حمایت ترکیه از گروهک‌های تکویری بازهم بی نتیجه خواهد بود/خروج اختیاری آمریکااز برجام باپرداخت هزینه برایش محقق می‌شود/مشورت با ایران مقدم بر تصمیم گیری درقبال برخی توافقات است

15:09 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۳۹۵
همیاری مردم در حفاظت از میراث فرهنگی با تشکیل اداره مشارکت‌های اجتماعی،ترکیه به دنبال استقرار سامانه پدافند موشکی در داریا است،تحریم‌های جدید بدون تردید نقض برجام است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، همیاری مردم در حفاظت از میراث فرهنگی با تشکیل اداره مشارکت‌های اجتماعی،ترکیه به دنبال استقرار سامانه پدافند موشکی در داریا است،تحریم‌های جدید بدون تردید نقض برجام است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

همیاری مردم در حفاظت از میراث فرهنگی با تشکیل اداره مشارکت‌های اجتماعی

دفاع پرس:سردار «امیر رحمت اللهی» فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص اولویت این یگان اظهار داشت: مهمترین اولویت یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری آموزش نیروهای خود به صورت عمومی و تخصصی در راستای پیشبرد ماموریت‌هاست.

وی افزود: دوره آموزش عمومی در تمامی استان‌ها برگزار شد. دوره‌های تخصصی نیز در 3 بخش و با حضور 110 نفر به صورت متمرکز در دانشگاه علوم انتظامی امین برپا شد.

رحمت اللهی با اشاره به کشف آثار باستانی در سراسر کشور، گفت: این کشفیات نشان می‌دهد که اقدامات یگان حفاظت میراث فرهنگی موثر بوده و به رغم کاستی‌ها و گستردگی‌های جغرافیایی به خوبی توانسته‌ایم عمل کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جرایم در حوزه میراث فرهنگی جزو جرایم امنیتی است و هر اقدامی که در راستای فراهم آوردن ابزار جرم باشد، در این زمینه جرم تلقی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یگان حفاظت سعی کردیم که حرفه‌ای‌گری را در موضوع مبارزه با جرایم میراث فرهنگی تقویت کنیم و نگاه اشتباه گذشته که یگان حفاظت فقط در سطح نگهبانی ساده است را از بین ببریم؛ که خوشبختانه در این راستا موفق شدیم.

رحمت اللهی عنوان کرد:در دنیای امروز سیاست کیفری فقط اقدامات رسمی و دولتی را شامل نمی‌شود و بیشتر به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی است و باید رویکرد جلب مشارکت‌های اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در حفاظت از میراث فرهنگی در سازمان و جامعه را کاملا نهادینه کنیم. امروز خوشبختانه در یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره‌ای تحت عنوان اداره مشارکت‌های اجتماعی تشکیل شده و از این ظرفیت از سال گذشته تا کنون در جهت حفاظت از میراث فرهنگی استفاده شده است.

 

 

ترکیه به دنبال استقرار سامانه پدافند موشکی در داریا است

باشگاه خبرنگاران جوان:سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره پیشروی‌های ارتش سوریه در استان رقه، اظهار داشت: ارتش سوریه و مقاومت پیشروی‌های مطلوبی را در استان رقه دارند.

وی تأکید کرد: همانطور که فروپاشی داعش در استان نینوا عراق را مشاهده کردیم؛ به زودی شاهد شکست تروریست‌ها در سوریه نیز خواهیم بود.

سردار سنایی‌راد افزود: در شرایطی که نیروهای مقاومت در عراق و سوریه دست بالا را دارند ، ترکیه به دنبال استقرار سامانه پدافند موشکی در داریا است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: اینگونه اقدامات ترکیه که در راستای حمایت از تکفیری‌هاست هیچ نتیجه‌ای را در بر نداشته است‌.

سردار سنایی‌راد در پایان درباره تهدید قطر پیرامون خروج از شورای همکاری خلیج فارس گفت: اقدام قطر یک واکنشی به اقدامات نامناسب برخی کشورهای منطقه است‌.

تحریم‌های جدید بدون تردید نقض برجام است

علی اکبر ولایتی درباره تحریم های جدید علیه ایران که به عنوان مادر تحریم ها عنوان می شود اظهار داشت: بدون تردید این تحریم ها نقض برجام است.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی پاسخ این تحریم ها را خواهد داد و در هیئت نظارت بر برجام تصمیم گیری مناسب انجام خواهد شد.

 نقوی‌حسینی: آمریکا هزینه‌های رفتارهای مغایر برجام را می‌پردازد

ایسنا:سیدحسین نقوی حسینی اظهار داشت:مرجع تشخیص پایبندی ایران به برجام، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است که این آژانس با رصد فعالیت‌های ایران رسما در بیانیه و گزارش‌هایی پایبندی ایران به برجام و عمل به تعهدات را اعلام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه «بر اساس گزارشات آژانس، ایران رفتاری خلاف برجام انجام نداده است» گفت: در چنین شرایطی اگر عضوی از ۱+۵ اظهارنظر و تصمیم‌گیری برخلاف توافق برجام انجام دهد طبیعتا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: آمریکا عضوی از ۱+۵ است که باید به توافق مورد تایید آژانس بین‌المللی هسته‌ای، شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و سایر کشورهای دنیا پایبند باشد. طبیعتا رفتار این عضو نمی‌تواند برای توافق تعیین‌کننده باشد البته اگر آمریکا بخواهد از برجام خروج کند می‌تواند ولی باید هزینه‌اش را پرداخت کند.

نقوی حسینی در پایان گفت: قطعا کشورهای امضاکننده برجام و بخصوص جمهوری اسلامی ایران در برابر رفتارهای خلاف توافق آمریکا عکس‌العمل نشان خواهند داد که یکی از عکس‌العمل‌های ایران مصوبه یک فوریتی مجلس درباره مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا است.

ایران جایگاه ویژه‌ای در بازسازی ویرانی‌های سوریه خواهد داشت/دمشق پس از مشورت با تهران درباره هر توافقی تصمیم‌گیری می‌کند

ایلنا:حسین راغب حسین در پاسخ به این سوال که توافق صورت گرفته اخیر میان روسیه و امریکا در حاشیه اجلاس گروه جی۲۰ تا چه اندازه مورد حمایت دولت سوریه است؟ گفت: هر گونه توافقی که درخصوص کشور سوریه صورت بگیرد، اما دولت این کشور در آن مشارکتی نداشته باشد، از نظر دمشق مردود خواهد بود. همچنین هر تواقفی که صورت بگیرد اما بر حاکمیت دولت مرکزی سوریه ریاست بشار اسد تاکید نکند و بر حاکمیت دولت مرکزی خدشه وارد حتی اگر مورد توافق بخش‌های مختلف جامعه بین‌المللی و سازمان ملل باشد، دمشق به آن پایبند نخواهد بود.

هر توافقی بدون مشارکت دولت درباره سوریه مردود است

او ادامه داد: حتی دولت روسیه که دوست و هم پیمان سوریه است، اگر بخواهد بدون مشارکت دولتمردان سوریه توافقی را با کشوری در رابطه با سوریه سامان بدهد و کشور ما در آن توافق مشارکتی نداشته باشد، از نظر دولت مرکزی سوریه آن توافق مردود است.

توافق اخیر آتش بس تنها بار جنگ را در برخی از مناطق کم می‌کند

این نماینده پارلمان سوریه در پاسخ به این سوال که آیا توافق صورت گرفته برای آتش بس در جنوب غربی سوریه به تامین امنیت اسرائیل منتج نخواهد شد؟ اظهار داشت: این توافق ارتباطی با رژیم صیهونیستی ندارد. این توافق تنها بار جنگ را در برخی از مناطق کم می‌کند و فرصتی را به تروریست‌ها می‌دهد تا خود را تسلیم دولت سوریه کرده یا از آن مناطق خارج شوند.

دولت سوریه پس از مشورت با ایران درخصوص برخی توافقات تصمیم‌گیری می‌کند

راغب حسین درخصوص رایزنی دولت سوریه با ایران درخصوص مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت سوریه چندین و چند بار درخصوص هر توافقی با ایران مشورت می‌کند و پس از گفت‌وگو با ایران، تصمیم‌گیری خواهد شد.

کشورهای حامی تروریسم جایگاهی در آینده سوریه ندارند

او درخصوص نقش ایران در بازسازی ویرانی‌های سوریه و آینده این کشور خاطرنشان کرد: نکته نخستی که باید به آن اشاره کنم، این است که تمام کشورهای حامی تروریسم هیچ گونه جایگاهی در آینده سوریه و بازسازی ویرانی‌ها نخواهند داشت.

ایران جایگاه ویژه‌ای در بازسازی ویرانی‌های سوریه خواهد داشت

نایب رئیس گروه دوستی ایران و سوریه با اشاره به جایگاه هم‌پیمانان سوریه ابراز داشت: تمامی کشورهای دوست و هم‌پیمان سوریه از جمله ایران جایگاه خاص و ویژه‌ای در آینده سوریه و آینده آن برای بازسازی ویرانی‌ها خواهند داشت که این کار براساس پروتکل‌های مشخص شده انجام می‌شود.

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *