"روسیه" تهدید به برخورد نظامی با داعش در افغانستان کرد

6:32 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۹۶
نماینده ویژه روسیه درافغانستان اعلام کرد که اگر دولت کابل هشدار‌های مسکو برای مبارزه با داعش در افغانستان را جدی نگیرد، روسیه مجبور به اقدام نظامی برای مقابله با داعش خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از آوا، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه درافغانستان اعلام کرد که افزایش عناصر داعش و تلاش آن‌ها برای ایجاد یک پایگاه محکم در افغانستان با هدف نفوذ به آسیای میانه برای روسیه نگران کننده است، لذا دولت کابل و خارجی‌هایی که با هدف نابودی تروریست‌ها در افغانستان مستقر هستند، باید به صورت جدی به دنبال نابودی هرچه زودتر داعش باشند.

کابلوف در ادامه گفت: روسیه بار‌ها به دولت کابل نسبت به افزایش عناصر داعش به خصوص در شمال افغانستان هشدار داده و انتظار می‌رود که دولت افغانستان نسبت آن بی توجه نباشد، چرا که مسکو نگران نفوذ آن‌ها به آسیای میانه هست و اگر در این میان کابل بی تفاوت باشد و خارجی‌ها هم همچنان دست روی دست بگذارند، در آن صورت مسکو وارد اقدام نظامی خواهد شد.

لازم به ذکر است که ماه گذشته وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو اطلاعات تازه‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهد بالگرد‌های ناشناس، افراد مسلح داعش را هلی برد می‌کنند و علاوه بر این در شرق افغانستان به آن‌ها سلاح و مهمات می‌دهند.

به دنبال آن وزارت خارجه روسیه از مقامات کابل و فرماندهان آمریکایی و ناتو درافغانستان خواست تا در مورد گزارش پرواز بالگرد‌های ناشناس برای کمک به گروه تروریستی داعش در افغانستان توضیح دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود این نشانه خوبی نیست که نه مقامات افغانستان و نه مقامات نظامی آمریکا یا ناتو درافغانستان در مورد پرواز این بالگرد‌های ناشناس و کمک رساندن به داعش در ولایات مختلف افغانستان حاضر نشده‌اند توضیح منطقی بدهند.

وی افزود: سکوت در این مورد به شکلی فزاینده سوال برانگیز است.

ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان بر این باور است که آمریکا در نبرد افغانستان ناکام مانده و به همین جهت می‌خواهد پس از طالبان، با حمایت گروه داعش حضورش را در افغانستان توجیه کند.

وی در عین حال با بیان اینکه مسکو طرفدار صلح افغانستان است تاکید کرد: کشور‌های منطقه باید به یک توافق عمومی برسند و راه حلی را برای افغانستان پیدا کنند و این راه حل از طرف جامعه جهانی نیز پشتیبانی شود.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *