موفقیت نیروهای امنیتی ایران در برابر تهدیدات تروریستی/ایران در خط مقدم مبارزه با داعش در سوریه و عراق قرار دارد

10:07 - 17 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۴۸۳
پایگاه خبری «اوراسیاریویو» در گزارشی نوشت که موفقیت ایران در خنثی کردن حملات تروریستی طی دو سال گذشته برخی از تحلیلگران به خصوص در عربستان را به سمت این ادعا سوق داده که ایران از تروریسم حمایت می‌کند اما این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران در طول 4 دهه گذشته از قربانیان تروریسم بوده است.
اقدامات امنیت ملی ایران در برابر تهدیدات تروریستی داعش
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری «اوراسیا ریویو» در گزارشی ضمن اشاره به تهدیدات تروریستی داعش علیه ایران نوشت که موفقیت ایران در خنثی کردن حملات تروریستی طی دو سال گذشته برخی از تحلیلگران به خصوص در عربستان را به سمت این ادعا سوق داده که ایران از تروریسم حمایت می‌کند اما این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران در طول 4 دهه گذشته از قربانیان تروریسم بوده است. 

اوراسیا ریویو نوشت: گروه تروریستی داعش طی سال‌های اخیر تلاش بسیاری را برای انجام عملیات تروریستی در ایران انجام داده اما پیش از آنکه این طرح و نقشه‌ها عملی شوند نیروهای امنیتی ایران آنها را کشف و خنثی نموده‌اند که یک نمونه از این برنامه‌ریزی مربوط به سال گذشته است که در آن وزارت اطلاعات ایران موفق به دستگیری 10 تن از عوامل تروریستی و خنثی کردن عملیات شد.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: در طول دو سال گذشته نیروهای امنیتی ایران حدود 100 گروهک تروریستی را شناسایی و اقدامات آنها را با شکست مواجه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: دشمنی تروریست‌های سلفی و تکفیری با ایران موضوعی جدید و مخفی نیست و این گروه‌های تروریستی همیشه به دلیل اختلاف ایدئولوژیکی بنیادی ایران با آنها، این کشور را دشمن اصلی خود عنوان کرده‌اند.

اوراسیا ریویو افزود: دلیل دیگری که موجب دشمنی این گروه‌های تروریستی با ایران می‌شود این است که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق قرار دارد و مداخله به موقع و حضور نظامی، امنیتی، اطلاعاتی ایران در عراق و سوریه مهمترین مانع گسترش و پیشرفت داعش در این دو کشور محسوب می‌شود.

این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: دلیل دیگری نیز برای دشمنی تروریست‌ها با ایران وجود دارد و آن شکست‌های متوالی در عراق و سوریه است و در این راستا این اصل را باید بیان کرد که زمانی که تروریست‌ها در کشوری متحمل شکست و خسارات فراوان می‌شوند با اجرای عملیات در دیگر کشورها قصد دارند شکست‌های خود را مخفی نگه دارند.

اوراسیا ریویو در پایان نوشت: اما درباره حمله تروریستی داعش به تهران این نکته را باید در نظر داشت که این حمله در پی برخی تحولات در منطقه انجام شد، دیدار مقامات عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا و نیز تهدید «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان، که گفته بود: جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم.


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *