ایفای نقش صابر ابر و سحر دولتشاهی در پروژه جدید پورناظری/ همایون شجریان: نقطه مرکزی پروژه سی شاهنامه فردوسی است

12:40 - 14 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۶۵۲
پروژه موسیقی نمایش «سی» با حضور بازیگرانی از جمله صابرابر و سحر دولتشاهی با محور شاهنامه فردوسی به‌عنوان نقطه مرکزی خود، روی صحنه می‌رود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پروژه چندرسانه‌ای «سی» با اجرای نمایش و موسیقی در کنار هم از 15 مرداد ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد روی صحنه می‌رود.

پروژه «سی» به سرپرستی همایون شجریان و سهراب پورناظری هم‌اکنون تمرین‌های خود را پشت سر می‌گذارد و علاوه بر بازیگرانی که درباره حضورشان پیش‌تر سخن گفته شده بود، احتمال اضافه شدن هنرمندان دیگری هم وجود دارد.

همایون شجریان

همایون شجریان درباره این تجربه موسیقیایی گفته است: «تمام کسانی که در این پروژه حضور دارند، نه تنها در نقش و جایگاهی که قرار دارند ایفای نقش می‌کنند که در یک کلِ واحد، رویایی را تحقق می‌بخشند که امیدواریم به صورت یک پروژهٔ ملی در ایرانِ امروزِ ما تاثیر داشته باشد و بارِ دیگر همهٔ ما را متوجهٔ جایگاه «فردوسی» و جایگاه رفیعِ او در تاریخ و ادبیاتِ کند. در همین راستا پیش از این خانم دولتشاهی و آقایان امیر جدیدی و مهدی پاکدل از جمله هنرمندانی بودند که افتخار حضور در کنار آنها را پیدا کردیم و حالا نیز در خدمت آقای «ابر» خواهیم بود.»

قرار است در پروژه «سی» نسبت به شاهنامه نگاهی جدی و پرداختی موسیقایی صورت بگیرد و بازیگران در این پروژه که در حقیقت نقطه تلاقی موسیقی و تئاتر است، بازی می‌کنند.

در پروژه «سی» همچنین سحر دولتشاهی نقش رودابه را ایفا می‌کند و معتقد است در ابتدا خود را به شاهنامه نزدیک نمی‌دید اما روند شکل‌گیری این پروژه باعث شد که نسبت به شاهنامه دغدغه پیدا کند.

همایون شجریان

همایون شجریان همچنین با اشاره به اینکه نقطه مرکزی پروژه «سی» شاهنامه فردوسی است، اظهار کرد: همان‌طور که اشاره شد نقطه مرکزی این اثر شاهنامه است. هدف من و سهراب این بود که در این کار هنرمندانی از چند نسل مختلف را کنار یکدیگر بنشانیم و اثری خلق کنیم که بینندگان و شنوندگانی از نسل‌های متفاوت داشته باشد. ما فرم‌هایی از موسیقی انتخاب کردیم که باعث ترغیب نسل امروز شود و به این ترتیب آنها نیز به دنبال خواندن این گنجینه زبان فارسی بروند. نقش‌های انتخاب شده از شاهنامه زال، رودابه، رستم، اسفندیار، سهراب، منجم و پری است.

گفتنی است صابر ابر، سحر دولتشاهی، امیر جدیدی و مهدی پاکدل بازیگران این پروژه هستند.

گزارش از بهاره کنجکاوفرد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *