مذاکره‌کنندگان ایرانی با مهارت از ضعف دولت اوباما استفاده کردند/ ترامپ باید هرچه سریعتر از برجام خارج شود

12:54 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۳۷۹
پایگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه بوده نوشت دونالد ترامپ باید هرچه سریعتر از برجام خارج شود.

ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه اینترنتی شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی به قلم «جیم هانسون» نوشت: دونالد ترامپ با بی‌میلی و با توصیه مشاوران امنیت ملی‌اش گزارش پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ار امضا کرد.


هانسون با تأکید بر اینکه بدون‌ شک اعلام پایبندی ایران به مفاد برجام در 17 جولای یک اشتباه بود و رئیس‌جمهور آنقدر هوش و درایت دارد که هرچه زودتر از این توافق از بیخ‌وبُن نادرست خارج شود.

وی درباره بدبودن توافق هسته‌ای برای آمریکا می‌گوید: مذاکره‌کنندگان ایران با مهارت تمام از ضعف‌های باراک اوباما و جان کری استفاده کردند و با کمترین هزینه بیشترین مزایا را از توافق هسته‌ای دریافت کردند.

نگارنده در ادامه با بیان این ادعا که ایران طی دوساله گذشته مفاد برجام را نقض کرده ابراز تأسف می‌کند که چرا مشاوران دونالدترامپ از رئیس‌جمهور می‌خواهند که گزارش پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را امضاء کند.

جیم هانسون در پایان با اشاره به اینکه پس از برجام بسیاری از دوستان و متحدان آمریکا روابط تجاری خود را با ایران گسترش داده‌اند و روشن است در صوت برهم‌زدن برجام از سوی آمریکا به‌شدت متضرر خواهند شد با بیان این ادعا که ایران مهمترین تهدید برای امنیت آمریکا، منطقه و جهان است تأکید می‌کند: دونالد ترامپ باید همه این ملاحظه‌ها را در نظر داشته باشد اما امنیت آمریکا از هر مسئله دیگری مهمتر است و خروج از برجام این امنیت را تأمین می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *