اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا است

16:04 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۹۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به اقدامات هوشمندانه نیروی انتظامی در کشور است.

اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا استبه گزارش گروه سیاسی به نقل از سپاه‌نیوز، سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» در بازدید از یگان‌های انتظامی استان خراسان رضوی و در جمع معاونان و فرماندهان فرماندهی انتظامی این استان با اشاره به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات استان گفت: استان خراسان رضوی با داشتن ظرفیت‌های بسیار و فرصت‌ها و تهدیدات، از موقعیت منحصر به فردی در بین استان‌های کشور برخوردار است و ویژگی‌های خاص این استان در صورت فقدان برنامه ریزی‌های مناسب می‌تواند تبدیل به چالش‌های بسیاری شود.

وی افزود: گستردگی نوع و میزان استفاده دشمن از فناوری‌های نوین فراتر از استفاده آن در داخل کشور است و فناوری‌های نوین علی‌رغم ایجاد فرصت‌های بسیار می‌توانند منجر به پیدایش بستر تهدیدات جدی برای امنیت استان و کشور شود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از مناطق راهبردی کشور است و وجود جمعیت کثیر حاشیه نشین و مهاجر از کشورهای همسایه معضل بزرگی برای استان است و وقتی لایه‌های مختلف مسائل اقتصادی، فرهنگی و سایر معضلات بر هم منطبق شد، آنگاه تهدیدات و مشکلات تبدیل به تهدیدات چند بعدی و مجموعه‌ای از تهدیدات در قالب تهدیدات هیبریدی یا تهدیدات ترکیبی خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تبیین راه حل‌های مقابله با تهدیدات و چالش‌های امنیتی استان خراسان رضوی گفت: تقویت قرارگاه مشترک اطلاعاتی و عملیاتی در استان می‌تواند منجر به فهم مشترک از مسائل و اشراف و هماهنگی اطلاعاتی بیشتر شود که از نتایج آن طرح ریزی‌های عملیاتی برای پیشگیری، مقابله و حتی پیش‌بینی‌ها در بحران‌های اقتصادی است.

وی افزود: بایستی با نگاه به آینده، روند ناامنی‌ها و امنیت پایدار در استان و ظرفیت پیش بینی، رصد و سناریوسازی برای چالش‌های پیش رو را ایجاد کرد و در این ظرفیت‌سازی بیشتر از توان علمی اساتید و دانشگاه‌ها برای فهم و درک راه حل‌های مقابله با چالش‌های اجتماعی و حل مسائل استفاده کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا در کشور است، بر دقت و هوشمندی بیشتر تاکید کرد و افزود: برای تعادل سازی و تعادل بخشی در ظرفیت‌ها به استان خراسان رضوی نیازمند تدوین نقشه جامعی هستیم.

سرلشکر صفوی با تاکید بر ضرورت تدوین نظام نامه جامع امنیتی استان گفت: بایستی برای دغدغه برخورد با ناامنی به سناریوسازی بپردازیم و در این راستا می‌بایست به تدوین نظام نامه امنیتی و حاشیه نشینی در استان خراسان رضوی توجه کافی و در آن تمامی اقدامات هم راستاسازی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *