لباس بانوان وزنه‌بردار را طراحی کرده‌ایم/ بعضی دخترها در آپارتمان تمرین وزنه‌برداری می‌کنند

10:05 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۵۴۷
نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: الان دخترهایی داریم که در آپارتمان خودشان به تنهایی تمرین می‌کنند.
ریحانه طریقت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی در خصوص برنامه‌های فدراسیون وزنه‌برداری برای آغاز فعالیت بانوان اظهار داشت: برنامه ما در این حد بوده که بتوانیم ساختار کسانی که وزنه برداری بانوان را راه اندازی می‌کنند تربیت کنیم، در عین حال که نگاه‌مان این است که ورزشکاران پرورش پیدا کنند، همچنین استعدادیابی کنیم تا شناخته بشوند، برخی از ورزشکاران هستند که خودشان به تنهایی تمرین می‌کنند، هدفمان این است که این افراد را شناسایی کنیم تا به ما ملحق شوند در عین حال برنامه استعدادیابی نیاز به این دارد که ما استعدادیاب وزنه بردار بانوان داشته باشیم این موضوع هم مستلزم داشتن مربی خانم است، اگر قرار باشد مسابقه‌ای برگزار کنیم باید عوامل اجرایی داشته باشیم.

وی افزود: برای انجام تمام فعالیت‌ها از جمله مربیان، کمیته داوران و کمیته مسابقات کارگروه تشکیل داده‌ایم. برنامه المپیک تا المپیک ما تنظیم شده و به وزارت ورزش ارائه شده اما اجرایی شدن آن زمان می‌برد، تاکید می‌کنم که تمام برنامه‌های بانوان با حفظ شئونات اسلامی تنظیم شده است.

نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص طراحی لباس وزنه‌برداری بانوان تصریح کرد: هرکشوری با توجه به فرهنگ خود لباس را طراحی کرده ما هم بر اساس قوانین اسلامی لباس خوبی طراحی کرده‌ایم و در زمان خودش در جلسه با معاونت بانوان بررسی می‌شود فعلا در این مورد مشکلی نداریم، ما حتی لباس داوری هم طراحی کرده‌ایم به گونه‌ای که هم در رقابت‌های داخلی و هم برون مرزی بتوانیم استفاده کنیم و مشکلی نداشته باشیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی بانوان ایرانی را روی تخته مسابقات می‌بینیم گفت: این یک پروتکل هدف‌گرا است و باید به هدف نسبی‌مان برسیم، زمانی را نمی‌توانم مشخص کنم ممکن است خیلی زود اتفاق بیفتد که بستگی به حمایت وزارت ورزش دارد، هرچه قدر بودچه به ما بدهند و حمایت بیشتر باشد زودتر این اتفاق رخ می‌دهد و بانوان را زودتر روی تخته مسابقات خواهیم دید، آنقدر از این موضوع استقبال شده که برای کلاس‌های مقدماتی احتمالا لیست دوم هم می‌نویسیم.

طریقت در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه چرا خبر اقدامات برای فعالیت بانوان در ابتدا تکذیب شد تصریح کرد: صحت خبر و منبع آن خیلی اهمیت دارد، بنابراین اگر منبع درستی انتخاب شود خبر هم به درستی منتقل می‌شود. منبع اخبار بانوان نایب رییس بانوان است بنابراین باید در مورد بانوان به نایب رییس بانوان یا در نهایت به رئیس فدراسیون مراجعه کرد. در عین حال از همکاران رسانه‌ای تشکر می‌کنم، چون در آن برهه زمانی خیلی هوشیارانه برخورد کردند.

نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری ایران با اشاره به فعالیت ورزشکاران و مربیان ایرانی در کنار مربیان خارجی گفت:در زمان تنظیم آیین نامه مربیان حضور داشتم، این دیدگاه وجود دارد که در حوزه آقایان به دلیل اینکه مربیان خوبی در سطح کشور داریم احتیاجی به مربی خارجی نداریم اما برای بانوان تا وقتی که نیاز داخلی برطرف شود می‌توانیم از مربی خارجی استفاده کنیم، من از کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که این قول را به ما دادند تا مربیان ما برای ارتقا درجه در کنار مربیان خارجی فعالیت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از پیشکسوتان خیلی تشکر می‌کنم که در راه فرهنگ‌سازی وزنه‌برداری بانوان خیلی کمک کردند، اغلب کسانی که به ما معرفی می‌شوند از خانواده وزنه‌برداری هستند که مایه قوت قلب ما هست، الان دخترهایی داریم که در آپارتمان خودشان به تنهایی تمرین می‌کنند، چون هنوز این فرصت را نداریم که سالن در اختیارشان قرار بدهیم ما دلمان می‌خواهد به جای اینکه بانوان ما با مربی مرد به صورت شخصی تمرین کنند در سالن‌های تحت نظارت با مربی خانم تمرین کنند که به طور قطع نتایج بهتری خواهیم گرفت و بانوان بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند، هدف من این است که اگر بانوان به وزنه‌برداری علاقه دارند در فضاهای سالم به خواسته‌شان برسند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نایب رئیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *