این روزها بازیگران مرد سینمای ما لباس‌های زنانه به تن می‌کنند/چنین پوششی برای یک بازیگر مرد زننده است/اخلاق عمومی را خدشه‌دار کرده‌اند

11:00 - 18 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۶۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کارگردان سریال «کیف انگلیسی» با بیان گلایه‌هایی از پوشیدن لباس زنانه توسط هنرمندان مرد، از نقش مهم طراحی لباس هنرمندان در معرفی فرهنگ ایرانی سخن گفت.
سیدضیاء الدین دری کارگردان سریال تاریخی «کلاه پهلوی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: برای به سر انجام رساندن چند پروژه تلویزیونی و سینمایی در حال مذاکره هستم که به محض نهایی شدن جزئیات آن را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: برخی از بازیگران نسل جوان تصور می‌کنند پوشش‌های عجیب و غریب جذابیت دارد درحالی‌ که اگر این افراد آموزش ببینند، متوجه می‌شوند که برای متفاوت بودن  نیازی به این موارد ندارند.

  این روزها بازیگران مرد سینمای ما لباس‌های زنانه به تن می‌کنند/چنین پوششی برای یک بازیگر مرد زننده است/اخلاق عمومی را خدشه‌دار کرده‌اند

کارگردان سریال تاریخی «کلاه پهلوی» تصریح کرد: برخی از بازیگران جوان از هنرمندان خارجی در زمینه پوشش تقلید می‌کنند در حالی‌ که به مرور زمان متوجه می‌شوند چه اتفاقی رخ داده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: تصور می‌کنم تا جایی‌که معیارهای اخلاقی رعایت شود در زمینه شکل،‌رنگ،‌مدل و برش لباس می‌توان خلاقیت به خرج داد اما اگر مواردی باشد که  اخلاق عمومی را خدشه‌دار کند باید در مورد آن‌ها دقت نظر جدی صورت بگیرد.

کارگردان سریال «کیف انگلیسی» یادآور شد: تصور می‌کنم مشکل لباس پوشیدن در میان هنرمندان جوان، بین آقایان بیشتر است نسبت به خانم‌ها چرا که به‌هر حال خانم‌ها یک‌سری قیدها را رعایت می‌کنند اما این موضوع در بین هنرمندان آقا کمتر است.

وی افزود: اگر قرار باشد برای پوشش هنرمندان جوان فکری شود، باید این فکر به حال سلبریتی‌های مرد شود چرا که برخی وقت‌ها به‌گونه‌ای ظاهر می‌شوند که درست نیست چرا که گاهی لباس‌هایی می‌پوشند که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

دری تصریح کرد: خانم‌ها حتی اگر معروف نباشند هم علاقه دارند از رنگ‌های متنوع استفاده کنند اما این اتفاقی به شکلی عجیب‌تر و در مقیاس لباس‌های غیرعادی در بسیاری از موارد در میان هنرمندان مرد جوان دیده می‌شود که دلایل این اتفاق باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: بسیاری از آقایان هنرمند دربسیاری از موارد به سمت لباس‌های زنانه حرکت می‌کنند که چنین حرکتی بسیار زننده است.

سیدضیاء الدین دری

کارگردان فیلم سینمایی «عشق ممنوع» خاطرنشان کرد: استفاده از لباس‌هایی با پارچه، طراحی و دوخت ایرانی برای بازیگران کشورمان اهمیت زیادی دارد چرا که هنرمندان می‌توانند نماینده‌ای برای معرفی فرهنگ ایرانی به دیگر کشورها باشند اما برندها باید روی این موضوع کارکنند به‌گونه‌ای که پارچه‌هایی تولید شود که چنین خصوصیتی را به همراه داشته باشد و سپس طراحان هم برای دوخت لباس هنرمندان از این پارچه‌ها بهره بگیرند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *