عملکرد تیم پسران و دختران ایران

13:56 - 22 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۴۲۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تیم نوجوانان کاراته ایران به 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی ، شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از امروز در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده است.
 
در کاتای انفرادی نوجوانان، زینب السادات حسینی ابتدا ۳ بر ۲ بر چین تایپه غلبه کرد و در دومین مبارزه برابر کاتاروی ژاپنی ۵ بر صفر نتیجه را واگذار کرد. او در جدول رپه شارژ برابر حریفی از هنگ کنگ قرار گرفت و ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۴۷-کیلوگرم، معصومه محسنیان در اولین بازی پس از تساوی ۵ بر ۵ با رای داوران (سنشو) باخت و در جدول رپه شارژ ۴ بر یک مغلوب ازبکستان شد و به مدال نرسید.

در وزن ۵۴-کیلوگرم، سیده سوده خلیلی در مبارزه نخست برابر ژاپن با نتیجه نزدیک ۷ بر ۶ شکست خورد و در جدول شانس ۴ بر صفر به نماینده ویتنام باخت و مدال نگرفت.

حدیث طالبی در وزن ۵۴+کیلوگرم، با نتایج ۴ بر صفر برابر قرقیزستان و ۲ بر صفر مقابل چین تایپه، در مبارزه سوم ۲ بر صفر به ژاپن باخت و در جدول رپه شارژ مقابل امارات ۲ بر صفر برد و به مدال برنز رسید.

در ادامه این رقابت‌ها و در کاتای انفرادی نوجوانان، پوریا اقدسی در وزن ۵۲-کیلوگرم، ابتدا حریفی از چین تایپه را ۲ بر یک برد و در ادامه موفق شد ۳ بر صفر بر نماینده اردن غلبه کند. اقدسی در سومین مبارزه مقابل قزاقستان ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا در جدول رپه شارژ به مصاف نماینده عربستان برود. او در این دیدار ۳ بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۳- کیلوگرم، امیرحسین بیگدلی در دیدار نخست به نماینده عربستان ۲ بر صفر باخت و با راهیابی کاراته کا عربستانی به فینال، بیگدلی هم به جدول شانس مجدد راه یافت. او در جدول شانس مجدد ماکائو را ۳ بر صفر برد و در ادامه با حاضر نشدن حریف ژاپنی به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در کاتای انفرادی جوانان، احمدرضا محمودی در مبارزه نخست مقابل مالزی شکست خورد و در جدول شانس مجدد حریفانی از ازبکستان و عربستان را برد و به مدال برنز رسید.

در کاتای انفرادی نوجوانان، سیدمجید وکیلی در فینال مقابل نماینده ژاپن ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

حدیث جمال کاتاروی جوانان در اولین روز قهرمانی آسیا، پس از شکست چین تایپه نماینده مالزی دارنده نقره نوجوانان آسیا را ۳ بر ۲ شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال حریف هنگ کنگی را ۴ بر یک برد و نخستین مدال طلای تیم ایران به نام وی ضرب شد.

در وزن ۵۷-کیلوگرم، حسین خدری ابتدا برابر ازبکستان پیروز شد، سپس نماینده مالزی را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در مبارزه سوم عربستان را ۸ بر ۷ شکست داد و راهی فینال شد. خدری در فینال برابر حریف قرقیزستانی قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر برد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۶۳- کیلوگرم، عرفان داودی مقابل نماینده مالزی ۹ بر یک پیروز شد. سپس مقابل حریف تایلندی ۳ بر صفر به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. داودی در فینال برابر نماینده ژاپن پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی با رای داوران ۳ بر ۲ پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

وزن ۷۰+کیلوگرم، کامران بصیری ابتدا حریف ژاپنی را ۳ بر صفر برد و سپس موفق شد اردن را ۳ بر ۲ شکست دهد و راهی فینال شد. بصیری در فینال برابر کاراته کایی از مالزی قرار گرفت و ۷ بر یک به برتری رسید و مدال طلا را کسب کرد.
 
در پایان این مسابقات تیم ایران با 3 طلا، یک نقره و 2 برنز در بخش پسران و 2 برنز در بخش دختران به کار خود پایان داد.

در دوره قبل این مسابقات که در اندونزی برگزار شد، تیم ایران در مجموع 2طلا، یک نقره و 4 برنز کسب کرده بودکه در بخش دختران یک طلا، یک نقره و یک برنز سهم ایران بود و تیم پسران هم یک طلا و 3 برنز بدست آورده بود. 

در رقابت‌های امسال که در آستانه قزاقستان در حال پیگیری است 660 کاراته کا از 27 کشور شرکت دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *