نمایش قدرت و استقامت درزندگی به هر قیمت/پیکاربا لیوان یک بار مصرف/۱۲ خاصیت شگفت انگیز از خربزه/سیگارطلا ۵۵۰۰۰ هزار تومان

15:12 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۴۳۶
ارائه روشی کارآمد برای افزایش استخراج نفت توسط محققان ایرانی، مراسم عجیب مردان سنگالی برای نمایش قدرت، درمان وسواس مقاوم و بیش‌فعالی با «فیزیوتراپی مغز» و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

ارائه روشی کارآمد برای افزایش استخراج نفت توسط محققان ایرانی

ایسنا:تیم تحقیقاتی "پژوهشگاه امنیت انرژی" (ESRI) در دانشگاه سوانسی ولز با همکاری محققان ایرانی، گروه جدیدی از مواد را تولید کرده‌اند که عوامل مناسبی در ازدیاد استخراج نفت به شمار می‌آیند.این تحقیق به رهبری گشتاسپ چراخیان(عضو باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد) و پروفسور "آندرو ار. بارون"(Andrew R. Barron) از دانشگاه سوانسی و همچنین با همکاری شیرین اسکندر، دانشجوی دانشگاه سوانسی و سجاد کیانی، دانش‌آموخته دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشجوی دکترای دانشگاه سوانسی، انجام شد.

نمایش قدرت و استقامت درزندگی به هر قیمت/پیکاربا لیوان یک بار مصرف/۱۲ خاصیت شگفت انگیز از خربزه/سیگارطلا ۵۵۰۰۰ هزار تومان

فرآیند ازدیاد برداشت نفت، به مجموعه تکنیک‌ها و فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن تلاش می‌شود با استفاده از انرژی یا مواد خارج از میدان نفت، میزان نفت خامی که استخراج آن با روش‌های معمولی امکان‌پذیر یا مقرون به صرفه نیست، استخراج و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مجموعه‌های جدید نانوذرات "سورفاکتانت"(ماده فعال سطحی) تولید شده در مطالعه جدید، کاربردهای مهمی در افزایش استخراج نفت دارند. این مجموعه‌ها از سورفاکتانت سدیم دودسیل سولفات(SDS) و نانوذرات سیلیکای فومی (Si-NPs) تشکیل شده‌اند و در مقایسه با ازدیاد 45 درصدی استخراج نفت در حضور صرف سورفاکتانت، فرآیند ازدیاد استخراج نفت را تا 58 درصد ارتقا می‌دهند.

تولید و آزمایش این مواد توسط گشتاسب چراغیان و سجاد کیانی انجام شد و این محققان از یک میکرومدل برای ارزیابی عوامل مناسب در جابجایی نفت (oil displacing) در فرآیند ازدیاد برداشت نفت استفاده کردند.

 چنین آزمایش‌هایی با استفاده از میکرومدل‌ها، برای بررسی مکانیسم جریان مایع در محیط‌های متخلخل و با استفاده از تجسم‌بخشی سیال، هندسه فضای متخلخل، توپولوژی و تاثیرات ناهمگونی انجام می‌شوند که این موارد با استفاده از آزمایش‌های سنتی قابل انجام نیستند.

پروفسور بارون گفت: عجیب است که افزودن نانوذرات سیلیکا به محلول سورفاکتانت منجر به چنین تغییرات قابل توجهی در فرآیند ازدیاد استخراج نفت می‌شود. این تغییرات به دلیل تغییر در چسبناکی و همچنین تغییر موثر در رطوبت‌پذیری رخ می‌دهند و بر تحریک کردن نفت به سمت نقطه ازدیاد برداشت کمک می‌کنند.

نتایج این مطالعه از نقش نانوذرات و سورفاکتانت‌ها در ازدیاد برداشت نفت و کاربرد آتی آن‌ها در فرمولاسیون‌های این صنعت حمایت می‌کند.

پروفسور بارون تیم علمی حاضر در این مطالعه را نمونه‌ای مهم از همکاری بین‌المللی فرامرزی در تولید مواد جدید برای به حداکثر رساندن برداشت نفت توصیف کرد.

جزئیات این مطالعه در مجله Industrial & Engineering Chemistry Research منتشر شد.

 

مراسم عجیب مردان سنگالی برای نمایش قدرت

باشگاه خبرنگاران جوان:قبیله ای در سنگال آفریقا برای اثبات قدرت مردان رسم عجیبی دارد که در آن مردان قبیله برای مدتی تا پایان مراسم به جنگلی که برای آنها مقدس و نماد خیر و برکت بوده می روند و زندگی خود را به خطر می اندازند تا استقامت خود را نشان داده، و با خطرات احتمالی در زندگی آشنا شوند تا مردان واقعی در میان مردم قبیله شناخته شوند.

در این مدت زنان قبیله به هیچ عنوان حق سر زدن به آنها را ندارند فقط دختران نوجوان می توانند برای آنها مقداری غذا و میوه ببرند، تمرین ها نیز با لباسهایی در منطقه زیگوینچر سنگال آغاز می شود که داوری این مسابقات به عهده بزرگان قبیله است .

مردان شرکت کننده قبل از ورود به مراسم باید سر خود را از ته با تیغ بتراشند. شاید خنده دار به نظر برسد اما یکی از آزمایشاتی که مردان برای تست مقاومت انجام می‌دهند، فرو کردن میخ به بدنشان است .

رقص های محلی مخصوص و ایجاد برش با چاقو تیز در شکم و زبان هم از دیگر اتفاقاتی است که در این قبیله رخ می دهد، زنان نیز در خانه بی صبرانه منتظر بازگشت فرزندان و همسران‌شان می مانند و برای آنها خوراکی و تنقلات آماده می کنند.

گفتنی است که 4 نفر از شرکت کننده های این مسابقه جان خود را از دست داده اند و یکی از آنها بر اثر اصابت رعد و برق فوت کرد که تمامی این موارد با جزئیات توسط رهبران و داوران قبیله برای خانواده هایشان شرح داده می شود.

 عکسهای این مراسم توسط عکاسی به نام دیانا باگنولی ثبت شده است.

 

وداع با لیوان‌های یک‌بار مصرف

آنا:کلان‌شهر برلین که با کوهی از پسماندهای لیوان‌های یک‌بار مصرف روبه‌روست مبارزه‌ای را آغاز کرده است: ابتکاری فراگیر با شعار «جام جهانی بهتر» برای مصرف‌کنندگانی که با تغییر در شیوه استفاده از لیوان‌های یک‌بار مصرف همراه می‌شوند.

به گفته توبیاس وبر، معاون اتاق بازرگانی و صنایع برلین، تاکنون بیش از ۱۰۰ فروشگاه این شهر با پیوستن به این طرح مشارکت خود را اعلام داشته‌اند.

در آینده هر جا که لوگوی جام جهانی بهتر بر سردر یا ویترین کافه‌تریا یا قهوه‌خانه‌ای به چشم خورد، مشتری‌ها می‌توانند لیوان‌های یک‌بار مصرف تمیز خود را تحویل داده و قهوه دریافت کنند. پاداش ‌آنها تخفیفی ۲۰ سنتی یا برای مثال یک بیسکوئیت در کنار قهوه‌شان است.

به گفته مبتکران این طرح، در برلین در هر ساعت حدود ۲۰ هزار لیوان یک‌بار مصرف استفاده می‌شود که برابر است با دورریز ۱۷۰ میلیون لیوان یک‌بار مصرف در سال. یعنی به طور متوسط در هر ۱۵ دقیقه یک لیوان مصرف می‌شود و مدت‌زمان استفاده از این لیوان کمتر از مدت‌زمان استفاده از یک کیسه پلاستیکی است.

در همان مدت که یک خواننده پاراگرافی کوچک از این متن را می‌خواند در برلین تا ۱۰۰ لیوان یک‌بار مصرف به زباله تبدیل می‌شود.

صرف نظر از کوه‌ پسماندهای حاصل از مصرف این ظروف، منابعی عظیم نیز به هدر می‌رود. برای تولید ظروف یک‌بار مصرفی که سالانه دور انداخته می‌شود به چوب ۲۵۸۰ درخت، ۱۳۲۰ تن ماده خام و ۸۵ میلیون لیتر آب نیاز است.

حمایت مجلس ایالتی برلین

در این مسیر اولین گام برداشته ‌شده است. هدف اصلی اما فراتر از این می‌رود؛ باید روزی برسد که مشتری‌ها با پس دادن لیوان‌های یک‌بار مصرف پول گرویی خود را دریافت کنند.

این طرح زیست‌محیطی از حمایت مجلس ایالتی برلین و تشکل‌هایی مانند نظافت شهری برلین، صنف شیرینی‌سراها، اتحادیه مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها، اتحادیه تجاری برلین ـ براندنبورگ، اتاق صنایع دستی و بسیاری از اتحادیه‌های زیست‌محیطی منطقه‌ای برخوردار است.

فروشگاه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که می‌خواهند با این پروژه همکاری کنند، ابزار تبلیغی لازم مانند پلاکاردها و نوشته‌های تبلیغی را به صورت رایگان از طریق پست دریافت خواهند کرد. علاوه بر چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، شیرینی‌سراها، رستوران‌ها و پمپ‌بنزین‌هایی که در آن نوشیدنی و ساندویچ عرضه می‌شود نیز می‌توانند در این طرح سهیم شوند.

تانیا ویلگوس از تشکل نظافت شهری برلین می‌گوید: «رفتگرهای ما روزانه با سیلی از لیوان‌های یک‌بارمصرف رویارو هستند.» او پیشنهاد می‌دهد که این طرح به جنبشی گسترده برای داشتن برلینی پاکیزه و آگاه به محیط زیست تبدیل شود.

ویلگوس می‌گوید: «نوشیدنی‌هایی که در لیوان‌های یک‌بار مصرف فروخته می‌شوند نباید با اهداف پایدار در تعارض قرار گیرد.»

 روش صحیح روشن کردن کولر خودرو +اینفوگرافیک

باشگاه خبرنگاران جوان:در زندگی روزمره معمولا فکر میکنم که نحوه انجام کارهای عادی را به درستی میدانیم و برای یادگیری روش صحیح یا بهتر تلاشی نمی‌کنیم. از آن بدتر وقتی وسیله ای را خریداری می‌کنیم حتی دفترچه راهنمای آن را هم مطالعه نکرده و از وسیله مورد نظر استفاده می‌کنیم .

شاید عدم آگاهی نسبت به روش صحیح استفاده از برخی وسایل در بدترین شرایط ضررهای مالی زیادی به دنبال داشته باشد و حتی در مواردی موجب بیماری و به خطر انداختن سلامت استفاده کننده شود.

یکی از وسایلی رفاهی که شاید در طول روز از آن زیاد استفاده می‌کنیم کولر خودروست، استفاده از آن مستلزم رعایت نکاتی است که در اینجا آن را مرور می‌کنیم.

اگر میخواهید بدانید روش صحیح روشن کردن کولر خودرو چگونه است ، اینفوگرافیک زیر را مطالعه کنید.

 

 درمان وسواس مقاوم و بیش‌فعالی با « فیزیوتراپی مغز»

ایسنا:طاهره نجفی از محققان این طرح عنوان این طرح را TBS ذکر کرد و گفت: در این طرح تلاش شده است تا با استفاده از امواج مغزی به تحریک مغزی برای رسیدن به اهداف تعیین ‌شده اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح تحریک مغز با استفاده از پراپ‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پراپ‌ها بر روی پوست سر قرار می‌گیرند و به وسیله برنامه‌ای که برای این روش تعریف شده، اقدام به تحریک مغز خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه این روش برای درمان و بهبود وضعیت بیماری‌های روان‌شناختی به کار برده می‌شود، اظهار کرد: از این روش می‌توان برای درمان ناتوانی حرکتی ناشی از سکته‌های مغزی استفاده کرد.

این محقق از کاربردی شدن دستاوردهای این طرح در یکی از کلینیک‌ها خبر داد و یادآور شد: از این روش برای کاهش عوارض آلزایمر، اضطراب، افسردگی، وسواس مقاوم به درمان و بیش‌فعالی استفاده شد.

وی یادآور شد: نتایج آزمایشی به دست آمده از این روش موفقیت‌آمیز بوده است.

نجفی، کاهش زمان درمان را از مزایای این روش نام برد و ادامه داد: نتایج تحقیقات ما نشان داده است که اگر درمان بیماری‌های روان‌شناختی یک سال زمان نیاز داشته باشد، با استفاده از روش تحریک مغزی به زمان کمتری نیاز است.
به گفته وی، روش TBS نوعی فیزیوتراپی مغز است که برای درمان بیماری‌های روان‌شناختی به کار برده می‌شود.

 

روزی که آیت‌الله خامنه‌ای مشغول به بافتن موی دخترشان شدند

تسنیم:محمدرضا زائری فعال فرهنگی در کانال تلگرامی خود به ذکر خاطره‌ای از رهبر انقلاب به مناسبت روز دختر پرداخته که متن این خاطره به شرح ذیل است:

مقام معظم رهبری، خاطره‌ای شیرین از دوران ریاست جمهوری خود در ارتباط با فرزندشان نقل کرده‌اند‌، ایشان می‌فرمایند:‌ یک بار هم من خودم دخترم را برای زیارت امام خمینی(ره) بردم. چهار پنج ساله بود. خانواده ما رفته بودند مشهد و او ماند پیش من برای اینکه بیاید امام(ره) را روز عید ببیند. صبح پا شدیم و سرش را شانه کردیم و مرتبش کردیم و موهایش را به زحمت بافتیم.

یک دستی هم که نمی‌شود؛ من بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم اما با یک دست نمی‌شود؛ دو دستی باید ببافند چون باید موها را سه قسمت کنند. رفقای پاسدار آمدند به کمک ما و موی سرش را بافتیم و چادر سرش کردیم و خدمت امام(ره) آوردیم. 

۱۲ نوع بیماری را با مصرف این میوه از خود دور کنید

خربزه دارای ویتامین A است، از این رو در ترمیم و تجدید سلولهای بدن نقش دارد و با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماریهای سنگ کلیه و مثانه مفید است، دراین بیماریها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود.

خربزه سرشار از ویتامین هایA ،D وC و سلولز است؛ خربزه به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می‌شود.

اگر گوشت خربزه را له کنید و به صورت مرهم روی سوختگی‌های سطحی پوست بدن بگذارید، آن را معالجه خواهد کرد؛ تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تبهای شدید مفید است.

خربزه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می‌شود؛ مغز تخم خربزه بو‌داده، طبیعت گرم دارد.

مغز تخم خربزه بو داده، دارای خاصیت ادرار‌آور، نرم‌کننده و افزایش‌دهنده میل جنسی است.

خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم‌خونی مفید است؛ خربزه، رنگ چهره را روشن می‌کند و بیماری استسقاء (احساس تشنگی دائمی ) را درمان می‌کند.

خربزه به هضم غذا کمک می‌کند و رودل را برطرف می‌کند؛ خوردن 8 گرم دم‌کرده ی پوست خشک شده خربزه‌، سنگ مثانه را دفع می‌کند.

 

 سیگارهایی با لایه ای از ورق طلا

اخیرا فروش سیگارهایی با لایه ای از ورق طلا رواج پیدا کرده است که هر برگ این سیگار به قیمت ۵۵ هزار تومان فروخته می شود.

 

 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *