رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرمایش اساسی امام خمینی (ره)/ ترکیه در سراشیبی افول/ عاقبت چه کسی به داد مردان غیور خواهد رسید/ خانه پدری لنین!

9:17 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۱۳۱
عضو شورای نگهبان به بهانه سالروز تشکیل اولین مجلس خبرگان رهبری به فرمایش امام خمینی اشاره کرد ایشان می‌فرمایند: مجلس خبرگان برای ادامه نظام جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

عزت الله ضرغامی بعد از تماشای مستند پرزیدنت آکتور سینما

سید عزت الله ضرغامی پستی از مستند پرزیدنت آکتور سینما در کانال تلگرامش منتشر کرد و نوشت: «کار حرفه‌ای و خوبی بود. فیلم شعاری و کلیشه‌ای نیست» ...

به بهانه سالروز تشکیل اولین مجلس خبرگان رهبری

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان به بهانه سالروز تشکیل اولین مجلس خبرگان رهبری به فرمایش امام خمینی اشاره کرد ایشان می‌فرمایند: مجلس خبرگان برای ادامه نظام جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد ...

خانه پدری لنین در اولیانوفسک شهر زادگاهش

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه: نام قبلی این شهر سیمبرسک بود و بعد‌ها به نام اولیانوفسک که فامیلی اصلی و پدری لنین است نام گذاری شد، لنین بعد‌ها تحصیلات دانشگاهی را در شهر قازان و سن پترزبورگ ادامه داد. در سفری که به دعوت استاندار اولیانوفسک به این شهر در حاشیه رود ولگا داشتم علاوه بر استاندار با محافل اقتصادی و تجاری این منطقه دیدار داشتم. عرض رود ولگا در برخی نقاط این استان به چهل کیلومتر می‌رسد.

فرمایش اساسی امام خمینی (ره)/ ترکیه در سراشیبی افول/ عاقبت چه کسی به داد مردان غیور خواهد رسید/ خانه پدری لنین!

ترکیه در سراشیبی افول

رضا سراج: تغییر ثقل سیاست‌های آمریکا از عربستان به ترکیه در زمان اوباما، اردوغان را دچار اشتباه محاسباتی کرد. ترکیه با ورود به جنگ نیابتی، سعی کرد به اهداف زیر برسد.

اهداف اردوغان در جنگ نیابتی

۱. توسعه عمق استراتژیک ترکیه در منطقه
۲. تبدیل شدن ترکیه به قدرت برتر منطقه‌ای
۳. عملی نمودن رؤیای نوعثمانی برای ترکیه
۴. استفاده از برگ آوارگان جنگی مقابل اروپا
۵. ایجاد فرصت برای پیوستن به اتحادیه اروپایی
۶. ایجاد محور اخوانی در منطقه با مصر، قطر و..
۷. به مُحاق بردن محور مقاومت اسلامی در منطقه
۸. ایجاد موازنه با محور تکفیری-سعودی در منطقه

ترجیحات رژیم صهیونیستی در حمایت از آل سعود، از یک طرف و باج چند میلیارد دلاری سعودی به ترامپ از طرف دیگر، توجه و ثقل سیاست‌های آمریکا را از ترکیه به عربستان تغییر داد. اکنون اردوغان توانایی جابجایی ترجیحات کاخ سفید را ندارد. با نزدیکی آمریکا به کرد‌ها در سوریه و عراق و همچنین استقلال خواهی آنان، تمامیت ارضی ترکیه دچار مخاطره شده است. شعله‌های جنگ نیابتی دامنگیر ترکیه می‌شود و اردوغان ناچار به ورود مستقیم و کلاسیک به عرصه جنگ علیه کرد‌ها خواهد شد. در این شرایط اردوغان علاوه بر مواجهه با مخالفان سیاسی در داخل، با اقدامات بی‌ثبات ساز تروریسم تکفیری نیز باید مقابله کند. ترکیه در بن‌بست استراتژیک قرار گرفته که آثار آن جز سراشیبی افول برای این کشور نخواهد بود.

عاقبت چه کسی به داد مردان غیور خواهد رسید

مهدی محمدی: سید محسن دهنوی را دیدم و به اتفاق چند دوست بسیار عزیز دیگر ساعتی گفت‌وگو کردیم. مثل برخی برای آلاف و الوف به امریکا نرفته بود. شرح داد که هدفش انتقال فناوری روزآمدی برای درمان سرطان به ایران بوده، کاملا متفاوت از روش سنتی، کم بازده و پرآسیب شیمی درمانی، که برخی سرطان‌های بسیار حاد را تا ٧٠ درصد با موفقیت درمان می‌کند؛ و دولت امریکا گفته او «تهدید امنیت ملی» است و راهش نداده اند! امیدوارم به همین زودی داستان شنیدنی اش را برای همگان بازگو کند. همزمان خبر آمد خانم دکتر مریم میرزاخانی ریاضیدان یگانه ایرانی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشته است. از دست رفتن کسی که آوازه‌ای از ایرانیان به نیکی در جهان گسترده بود، غم کوچکی نیست. شنیدم فرزندش نتوانسته تابعیت ایرانی بگیرد و به همین دلیل نمی‌تواند به ایران سفر کند. امیدوارم مسئولان به پاس خدماتش تابعیت ایرانی را به فرزندش پیشکش کنند. یک خبر دیگر هم البته بود. حجت الاسلام ذوالفقاری در متروی شهر ری به سبب تذکر به کسی که مزاحم یک خانم شده بود، آسیب جدی دیده است. فرد مهاجم البته به تلافی قمه کشی مجازات شده، ولی سوال این است که عاقبت چه کسی به داد این مردان غیور خواهد رسید که از الوات دشنه می‌خورند و از مدافعان ظاهری حقوق زنان، کودکان، حیوانات و ...، ناسزا و دشنام؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *