انگلیس ۸۵ مشاور نظامی به "افغانستان" اعزام می‌کند

23:20 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۱۵
وزیر دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح این کشور از اعزام ۸۵ مشاور نظامی دیگر به افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل مارک لنکستر وزیر دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که کشورش 85 مشاور نظامی جدید به افغانستان اعزام خواهد کرد.

وی اخیراً در سفر به کابل از آکادمی افسران ارتش افغانستان دیدار کرد.

لنکستر به رادیو آزادی گفت که نیرو‌های امنیتی افغان از لحاظ کمی و کیفی تقویت شده‌اند اما با این حال همچنان به همکاری نیاز دارند.

وی اظهار کرد که کشورش برای چندین سال دیگر نیز به همکاری‌ با حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

وزیر دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح این کشور در حالی از اعزام 85 نظامی انگلیسی جدید به افغانستان خبر می‌دهد که پیش از این ترزا می نخست‌وزیر انگلیس پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از تمایل انگلیس برای اعزام 100 نظامی جدید به افغانستان خبر داده بود.

لنکستر اما در دیدار خود اعلام کرد که حمایت‌های انگلیس از نیروهای امنیتی افغان تا سال‌های آینده ادامه خواهد داشت و خاطرنشان کرد که شمار نیروهای این کشور از 500 به 585 نفر افزایش خواهند یافت.

این وزیر دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح افزود: نیرو‌های ما آموزش نیروهای افغان برای فراگیری مبارزه با تروریسم از طریق هوایی را به‌زودی آغاز خواهند کرد.

حدود یک ماه پیش کشور‌های عضو ناتو در نشست بروکسل، اعزام نظامیان جدید به افغانستان را تأیید کردند و دبیرکل ناتو نیز از آمادگی 15 کشور عضو این سازمان برای همکاری در اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان خبر داده بود.

با این حال حی گل سلیمان خیل تحلیلگر مسائل نظامی معتقد است که اگر کشورهای غربی واقعاً به‌دنبال ایجاد ثبات در افغانستان هستند، باید کنار آموزش نیروهای امنیتی افغان به تجهیز این نیروها نیز توجه کنند.

مارک لنکستر وزیر دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح هرچند به مبارزه مشترک با تروریسم تأکید کرده اما گفته است که در کشور‌های جنگ‌زده مانند افغانستان باید راه حل سیاسی هم جست‌وجو شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *