همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق موجب انزوا و فشار بر کرد‌های این کشور می‌شود

18:53 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۸۳۶
دسته بندی: سیاست
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق موجب انزوا و فشار بر کرد‌های این کشور می‌شود، گفت: خواست برخی کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای، تضعیف عراق و کشور‌های بزرگ در غرب آسیاست.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق موجب انزوا و فشار بر کرد‌های این کشور می‌شودبه گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار دو مقام اتحادیه میهنی اقلیم کردستان گفت: زمزمه‌هایی مبنی بربرگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اگرچه ممکن است ظاهرا جذاب باشد، اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کرد‌های عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد.
 
وی افزود: پیگیری موضوع برگزاری همه پرسی برای جدایی و ایجاد انشقاق در ملت عراق به لحاظ حاشیه‌ای بودن و عدم پاسخگویی به هیچ یک از اولویت‌ها و نیاز‌های واقعی مردم با تدبیر و سیاست مسوولان عراق همخوانی ندارد.
 
شمخانی اظهار داشت: خواست برخی کشور‌های منطقه و فرامنطقه ای، تضعیف عراق و کشور‌های بزرگ در غرب آسیاست فلذا با هوشیاری و در نظر داشتن منافع ملی و منافع جهان اسلام نباید اجازه داد این طرح‌های استعماری و وارداتی همچون خاورمیانه بزرگ محقق شود.
 
وی تصریح کرد:  پیروزی بر داعش و آزادسازی موصل نوید دهنده آینده بهتر برای عراق یکپارچه و غلبه بر فتنه‌های خارجی برای ایجاد انشقاق در این کشور است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: عراق امن، باثبات و متحد، تامین کننده امنیت پایدار، ثبات و پیشرفت این کشور بوده و مجموعه کشور‌های دوست و خیرخواه عراق باید پشتیبان این رویکرد باشند.
 
وی گفت: آن چه که جمهوری اسلامی ایران برای مردم، احزاب و گروه‌ها در شمال عراق آرزو دارد امنیت، توسعه اقتصادی و رفاه است که تحقق آن مانعی مهم در مسیر فعالیت و رشد گروه‌های تروریستی است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *