تثبیت ۸ میلیون و ۲۰۶ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی/ آرشیو بیش از ۱۱ میلیون برگ از پرونده‌های ثبتی

10:50 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۱۴۳ میلیون اراضی ملی و دولتی کشور ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن تاکنون تثبیت شده است گفت: استان کرمان با تثبیت ۸ میلیون و ۲۰۶ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی موفق به اخذ رتبه اول کشوری در میزان تثبیت قطعات در لایه منابع طبیعی شده است.

رضا طالبی زادهرضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۴۳ میلیون اراضی ملی و دولتی کشور ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن تاکنون تثبیت شده است گفت: استان کرمان با تثبیت ۸ میلیون و ۲۰۶ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی موفق به اخذ رتبه اول کشوری در میزان تثبیت قطعات در لایه منابع طبیعی شده است.

وی گفت: در بحث تثبیت مالکیت اراضی دولتی و مردم، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از ابتدای سال ۹۴ موظف شده در مدت زمان ۵ سال تمام عرصه‌های استان کرمان را تثبیت کند.

مدیرکل ثبت اسناد کرمان افزود: در حال حاضر این اداره کل با گذشت مدت زمان ۲۵ ماه از شروع این قانون، با عملکرد ۴۷ درصدی موفق به کسب رتبه اول کشوری شده است.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با تعامل خوب صورت گرفته توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با ادارات کل مرتبط با زمین و مسکن و همکاری موثر استاندار و دادگستری استان کرمان، میزان زمین خواری و حاشیه نشینی به شدت کاهش یافته و اقدامات صورت گرفته در تثبیت مالکیت اراضی دولتی قطعاً در آینده منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون برگ از پرونده‌های ثبتی ادارات ثبت کرمان، ماهان، گلباف، شهداد و راور اسکن و آرشیو شده است گفت: با الکترونیکی شدن خدمات ثبتی در حوزه املاک جلوی بسیاری از تخلفات از جمله سرقت پرونده و جعل گرفته خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *