رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اینجا همسایه از حال همسایه خبر داد+عکس

7:45 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۳۷۴
در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی ارتباط نزدیکی بین انسان و طبیعت وجود داشته و امروزه گاهی نیز به چشم می‌خورد، انسان خود را جزیی از طبیعت می‌دانسته و در ارتباطی چندگانه بوده است، این ارتباط نزدیک هم به انسان و هم به طبیعت امکان زندگی می‌دهد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی ارتباط نزدیکی بین انسان و طبیعت وجود داشته و امروزه گاهی نیز به چشم می‌خورد، انسان خود را جزیی از طبیعت می‌دانسته و در ارتباطی چندگانه بوده است، این ارتباط نزدیک هم به انسان و هم به طبیعت امکان زندگی می‌دهد. خداوند طبیعت را خلق کرده و بشر باید از آن استفاده کند. زندگی در طبیعت هنوز هم خالی از سر و صداست و فرسوده‌شدن از سختی ها در طبیعت است که شادی‌ها و غم‌ها تقسیم می‌شوند. آدم‌های روستا به هم نزدیک‌تر می‌شوند و آنجاست که همسایه از حال همسایه خبر دارد. آرامش و ساده زیستی در زندگی مردم طبیعت موج می‌زند، اینجا زمان دیرتر و آسوده می‌گذرد، زندگی در اینجا نعمتی است که مردم شهر از آن بی‌نصیبند، مهم‌ترین منابع درآمد روستاییان و عشایر در طبیعت است، زندگی عشایری زاییده‌ استفاده مستقیم انسان از منبع طبیعت است؛ عشایر و روستاییان به زراعت، باغداری و دامداری و صنایع دستی می‌پردازند. محل زندگی ایل سون‌ها و شاهسون‌ها ییلاق و قشلاق دامنه‌های سبلان و لاهرود در استان اردبیل است. زنان استان گلستان در روستای کلاله و مینودشت فرش می‌بافند که ساده‌ترین آن نمد است. زنان نقش مهمی در نان‌آوری خانه دارند و در دامنه‌های سبلان به تولید لبنیات و پختن نان مشغول می‌شوند. در بعضی از روستا‌ها به دلیل بزرگ‌تر شدن روستا و صنعتی‌تر شدن، مردان تنها برای دامداری می‌روند و زنان تنها در خانه می‌مانند.

منبع: جام جم

 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *