کاهش قیمت پیاز در بازار/ دولت برای مازاد محصولات چاره اندیشی کند

6:00 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۴۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: با ورود پیازهای تازه برداشت شده قیمت آن طی چند روز آینده کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت پیاز دربازار/ دولت برای مازاد محصولات چاره اندیشی کندحسین مهاجران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص وضعیت پیاز دربازار حال حاضر گفت: به طور کلی سطح قابل توجه پیاز درسطح کشور کاشت می‌شود که به همین خاطر در برخی‌ سالها ما با مازاد تولید رو به رو هستیم وهمین امر روی قیمت پیاز واستقبال کشاورزان درسال بعد روی کاشت پیاز تأثیر می گذارد.


وی افزود: به همین دلیل امسال کشاورزان کمتری استقبال برای کاشت پیاز کرده‌اند که بازار امسال را تا حدودی با کمبود تولید مواجه کرده ولی با برداشت پیاز از مناطقی همچون دزفول، اندیمشک، شوش و اهواز و ورود آنها به بازار در روز گذشته شاهد کاهش 500 تومانی پیاز و در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر از این میزان خواهیم بود.


رئیس اتحادیه میوه وسبزی عنوان کرد: در سال جاری مناطقی همچون کازرون، چابهار، سطح زیر کاشت پیاز خود را کاهش داده در مقابل اصفهان رقم قابل توجهی به کاشت پیاز اختصاص داده است.


مهاجران عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید برای مازاد تولید در سالهای مختلف تدبیری بیاندیشد تا دربرخی سالها ما با استقبال کم کشاورزان روبه رو نباشیم و یا باید به کشاورزان الگوی کاشت داده شود تا مشخص شود هرمنطقه تا چه سقفی تولید می‌تواند داشته باشد بعد از آن ما با کمبود یا مازاد رو به رو نباشیم.


رئیس اتحادیه میوه وسبزی در ادامه به قیمت انواع میوه در بازار اشاره وبیان کرد: قیمت انواع انگور ، آلبالو، انواع آلو در رنج قیمت 5 تا 5500 تومان قیمت خیارگلخانه‌ای هر کیلودر حدود 3 هزار تومان وخیار رسمی 2 تا 2200 تومان ، زردآلو از 3 هزارتومان تا 5500 تومان، سیب گلاب درجه یک 7 هزار تومان ودرجه دوآن 3 تا 3500 تومان، طالبی از کیلو 800 تومان تا 2000تومان ، خربزه 500 تومان و هندوانه از کیلویی 400 تا 800 تومان دربازار به فروش می‌رسد.


وی عنوان کرد: درحال حاضر 75 تا 80 درصد تولیدات کشاورزان برداشت شده و مابقی نیز درماه‌های آینده به ثمر رسیده و وارد بازار می‌شود.


مهاجران عنوان کرد: دربازار حال حاضر میوه تنها گیلاس تکدانه با قیمتی بیش از 10000 تومان به فروش می رسد وسایرا نواع میوه قیمتی کمتر از این میزان دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *