رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بزرگ‌ترین باتری جریانی دنیا تولیدشد/ایستگاه فضایی به روی زمین می‌آید/ دریافت بهترین سیگنال از اینترنت با این نرم افزار

17:06 - 19 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۴۱۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
ساخت بزرگ‌ترین باتری جریانی دنیا در آلمان، چین روی زمین ایستگاه فضایی می‌سازد، تلفن همراه مکان شما را لو می‌دهد، عرضه احتمالی آیفون ۸ در چهار رنگ و یک مدل آینه‌ای و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، ساخت بزرگ‌ترین باتری جریانی دنیا در آلمان، چین روی زمین ایستگاه فضایی می‌سازد، تلفن همراه مکان شما را لو می‌دهد، عرضه احتمالی آیفون ۸ در چهار رنگ و یک مدل آینه‌ای و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید ...

ساخت بزرگ‌ترین باتری جریانی دنیا در آلمان

ایسنا: باتری جریانی (redox flow battery) نوعی سلول الکتروشیمیایی است که انرژی برق را در الکترولیت‌های مایع ذخیره می‌کند. در داخل سلول الکتروشیمیایی، دو نوع مایع(یکی به عنوان کاتولیت مثبت و یکی به عنوان آنولیت منفی) وجود دارند که توسط یک غشا جدا شده‌اند و این غشا به یون‌ها امکان جریان یافتن می‌دهند.

زمانیکه باتری توسط یک منبع شارژ می‌شود، الکترون‌ها به آنولیت اضافه می‌شوند و از کاتولیت خارج می‌شوند و این فرآیند هنگام تخلیه شدن شارژ معکوس می‌شود. مولکول‌های شارژ شده از سلول به محفظه‌های ذخیره‌سازی باتری پمپاژ می‌شوند، جایی که انرژی می‌تواند به مدت چند ماه ذخیره شود.

شرکت ‌آلمانی Ewe Gasspeicher GmbH به دنبال ساخت این باتری ریودکس در غارهای نمکی زیر زمین است. باتری جدید موسوم به brine4power مبتنی بر سامانه‌ای است که در دانشگاه فردریش شیلر در شهر "ینا" آلمان ساخته شده است. این سیستم از الکترولیت‌های آب شور به همراه پلیمرهای قابل بازیافت به عنوان مولکول‌های فعال خود استفاده می‌کند.

تیم علمی مدعی است این مواد در مقایسه با مخلوط اسیدی فلز سنگین/سولفور که الکترولیت‌های دیگر اغلب از آن ساخته می‌شود، تا حد زیادی دوستدار محیط زیست هستند.

سیستمbrine4power در صورت ساخت، در نیروگاه ذخیره‌سازی گاز "Jemgum" نصب خواهد شد. این در حالی است که این نیروگاه در حال حاضر از دو غار نمکی زیرزمینی عظیم برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی استفاده می‌کند. هر یک از این غارها دارای ظرفیت ذخیره‌سازی 100 هزار متر مکعب آب نمکی هستند و قادر به تامین 700 مگاوات ساعت برای باتری جریانی خواهد بود.

در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، این فناوری قادر خواهد بود بازار ذخیره‌سازی انرژی را دچار تغییر بنیادین کند زیرا میزان برقی که باتری جریانی آلمانی‌ها تولید می‌کند برای تامین برق شهر بزرگی مانند برلین به مدت یک ساعت کافی است.

شرکت آلمانی به دنبال به‌روز رسانی سامانه دانشگاه فریدریش شیلر تا پایان سال 2017 است و باتری جریانی مورد بحث هم حدود شش سال دیگر عملیاتی خواهد شد.

چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد/ ۴ نفر داوطلب آزمایش

 مهر: دولت چین در حومه پایتخت این کشور یک ایستگاه فضایی را شبیه سازی کرده که هیچ چیزی به آن وارد یا از آن خارج نمی شود. هدف از این آزمایش بررسی واکنش های محیط فضایی است که هیچ نوع پشتیبانی دریافت نمی کنند.

در همین راستا ۴ دانشجوی هواشناسی و ستاره شناسی دانشگاه پکن داوطلب شده اند تا در این محیط های شبیه سازی شده در حومه پکن زندگی کنند.

داوطلبان همه چیز از جمله زباله و دورریز را بازیافت می کنند تا دریابند انسان چگونه می تواند با منابع محدود در فاصله زیاد با زمین زندگی کند.

محیط شبیه سازی شده که با هیچ جایی ارتباط ندارد «قصرماه۱» نام گرفته و دانشجویان به مدت ۲۰۰ روز در آن می مانند.

یکی از استادان دانشگاه پکن می گوید: ما محیط را طوری طراحی کردیم که اکسیژن (تولید شده توسط گیاهان ایستگاه) برای تنفس انسان، حیوانات و ارگانیسم هایی که پیوندهای مواد زباله را می شکند، کافی باشد.

از سوی دیگر یکی از دانشجویان داوطلب نیز معتقد است زندگی طولانی مدت در فضا به افسردگی فضانوردان منجر می شود. سکوت های طولانی و عدم تماس با انسان و یکنواخی و محیط ممکن است به ایجاد مشکلاتی منجر شوند. درهمین راستا گروهی از روانشناسان که در پروژه مشابه اما کوتاه مدت همکاری کرده بودند، فعالیت های روزانه خاصی را برای داوطلبان تعیین کرده اند.

این درحالی است که رییس جمهور چین مدت هاست که تصمیم دارد کشورش را به یک قدرت فضایی تبدیل کند. در همین راستا نیز چین اعلام کرده نخستین ماموریت بی سرنشین برای اکتشاف در بخش تاریک ماه را در ۲۰۱۸ آغاز کند. همچنین اعلام کرده تا ۲۰۳۶ میلادی فضانوردان را به ماه می فرستد.

1

 

1

 

تلفن همراه مکان شما را لو می دهد

روزنامه گاردین در گزارش علمی خود می نویسد: اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat) ابزار جدید و البته بحث برانگیزی موسوم به Snap Map دارد که به دوستان کاربر تلفن همراه مکانی که او در هر لحظه قرار دارد را اطلاع می دهد. عجیب اینجاست که این اطلاع رسانی با جزئیات دقیق صورت می گیرد. اینجا نه تنها صحبت از محله یا خیابان بلکه آدرس دقیق صاحب تلفن همراه هوشمند است.

بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی می گویند که از استفاده از آن راضی هستند اما این نکته که سایر کاربران از محلی که در آن حضور دارند مطلع می شوند ناراحت کننده است.

این ابزار جدید حدود دو هفته پیش ارایه شد. Snap Map به کاربران این امکان را می دهد تا مکانی را که در آن حضور دارند با جزئیات مربوطه به اشتراک بگذارند.

حالا این مسأله به یک چالش بزرگ تبدیل شده و بسیاری از کاربران تلفنهای همراه هوشمندی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند نسبت به در معرض خطر قرار گرفتن حریم شخصی شان ابراز نگرانی می کنند. حتی برخی گروههای حامی ایمنی کودکان نسبت به خطرات ناشی از این قابلیت هشدار داده اند.

1

 

 عرضه احتمالی آیفون 8 در چهار رنگ و یک مدل آینه ای

باشگاه خبرنگاران جوان: محصولات آیفون همیشه تا زمان عرضه با شایعات و اطلاعات درز کرده از آنها خبرساز میشوند .

برخی از کارشناسان معتقدند این شایعات و درز اخبار برای تشنه کردن مخاطبان و مشتریان برای فروش بیشتر و همچنین نوعی نظرسنجی برای نزدیک تر کردن تجهیزات محصول نهایی با سلیقه مشتریان احتمالی است ، تا خریدار با اوج رضایت این گوشی را خریداری کند.

به هر حال بر اساس آخرین شایعات منتشره آیفون 8 ابتدا در چهار رنگ و یک مدل جدید و خاص عرضه خواهد شد. در همین راستا بدون اشاره به 4 رنگ احتمالی تصاویری از یک مدل جدید با سطح بدنه آینه ای منتشر شده است که البته مورد توجه کاربران هم قرار گرفته است.

گفتنی است این شایعات در توئیت فردی به نام " بنجامین گسکین" منتشر شده است که از فاش کننده های مشهور اطلاعات آیفون است . تصاویر ادعایی هم توسط او منتشر شده است.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که شایعات در مورد مدل آینه ای آیفون 8 چقدر به واقعیت نزدیک است.

 

 اطلاعات قفل شده توسط باج افزار پتیا رمزگشایی شد

مدتی پیش بود که که باج افزاری به نام " پتیا - Petya " به رایانه های جهان نفوذ کرده و خسارت سنگینی به بار آورد یا به عبارت دیگر از رایانه های زیادی در جهان برای بازگرداندن اطلاعات قفل شده شان باج خواهی کرد.

اوج حملات باج افزار پتیا به رایانه های کشور اوکراین علی الخصوص در صنعت هوایی این کشور بود ، که سامانه فرود اضطراری هواپیمایی این کشور را به طور کامل از کار انداخت.

به طور کلی باج افزار ها به برنامه های مخربی میگویند که با نفوذ به رایانه قربانی ، اطلاعات موجود در آن را رمزنگاری میکند و برای ارائه رمز بازگشایی ، درخواست پول و باج میکنند.

اما به تازگی شرکت "پوزیتیو تلکنولوژی" ادعا کرده که میتواند اطلاعات رمزنگاری شده این باج افزار را بازگشایی کند.

این شرکت در وبلاگ خود نوشته است: " سازندگان پتیا در الگوریتم نویسی خود دچار خطاهایی شده اند که طول کلید کد گذاری را از 256 به 128 کاهش داده و به طور کلی در این روش پیاده سازی الگوریتم متوان بدون نیاز به کلید رمزگشایی به نحوی داده ها را بازیابی کرد."

محققان پوزیتیو تکنولوژی در تلاش هستند با ساده سازی روش پیچیده رمزگشایی ، نرم افزاری را برای استفاده کاربران عادی برای رمزگشایی اطلاعات قفل شده ارائه کنند.

 

 
 

با این نرم افزار، بهترین سیگنال برای دریافت اینترنت را پیدا کنید+تصاویر

Open Signal ابزاری عالی برای پیدا کردن سیگنال شبکه های بی‌سیم می باشد که از GSM، CDMA، 4G، 3G ، 2G و Wifi پشتیبانی می کند.

انتخاب؛ برنامه Open Signal به شما این امکان را می دهد تا پوشش و سیگنال های انواع شبکه های بی سیم مانند GSM CDMA, 4G, 3G, 2G و WiFi را پیدا کنید. بنابراین این برنامه امکان یافتن بهترین محلی که می توانید سیگنال های بی سیم را دریافت کنید، در اختیار شما می گذارد.

 با استفاده از این برنامه می توانید سیگنال های اطراف خود را ردیابی کرده، اطلاعات آن ها را مشاهده و جهت قرارگیری آنتن آنها را ببینید و نیز قدرت و سرعت آنها را تست کنید. این برنامه سیگنال ها را به صورت راداری بر روی نقشه GPS گوشی نشان می دهد. همچنین با استفاده از این برنامه و سایت مربوط به آن می‌توانید آنتن‌دهی اپراتورهای مختلف را نیز با هم مقایسه کنید.

 ویژگی های نرم افزار Open Signal :

- نمایش دادن حوزه نقاطی که سیگنال ها از آن مکان می آیند.
- امکان مشاهده سرعت واقعی اینترنت برای دانلود ، آپلود و زمان تاخیر وجود دارد.
- رایگان و بدون تبلیغات
- نقشه های پوشش به شما اجازه می دهد بهترین و بدترین مکانها برای دریافت سیگنال را مشاهده کنید.
- نقشه WiFi به شما این اجازه را می دهد تا نزدیکترین شبکه های عمومی را به راحتی مکان یابی کنید

 
 
 
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *