طرح کاوش 5ساله تپه قلاتگاه اشنویه تدوین می‌شود

10:19 - 12 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۹۴۲
محوطه قلاتگاه اشنویه در دوره زمانی پنج‌ساله مورد کاوش قرار می‌گیرد.
طرح کاوش 5ساله تپه قلاتگاه اشنویه تدوین می‌شودبه گزارش گروه جامعه ،در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان و فرماندار شهرستان اشنویه در محل دفتر این فرمانداری تشکیل شد، سازوکار انجام پژوهش‌ها و کاوش‌های باستان‌شناختی در این محوطه تاریخی تحلیل و بررسی شد.

در این جلسه، پس از بحث و بررسی و تأکید بر اهمیت این اثر تاریخی، مقرر شد تا اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان طرح جامع پژوهش و کاوش این تپه تاریخی را برای یک دوره پنج‌ساله تدوین کند و ارائه دهد و پس از کسب مجوزهای لازم و تأمین اعتبارات موردنیاز در کمیته بازبینی اداره شهرستان، برای اجرای آن، با هماهنگی پژوهشکده باستان‌شناسی مقدمات لازم را فراهم آورد.

در این جلسه که اعضای انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان نیز حضور داشتند، مقرر شد که فرمانداری شهرستان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان پیگیر کسب اعتبارات لازم برای طرح پژوهش و کاوش قلاتگاه باشند.

در پایان این جلسه، حاضران با عزیمت به محل تپه قلاتگاه، از قسمت‌های مختلف این اثر شاخص تاریخی بازدید به‌عمل آوردند.

تپه و قلعه تاریخی قلاتگاه یکی از محوطه‌ها و قلعه‌های مهم دوران اورارتوئی غرب کشور به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۷ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است. این اثر در ۱۰ کیلومتری جاده اشنویه به‌طرف نقده واقع شده است.
انتهای پیام/ 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *