نیروهای امنیتی مصر یکی از اعضای برجسته داعش را در حملات شمال سینا کشتند

1:44 - 28 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۲۸۳
در یک درگیری که بین نیروهای امنیتی و طرف مقابل اتفاق افتاد رهبر سرکرده های تروریستی در ناحیه مذکور، یعنی حسن احمد النشو که به قندور المصری مشهور است، کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور روز سه شنبه یکی از اعضای برجسته گروه تروریستی داعش را که پیش از این در حملات تروریستی شمال سینا نیز حضور داشت، کشته اند.

به نقل از رویترز، مصر با شورش گروه های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش در شبه جزیره سینا روبرو است و صدها سرباز و پلیس این کشور از سال 2013 در این ناحیه جان خود را از دست داده اند، در این خصوص نیروهای امنیتی این کشور روز سه شنبه توانستند یکی از سرکردگان داعشی را در شهر عریش در شمال سینا را از بین ببرند.


در بیانیه ای که وزارت کشور مصر منتشر کرده عنوان شده است که این عملیات در ساختمانی در حال ساخت و نیمه کاره انجام شده است.


در یک درگیری که بین نیروهای امنیتی و طرف مقابل اتفاق افتاد رهبر سرکرده های تروریستی در ناحیه مذکور، یعنی حسن احمد النشو که به قندور المصری مشهور است، کشته شد. همچنین در بیانیه ای که منتشر شده، آمده است المصری مسئول انجام چندین عملیات تروریستی و جذب اعضای جدید برای انصار بیت المقدس که از سال 2014 متعهد به همکاری با گروه تروریستی داعش شدند، شناخته شده است.


وزارت کشور مصر همچنین پیش از این اعلام کرده بود که پلیس این کشور دو نفر از اعضای جنبش 'حسم' را از بین برده است. این گروه مدعی بود که در طی چند سال اخیر چندین حمله را در مصر ترتیب داده است.


کشور مصر در ماه جاری شاهد یکی از بدترین حملات علیه نیروهای امنیتی بود که طی آن 23 سرباز پس از انفجار دو بمب انتحاری در خودرویی در سینای شمالی کشته شدند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *