه اقتصاد به بخش امنیت و اقتدار کشور از اهداف تحریم‌های جدید آمریکا است. از همه مهم‌تر، این تحریم‌ها دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی را به انتظار نشسته است. از همین رو به جای شماتت دولت و اثبات حقانیت برای مواضع خود، می‌بایست مطالبه اقدام متقابل را در دستور کار قرار داد. امروز با اعتراف روحانی و ظریف به نقض روح و جسم برجام توسط آمریکا، دیگر اثبات نقض توافق، مسئله نیست. بلکه مسئله مهم، عزم ملی و پکپارچگی در درون حاکمیت و جامعه برای اقدام متقابل است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *