کاهش ۲۵ درصدی سربازان فراری/ تشکیل کلاس‌های آموزش مسائل حقوقی با کمک سازمان قضایی

9:12 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۷۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اولین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح لرستان در سال ۱۳۹۶ با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اولین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح لرستان در سال ۱۳۹۶ با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان لرستان در این جلسه گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و قانون اساسی وظیفه‌اش صیانت از اقتدار نیرو‌های مسلح است.


صیدمحمد محمودی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ما تنها نهاد نظامی در جهان است که مشروعیتش بر گرفته از مقام ولایت است.


وی گفت: هدف همه‌ی ما در نظام جمهوری اسلامی تأمین امنیت کشور و پاسداری از انقلاب اسلامی است و با تبعیت از مقام ولایت تلاش می‌کنیم که دستاورد‌های خون شهدا حفظ شود.


محمودی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و تبعات سنگین یک جرم بر فرد و جامعه گفت: هر جرمی مقدمه جرم دیگری است؛ وقوع جرم باعث صدمه دیدن شخصیت فرد و لطمه به حیثیت یک یگان می‌شود.

کاهش ۲۵ درصدی سربازان فراری


در ادامه، امیر دریکوند فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ گفت: این جلسات و اقدامات پیشگیری به نفع یگان‌ها است و نقش سازمان قضایی در این زمینه خیلی مفید و مثمرثمر است.


وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این یگان در خصوص جرم فرار از خدمت گفت: تشکیل کلاس‌های آموزش مسائل حقوقی با کمک سازمان قضایی، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی توسط یگان، رسیدگی به مشکلات سربازان وظیفه، ایجاد مراکز مشاوره، تقسیم کارکنان وظیفه بر اساس ضوابط و نظریات پزشک، تجهیز نمودن آسایشگاه سربازان از جمله این اقدامات بوده است.


وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها موجب شده که درصد سربازان فراری یگان‌های ارتش در استان از ۳۰ درصد در سالیان گذشته، اکنون به ۵ درصد برسد که کاهش چشمگیری است.

رابطه دوستانه فرمانده با سرباز، بیشترین اثر را در کاهش جرم دارد


سپس سردار توکلی، جانشین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ضمن تشکر از مسئولان سازمان قضایی استان به جهت برگزاری این جلسات گفت: تلاش ما بر این است که تا حد ممکن جرم فرار از خدمت اتفاق نیفتد.


وی افزود: فرماندهان تاکنون ارتباط دوستانه و پدرانه‌ای با سربازان وظیفه داشته‌اند و همین برخورد بیشترین اثر را در کاهش جرم داشته است.


سردار توکلی تصریح کرد: هنگامی که ما به موقع اعلام جرم می‌کنیم و سازمان قضایی قاطعانه با مجرمان برخورد می‌کند موجب اثرگذاری و بازدارندگی در دیگر کارکنان می‌شود.


جانشین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) تشکیل گروه‌های ناصحین و ایجاد تفریحات سالم را از دیگر اقدامات این یگان در جهت کاهش جرم فرار از خدمت عنوان کرد.

جرم فرار از خدمت را در این یگان به صفر رسانده ایم


سرهنگ اسماعیلی، مدیر صنایع زرهی بنی‌هاشم وزارت دفاع در این نشست گفت: با عملیاتی کردن راهکار‌های پیشگیرانه، جرم فرار از خدمت را در این یگان به صفر رسانده ایم.


وی افزود: با برنامه ریزی برای افزایش مهارت سربازان در رشته‌های مختلف و نظارت بر آنان می‌توانیم باعث کاهش جرم فرار از خدمت شویم.


در ادامه این جلسه، سیداسحاق موسوی نیا دادستان نظامی استان گفت: راهکار‌هایی که برای جلوگیری از فرار خدمت ارائه شده خاص یک سال مشخص نیست بلکه باید مستمر اجرا شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *