انتقاد از عدم ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر/ آموزش آمران به معروف و ناهیان منکر ضروری است/ لزوم تشکیل گروه‌های تذکر لسانی

11:26 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۷۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بر تشکیل گروه‌های تذکر لسانی تأکید کرد و گفت: اصلاح جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین آموزش آمران به معروف و ناهیان منکر باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،  با انتقاد از بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه متقابل هر فرد در جامعه است زیرا که سرنوشت یک جامعه برای همه کسانی که در آن زندگی می کنند، مهم است.


وی افزود: امروز تمام تلاش دشمن بر این است که ما را نسبت به جامعه خودمان بی تفاوت کند تا در برابر گناه و عصیان خاموش باشیم.


معاون دستگاه های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: قرآن به ما توصیه می کند که نگذارید دشمن برنامه های خود را در جامعه پیاده کند و بهترین امت ها را آنهایی می داند که امر به معروف و نهی از منکر می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، اصلاح جامعه را در گروی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکند مقبوض خدا قرار می گیرد و اگر می خواهید خودتان و اهل و عیال گرفتار نشوید دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشید.


وی با تأکید بر اینکه پابرجایی همه امور از قبیل خمس، زکات، روزه، حج و جهاد به امر معروف و نهی از منکر است، گفت: خطر ترک امر به معروف و نهی از منکر خیلی سنگین است و پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود که اگر امر به معروف و نهی از منکر نشود و از خوبان اهل بیت متابعت نشود اشرار مسلط می شوند.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشانه عهد و وفای ما به خدا است، افزود: باید برای اثبات وفای به عهد با شوق به این سمت برویم و الحمدلله این ذوق و شوق در استان دیده می شود.


وی گفت: در راه امر به معروف و نهی از منکر مسائل و مشقت هایی هم وجود دارد که باید با توکل به خدا و یاری جستن از او و اخلاص و امید به اصلاح جامعه، دست به این اقدام بزنیم.


معاون دستگاه های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر تشکیل گروه های تذکر لسانی تأکید و آموزش آمران به معروف و ناهیان منکر را ضروری دانست.

وی گفت: نیروی های با انگیزه و دلسوزی داریم که باید آنها را تحت آموزش قرار دهیم؛ آمر به معروف و ناهی از منکر دارای شرایطی است که اولاً معروف و منکر را بشناسد ثانیاً با مردم با زبان محبت و کرامت صحبت کند و در برابر تندخویی ها آرام و متین باشد.


حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با انتقاد از عدم ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام خمینی (ره) از اول انقلاب به دنبال تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر بودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *