مصرف بیش از حد چای و قهوه اعتیاد آور است/ اعتیاد در کمین مصرف کنندگان کافئین

21:24 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۲۵۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف بیش از 4 فنجان چای وقهوه اعتیاد آور بوده ومنجربه مسمومیت می‌شود.

مصرف بیش از حد چای و قهوه اعتیاد آور است/ اعتیاد در کمین مصرف کنندگان کافئینایرج نیستانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: رشد دمنوشکده‌ها و افزایش گرایش مردم به مصرف گیاهان وعرقیجات این تصور اشتباه را در جامعه رواج داده است که مصرف هر گونه عرقیجات و گیاهان دارویی می‌تواند مفید باشد .این درحالی است که نه تنها این مواد مفید نیستند بلکه اثرات سوئی بر بدن دارند.


وی افزود: زیاده روی در استفاده از مفیدترین مواد غذایی و گیاهی نیز می‌تواند زیان آور باشد بنابر این فرهنگ مصرف مواد غذایی هنوز به طور کامل در کشور جا نیفتاده ونیاز به فرهنگ سازی را بیش از گذشته ضروری کرده است.


متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: مصرف چای و قهوه بیش از 4 فنجان درروز منجر به نوعی اعتیاد و مسمومیت می‌شود و کافئین موجود درا ین مواد سیستم بدن را دچار اختلال کرده و به نوعی وابستگی به مصرف آن را در فرد ایجاد می‌کند. این درحالی است که علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن بسیاری از مواد از جمله آهن از بدن دفع شده و می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.لازم به ذکر است خوردن به اندازه این مواد حتی برای زنان باردارنیز بی خطر است به شرط آنکه در مصرف آن زیاده روی نشود .


وی عنوان کرد: در برخی مواقع به بهانه خوردن چای و قهوه شیرین کننده‌هایی چون شیرینی و بیسکوئیت و ... مصرف می شود و بسیاری از افراد را با قند خون بالا وافزایش وزن رو به رو می‌کند. این درحالی است که خورن نوشیدنی‌های کافئین داری چون چای هیچ تأثیری در کاهش ضرر شیرینی‌جات نداشته و این تصورا شتباه را در جامعه رواج داده‌اند بنابر این توصیه می‌شود در مرحله اول از نوشیدنی‌های کافئین دار تا حد مجاز استفاده شده و ازخوردن شیرینی‌جات و مواد قندی به همراه آن پرهیز شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *