کتاب "واکاوی گفتمان رسمی ظهور دولت" در افغانستان منتشر شد

8:00 - 19 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۸۶۰
مجیب‌الرحمن رحیمی سخنگوی رئیس اجراییه دولت وحدت ملی از انتشار پایان نامه دکترایش تحت عنوان واکاوی گفتمان رسمی ظهور دولت در افغانستان خبر داد.
کتاب به گزارش سرویس بین الملل   مجیب‌الرحمن رحیمی سخنگوی رئیس اجراییه دولت وحدت ملی از انتشار پایان نامه دکترایش تحت عنوان واکاوی گفتمان رسمی ظهور دولت در افغانستان خبر داد.
 
سخنگوی رئیس اجراییه دولت وحدت ملی، در رابطه با این کتاب گفت: خدا را سپاسگزارم که بعد از سال‌ها سعی و تلاش به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای فکری-فرهنگی‌ام دست یافتم.
 
پایان نامه دکترا در حوزه واکاوی گفتمان رسمی ظهور دولت در افغانستان در ماه آگوست 2017 از سوی آی.بی. تیورس (I.B. Tauris) یکی از ناشران معتبر بین‌المللی در لندن و نیویورک به زبان انگلیسی تحت عنوان: (State Formation in Afghanistan: A Theoretical and Political History) در 304 صفحه به چاپ می‌رسد.
 
به گفته وی، این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش و تحقیق در عرصه واکاوی یا شالوده‌شکنی گفتمان رسمی شکل‌گیری دولت و اسطوره‌سازی در افغانستان است.
 
رحیمی معتقد است که این کتاب در نوع خود شاید جدی‌ترین تلاش در سال‌های پسین در عرصه نقد گفتمان رسمی در افغانستان است که پرسش‌ها دوران‌سازی را در عرصه علم معطوف به قدرت٬ برساختن تاریخ٬‌ معرفت شناسی افغانستان به زبان‌های ملی و انگلیسی٬ معرفت شناسی استعماری و پسا-استعماری٬ نگاه‌ نو به تاریخ و آینده با یک چشم‌انداز انسانی در داخل و بیرون از افغانستان مطرح می‌سازد.
 
وی برای تحقق هدف و به ثمر نشستن تلاش‌های چندین ساله‌اش در این عرصه از دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها خواست تا ضمن بررسی و نقد این اثر آن را به کتابخانه‌ها اهدا کنند.
 
آوا نوشت: این کتاب در صفحه رسمی ناشر (I.B. Tauris)  آمازون٬ گوگل و سایر وبسایت‌های معتبر قابل دسترس است.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *