جشنواره تئاتر سوره ازنظر محتوایی و اجرایی رو به رشد است

9:30 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۵۱
نویسنده و کارگردان نمایش «ترانه»، با بیان اینکه در سه دوره جشنواره تئاتر سوره ماه حضور داشته است، گفت: در طول این سال‌ها، نحوه برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره و کیفیت آثار، روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ندا قربانیان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره به میزبانی خراسان شمالی گفت: نمایش «ترانه» از استان البرز به مرحله پایانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره راه یافته و به معضل جدیدی که گریبان‌گیر جوانان امروز شده است، می‌پردازد.

قربانیان با شرح مختصری از نمایش، اضافه کرد: نمایش ترانه در مورد یک گروه موسیقی زیرزمینی است که برای ضبط آلبوم خود با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده‌اند و برای رفع مشکلات مالی دست به اقداماتی می‌زنند که در طول این اقدامات دچار تحول شده و مسیر زندگی آنها تغییر می‌کند.

وی با اشاره به روند شکل‌گیری نمایش، ادامه داد: به دلیل اینکه این نمایش همزمان با جشنواره منطقه‌ای در تهران در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا داشت، ما به طور همزمان هم برای جشنواره و هم برای خانه هنرمندان تهران دو ماه تمرین داشتیم.

قربانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره در خراسان شمالی، تصریح کرد: در سه دوره از جشنواره منطقه‌ای حضور داشتم و در طی این سال‌ها شاهد رشد و پیشرفت کیفیت کارها و نحوه برگزاری جشنواره هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی بوده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره، جزو جشنواره‌های سطح بالا و دست اول کشور است، اما اگر این جشنواره در حیطه انتخاب موضوع گسترده‌تر شود و شامل مضامین اجتماعی هم شود، به طور یقین جشنواره پربارتر و مفیدتری خواهیم داشت.

قربانیان اظهار داشت: اینکه تنوع موضوعی در جشنواره کم بوده و به آثار کاملاً موضوعی نگاه می‌شود، سطح کیفی و کمی جشنواره را کاهش می‌دهد؛ اما اگر انتخاب موضوعات آزاد و گسترده باشد و در زمینه انتخاب موضوع سخت‌گیری نشود، کیفیت آثار و در نتیجه سطح کیفی و محتوایی جشنواره افزایش می‌یابد.

گفتنی است، پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره با شعار «اخلاق برای همه» سی‌ام تیر تا یکم مردادماه از سوی حوزه هنری خراسان شمالی با حضور 9 گروه نمایشی به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور هنرمندانی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و سمنان در قالب نمایش‌های صحنه‌ای در مجموعه تئاتر شهر بجنورد برگزار می‌شود و آثار راه یافته به بخش پایانی این جشنواره را سیاوش طهمورث، آرش عباسی و مهدی حاجیان داوری می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *