رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میزکارخود را به صفحه نمایشی لمسی تبدیل کنید/مشخصات گلکسی Note ۷ FE (Fan Edition) چیست؟ /نسخه جدید تلگرام چه قابلیتی را برای کاهش حجم فیلم‌ها ارائه داده است؟

13:10 - 12 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۰۲۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
ساخت دریچه‌های آدم‌رو با قابلیت مقاومت حرارتی بالا، مغز برای استفاده از ابزار مختلف نیاز به قوه بینایی ندارد!، با این برنامه موبایلی کمتر پول اینترنت بدهید و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.
به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، ساخت دریچه‌های آدم‌رو با قابلیت مقاومت حرارتی بالا، مغز برای استفاده از ابزار مختلف نیاز به قوه بینایی ندارد!، با این برنامه موبایلی کمتر پول اینترنت بدهید و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.
 
جزئیات را در ادامه بخوانید ...
 
تبدیل میز کار به صفحه نمایش لمسی
 
ایرنا:محققان دانشگاه کارنگی ملون در پنسیلوانیای آمریکا نمونه اولیه این فناوری را که 'دکستوپوگرافی' نامیده می‌شود، ساخته اند. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش‌های خود را بر هر سطحی خواه میز و یا یک تخت، منعکس کنند.
 
این فناوری شامل یک پروژکتور سفارشی مجهز به دوربین است که می‌تواند یک رابط تعاملی گوشی هوشمند را تقریبا بر هر سطحی بتاباند.
 
این پروژکتور برای کار به دستگاه‌های کمکی نیازی ندارد و تن‌ها در یک سرپیچ استاندارد لامپ پیچیده می‌شود، بنابراین نصب آن به راحتی نصب یک لامپ است.
 
همچنین این پروژکتور از انرژی ناشی از سوکت لامپ استفاده می‌کند و بنابراین به شارژ نیازی ندارد.
 
از فناوری دکستوپوگرافی می‌توان بر سطوح غیر مسطح نیز استفاده کرد و هر یک از اپلیکیشن‌ها را می‌توان حرکت داد.
 
با این حال این پروژکتور هنوز برای خرید در دسترس قرار ندارد و برنامه محققان نیز برای در دسترس قرار دادن آن به صورت تجاری مشخص نیست.
 
از طرف دیگر با این که شرکت سونی به تازگی فناوری مشابهی را در پروژه تعاملی اکسپریا تاچ Xperia Touch نمایش داده است، اما محققان معتقدند که فناوری 'دکستوپوگرافی' آن‌ها می‌تواند این ایده را بیشتر از این پیش برد.
 
فناوری سونی تن‌ها محدود به سطوح مسطح است و تن‌ها می‌تواند در یک صفحه نمایش مستطیلی منعکس شود. اما دکستوپوگرافی را می‌توان بر سطوح غیر مسطح نیز به کار برد و به جای حرکت دادن اپلیکیشن‌ها در یک محدوده مستطیلی می‌توان آن‌ها را به صورت منفرد حرکت داد.
 

 

با این برنامه موبایلی کمتر پول اینترنت بدهید
 
مهر: امروزه با افزایش استفاده از اینترنت در گوشی‌ها و تبلتها، مدیریت میزان مصرف داده اهمیت چشمگیری یافته و بی توجهی به این امر باعث صدور قبض‌های سنگین تلفن همراه برای کاربران می‌شود.

اگر چه برنامه‌های موبایلی متعددی برای مدیریت مصرف اینترنت همراه عرضه شده، اما با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید توسط خود گوگل طراحی شده، برنامه مدیریت مصرف داده تولیدی این شرکت کیفیت بهتری در این زمینه خواهد داشت.

برنامه Triangle کاربران را از میزان مصرف داده توسط برنامه‌های مختلف آگاه کرده و به آن‌ها امکان می‌دهد تا جلوی دسترسی برخی برنامه‌ها به اینترنت را بگیرند. برنامه یاد شده فعلا تن‌ها در برخی کشورهای آسیایی در دسترس است و مشخص نیست چه زمانی برای عموم عرضه می‌شود.

نمایش اطلاعات مربوط به میزان شارژ کاربران سیم کارت‌های پیش پرداخته، ارائه خدمات بارگذاری برخی برنامه‌های موبایلی بدون مصرف حجم اینترنت و هدیه حجم اینترنت در صورت استفاده از برخی برنامه‌ها از جمله قابلیت‌های Triangle است.

گوگل قبلا قابلیتی برای کاهش مصرف حجم اینترنت را به نسخه اندرویدی مرورگر کروم افزوده بود و نسخه‌ای سبک‌تر از برنامه یوتیوب به نام یوتیوب گو را هم عرضه کرده بود. انتظار می‌رود Triangle بیشتر در کشورهای در حال توسعه مورد استقبال قرار بگیرد.
 
 
 
مغز برای استفاده از ابزار مختلف نیاز به قوه بینایی ندارد!

ایسنا: محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که داشتن و هماهنگ‌سازی ابزار، ذاتی است.

مطالعات قبلی نشان داده بود که افراد نابینا همان ویژگی‌های سیستم دیداری از دنیای بیرون را دارند که افراد بینا دارند و قسمت‌های مختلف مغز در برخورد با اشیا مختلف فعال می‌شود. ابزار، قسمت‌های مختلف بدن، حیوانات یا خانه‌ها، همه و همه در قسمت‌های مختلف مغز پردازش می‌شوند.

پژوهش جدید اثبات کرد که تجسم بصری برای کارکرد این سازمان خاص بدن غیرضروری است، زیرا افراد نابینا با لمس ابزار از آن‌ها به درستی استفاده می‌کنند. این مساله این سوال را در ذهن متبادر می‌کند که آیا تجارب حسی دیگر می‌تواند مسئولیت حس بصری را در پردازش و استفاده از اشیا به عهده بگیرد؟

این پژوهش که در مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد که مغز افرادی که بدون دست متولد می‌شوند بسیار شبیه به مغز افرادی است که سالم به دنیا می‌آیند. این نشان می‌دهد که ارتباط میان دست‌ها و ابزار در سازمان مغز ریشه عمیقی دارد.

محققان دانشگاه هاروارد از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی یا "fMRI" استفاده کردند. آن‌ها داوطلبان را تحت این تصویربرداری قرار دادند و فعالیت مغزی‌شان را با نشان دادن تصاویر دست و پا و همچنین تصاویر ابزار و اشیای بزرگ مثل میز و یخچال مورد بررسی قرار دادند.

واکنش مغز چهار نفر از پنج داوطلبی که بدون دست متولد شده بودند در هنگام دیدن عکس‌ها مشابه واکنش افراد سالم بود.

محققان نتیجه گرفتند که داشتن "تجربه" برای برخی از انواع بنیادی سازمان مغز نیاز نیست.
 
 

ساخت دریچه‌های آدم‌رو با قابلیت مقاومت حرارتی بالا

دریچه‌های آدم‌رو یا دریچه‌های منهول یک نوع از اتصالات است که برای متصل کردن چند شبکه و خط راهرو به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع اتصالات اکثراً در ساخت تونل‌های زیرزمینی مربوط به حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، مخابرات، صنایع زیرساخت و حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک به کار گرفته می‌شوند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که از سال ۱۳۸۶ انواع مخازن و اتصالات کامپوزیتی را تولید می‌کند، موفق به تولید دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی با خواص شیمیایی، مکانیکی و حرارتی بهینه شده است.

محمد حبیبی، مجری طرح با اشاره به اهمیت بالای استحکام این دریچه‌ها، گفت: در این محصول با اضافه کردن نانوذرات سیلیس به ساختار پلیمری این دریچه‌ها مقاومت فشاری آن‌ها بهبود یافته است. همچنین استفاده از فناوری نانو موجب شد تا قیمت تمام‌شده محصول کاهش و سرعت پخت آن‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی از دو لایه کامپوزیتی و الاستومری تشکیل شده است، ادامه داد: لایه کامپوزیتی ضخامت بالاتری نسبت به لایه الاستومری دارد. این لایه‌ها به صورت همزمان و به روش قالب‌گیری گرم در پرس‌های هیدرولیک ۱۲۰۰ تنی و در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تولید می‌شوند.

حبیبی با تاکید بر اینکه استفاده از مواد نانویی جهت افزایش استحکام فشاری تن‌ها با طراحی سیستم پخت ویژه و تحت شرایط خاص امکان‌پذیر است، یادآور شد: ما موفق شدیم در طی آزمایش‌ها و ارزیابی‌های خود به این فرآیند دست یابیم. دریچه‌های تولید شده به روش مذکور علاوه بر برخورداری از خواص مکانیکی خوب، مقاومت حرارتی و شیمیایی بالایی را نیز دارد.

دریچه‌های منهول نانوکامپوزیتی با شماره ثبت اختراع ۶۷۵۸۷ در مرکز مالکیت صنعتی به ثبت رسیده و دارای گواهینامه ملی استاندارد است. همچنین این محصول در تاریخ ۹۶ / ۰۱ / ۲۳ موفق به اخذ گواهینامه نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده است.
 
 

سامسونگ از ماه آینده تلویزیون‌هایش را با پنل ال سی دی ساخت ال جی تولید می‌کند

zoomit:پس از این‌که سال گذشته شارپ اعلام کرد که دیگر برای سامسونگ پنل‌های ال‌سی‌دی تولید نخواهد کرد؛ این کمپانی مجبور شد در جستجوی یک جایگزین باشد.

شارپ پس از تصاحب به‌وسیله فاکس‌کان، در جهت ارتقاء تلویزیون‌های خودش و افزایش سهم در بازار سودآور فروش تلویزیون، تصمیم گرفت تأمین‌کننده‌ی پنل‌های سامسونگ نباشد.

سامسونگ پس از آن به دنبال پر کردن این جای خالی با ال‌جی، رقیب دیرینه خودش، وارد مذاکره شد. در گزارش‌ها اعلام شد که ال‌جی تأمین پنل‌های ال‌سی‌دی سامسونگ به تعداد ۷۰۰ هزار واحد را از ماه ژوئن امسال آغاز خواهد کرد.

به نظر می‌رسد سامسونگ از ماه آینده تولید تلویزیون ال‌سی‌دی با پنل ال‌جی دیسپلی را آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود که سامسونگ از نمایشگر ال‌جی دیسپلی برای عرضه تلویزیون‌های با کیفیت بالا همراه با پانل‌های ۴۰ و ۶۰ اینچی ال‌جی استفاده خواهد کرد. این تولید در کارخانه‌های P۷ و p۸ سامسونگ در شهر پاجو ایالت گیونگی انجام می‌شود.

سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در جهان است. شارپ ۵ میلیون پنل ال‌سی‌دی برای سامسونگ تهیه می‌کرد؛ اما ال‌جی تن‌ها ۱ میلیون پنل برای سامسونگ تولید خواهد کرد. این امر بدین معنی است که سامسونگ هنوز نیاز به تأمین‌کنندگان بیشتری دارد و باید در چین و تایوان به دنبال پر کردن این فاصله باشد.
 
 

 سامسونگ رسما از گلکسی Note ۷ FE (Fan Edition) رونمایی کرد
 
سامسونگ رسما از گلکسی Note ۷ FE (Fan Edition) رونمایی کرد. این گوشی در هفتم همین ماه میلادی (جولای) وارد بازار کره جنوبی می‌شود.

مشخصات:

 - صفحه نمایش ۵. ۷، ۱۴۴۰p, Super AMOLED
 
- پردازنده Snapdragon ۸۲۱ /Exynos ۸۸۹۰
 
- حافظه رم ۴GB
 
- حافظه داخلی ۶۴GB
 
- درگاه MicroSD
 
- دوربین اصلی ۱۲MP, f/ ۱. ۷ , OIS
 
- دوربین سلفی ۵MP, f/ ۱. ۷
 
- ضد آب IP۶۸
 
- دیگر امکانات Fingerprint, S. Pen
 
- باتری ۳۲۰۰mAh (Note ۷، ۳۵۰۰mAh)
   
-رنگ: Black Onyx, Blue Coral, Gold Platinum, Silver Titanium
       

 
 
 چگونه حجم فیلم‌ها را در تلگرام کاهش دهیم؟

 نرم افزار تلگرام چندی پیش قابلیتی به خود اضافه کرد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند پیش از ارسال فیلم، حجم آن را کاهش دهند و با حجم کم تری آن را آپلود کنند. حجم فیلم در صورتی کاهش پیدا می‌کند که کیفیت آن پایین آمده باشد. با این امکان تلگرام، کیفیت فیلم‌ها خیلی کاهش پیدا نمی‌کند، اما حجم آن در برخی مواقع کاهش چشم گیری دارد. در زیر قصد داریم تا کاهش حجم فیلم از طریق تلگرام را آموزش دهیم.

تلگرام را اجرا کنید.
 
وارد پنجره گفتگوی مد نظرتان شوید.
 
آیکون "گیره" را لمس کنید.
 
فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 
در زیر، آیکونی با نماد "یک مربع و عدد" مشاهده می‌کنید.
 
آن را لمس کنیددر اسلایدری که نمایان شده است، کیفیت ویدیوی مورد نظرتان را مشخص کنید.
 
اسلاید را به سمت چپ بکشید تا حجم فیلم کاهش یابد
 
پس از اعمال تغییرات گزینه Done را لمس کنید.
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *