رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" وب‌ سایت گروه‌های تروریستی را مسدود می‌کند

16:00 - 16 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۸۹۶
صدای آمریکا نوشت: افغانستان بزودی شروع به مسدود کردن تمام فعالیتها و سایتهای مرتبط با گروه افراطی و تروریستی خواهد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل براساس لایحه جدید جرم در فضای مجازی که بعد از امضا دولت به قانون تبدیل شده، افغانستان قصد دارد کلیه فعالیتهای و وب‌سایتهای مرتبط به گروههای تروریستی حاضر در این کشور را مسدود کند.
 
به نوشته صدای آمریکا؛‌ وزارت ارتباطات و فناوری تکنولوژی افعانستان اعلام کرده که در حال جمع‌آوری لیستی از از گروه های تروریستی و حامیان آنهاست.
 
سخنگوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری افغانستان در این رابطه می‌گوید:‌ براساس راهبرد امنیت ملی در حوزه فضای مجازی و همچنین قانون جدید جرم در فضای مجازی بستن وب سایتهای گروه های افراطی بزودی شروع می‌شود.
 
نی، نهاد حامی رسانه‌ها در افغانستان، مخالف قانون جدید جرم در فضای مجازی بوده و آنرا ابزاری برای محدود کردن آزادی بیان عنوان کرده است.
 
اما سخنگوی وزارت ارتباطات این اتهام را رد کرده و می‌گوید: قانون جدید که جمعه گذشته رئیس جمهور آنرا امضا کرده شامل ۲۷ ماده مرتبط با فعالیتهای ممنوع شده در فضای مجازی بوده و این اولین تلاش برای تعریف جرم و خشونت در فضای مجازی طی ۱۵ سال گذشته است.
 
صدای آمریکا نوشت: در حال حاضر ۶ میلیون نفر در افغانستان از اینترنت استفاده می‌کنند، و فقدان قوانین در حوزه مجازی به گروه های تروریستی و افراطی اجازه فعالیت در شبکه‌های مجازی را داده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *