وقتی رفتار سعودی‌ها صدای حامیانش را نیز در می‌آورد!/ تکلیف بزرگ امروز؛ نشان دادن یک تصویر جدید از تفکر انقلابی/ عجایب سیاست!

11:41 - 15 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۰۴۰
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که عربستان سعودی اصلی‌ترین مروج اسلام‌گرایی افراطی در بریتانیا است؛ یک موسسه تحقیقاتی در انگلستان می‌گوید که تحقیقاتش از ارتباط آشکار و مستقیم میان برخی اشخاص و بنیادهای مستقر در عربستان و گروه‌های جهادی مروج خشونت در بریتانیا خبر می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
وقتی رفتار سعودی‌ها صدای حامیانش را نیز در می‌آورد!

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان در کانال تلگرامش نوشت: بنا به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که عربستان سعودی اصلی‌ترین مروج اسلام‌گرایی افراطی در بریتانیا است. یک موسسه تحقیقاتی در انگلستان می‌گوید که تحقیقاتش از ارتباط آشکار و مستقیم میان برخی اشخاص و بنیادهای مستقر در عربستان و گروه‌های جهادی مروج خشونت در بریتانیا خبر می‌دهد. این موسسه مدعی است برخی شهروندان و بنیادهای خیریه در عربستان سعودی "نوعی وهابیت غیرلیبرال و تبعیض آمیز" را به خارج صادر می‌کنند. همزمان دولت بریتانیا تحت فشار قرار گرفته تا نتایج گزارشی را که پیش‌تر درباره گروه‌های اسلام‌گرای افراطی این کشور تهیه شده بود منتشر کند. گزارش مفصلی که در سال ۲۰۱۵ به دستور نخست وزیر وقت، دیوید کامرون درباره سازمان‌های جهادی بریتانیا تهیه شده بود هنوز اجازه انتشار عمومی پیدا نکرده است. منتقدان می‌گویند محتوای چنین تحقیقاتی احتمالا برای دولت بریتانیا که روابط نزدیک اقتصادی و نظامی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، به ویژه عربستان دارد، دردسرساز خواهد شد. بنابر این گزارش، در راس حامیان مالی چنین مراکزی، اشخاص و نهادهایی در عربستان سعودی قرار دارند که به شدت سرگرم اشاعه ایدئولوژی وهابی هستند. فرانک گاردنر، گزارشگر امنیتی بی‌بی‌سی می‌گوید نتایج این تحقیق در زمان بسیار حساسی منتشر شده است؛ درست در ایامی که عربستان، امارات، بحرین و مصر انگشت اتهام را به سوی قطر گرفته‌اند و این کشور را "حامی تروریسم" خوانده‌اند. به گفته این کشورها، برخی بنیادهای خیریه و شهروندان قطری کمک‌های مالی در اختیار گروه‌های تندرو قرار می‌دهند و از دولت قطر خواسته است با آن‌ها مقابله کند. دن جرویس، از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان بریتانیا که یکی از حامیان نتایج این گزارش جدید است گفته ارتباط میان عربستان سعودی و حمایت مالی از افراطی‌گرایی "بسیار نگران‌کننده" است. وی از دولت خواسته که محتوای گزارش دولت درباره حمایت خارجی از چنین انجمن‌هایی را منتشر کند. ترزامی، نخست وزیر، که دو ماه پیش به عربستان سفر کرده بود در همان زمان گفته بود روابط سیاسی و اقتصادی لندن با ریاض برای کشورش بسیار ضروری و حیاتی است. جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر بریتانیا پیش‌تر خواستار تعلیق تحویل تسلیحات نظامی به عربستان به علت "نقض حقوق بشر و عملیات نظامی این کشور در یمن" شده بود.
 
امروز؛ تشکیل جلسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری!
 
عباسعلی کدخدایی همچنین از تشکیل جلسه کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری خبر داد و نوشت: امروز پنج شنبه ۱۵ تیرماه برخی از کمیسیون‌های مجلس خبرگان تشکیل جلسه خواهند داد.
 
واکنش محسن رضایی به جابه‌جایی تعریف صلح‌سازان و جنگ‌طلبان
 
محسن رضایی در دو پیام توئیتری با هشتک عجایب سیاست، به تلاش برای عوض کردن جای صلح‌سازان و جنگ‌طلبان در دو عرصه داخلی و بین‌المللی واکنش نشان داد.
 
در این توئیت آمده است:
 
 ۱.     از عجایب سیاست این است که عربستان و اسرائیل تروریست را حامی صلح و ایران ضد تروریست را حامی جنگ معرفی می‌کنند.
 
 ۲. از عجایب سیاست این است که در داخل کشور، صلح سازان را جنگ طلب و جنگ سازان را صلح طلب معرفی می‌کنند.
 
وقتی رفتار سعودی‌ها صدای حامیانش را نیز در می‌آورد!/ تکلیف بزرگ امروز؛ نشان دادن یک تصویر جدید از تفکر انقلابی/ عجایب سیاست! 
 
تکلیف بزرگ امروز؛ نشان دادن یک تصویر جدید از تفکر انقلابی 

مهدی محمدی در کانال تلگرامش نوشت: چند روز قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی از ضرورت پرچمداری حقوق عامه و حفاظت از آزادی‌های مشروع توسط قوه قضائه سخن گفتند. دیروز هم سردار جعفری گفت: سپاه هم هوادار صلح است. همان روز حاج قاسم سلیمانی گفت: رابطه حزب اللهی با غیر حزب اللهی از رابطه حزب اللهی‌ها با هم مهم‌تر است. من فکر می‌کنم این همزمانی‌ها تصادفی نیست بلکه یک سرمشق گذاری جدید برای جریان انقلابی است. سرمشقی که می‌گوید انقلابیون نه فقط می‌توانند بلکه مکلفند پرچمدار حقوق، آزادی و صلح در روایت ناب و اصیل آن باشند و نگذارند ظالم ترین، انحصارطلب‌ترین و خشن‌ترین افراد، آن‌ها را در سوی منفی «دوقطبی‌های ساختگی» بنشانند. هنر امروز این نیست که «به روایت خود» انقلابی بمانیم، بلکه هنر این است که حتی غیرانقلابیون ببینند که جریان انقلاب خود را موظف به خدمت و خشوع برای آن‌ها می‌داند. تمرین برای نشان دادن یک تصویر جدید از تفکر انقلابی که، چون آفتاب، پاک و بی دریغ، بر همه بتابد و همه را بهره‌مند کند، تکلیف بزرگ امروز ماست.



: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *