از تعطیلی واحدهای تولید پوشاک تا حمله سایبری دوباره به شرکت‌های جهان

15:00 - 09 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۹۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای مختلفی روبرو بود که از جمله آن‌ها می‌توان به آمادگی بورس کالا برای راه اندازی بورس ارز، نرخ تورم خرداد، تعطیلی واحدهای تولیدی پوشاک، و حمله سایبری دوباره به کشورهای جهان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای اقتصادی فراوانی همراه بود که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

مدیر عامل بورس کالا با اشاره به اینکه ارزش معاملات بورس کالا در سال گذشته به 81 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است، گفت: ارزش بازار مشتقه بالغ بر 39 هزار میلیارد تومان شد که این رقم به نوبه خود رکورد قابل توجهی در تاریخ بورس کالا بوده است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: هزارمین ضمانت نامه این صندوق از ابتدای تاسیس، در آخرین روز خرداد ماه امسال برای یک واحد تولیدی در استان قزوین صادر شد.

ولی الله سیف در پیامی تلگرامی آورده است:این روز‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی، نگرانی هایی است که برخی از هموطنان گرامی با آن مواجه هستند و آن مشکلی است که به واسطه اهمال و بی مسئولیتی سهامداران یک یا چند تعاونی ایجاد شده و سپرده گذاران آن‌ها را دچار آسیب و خسران کرده است. رئیس کل بانک مرکزی از آغاز سومین مرحله از تعیین تکلیف سپرده گذاران کاسپین از چهارم تیر خبر داد.

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، درباره بازنگری در دستورالعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع های پتروشیمی اظهارکرد: براساس دستور العمل تدوین شده، سازمان محیط زیست آلایندگی واحدهای پتروشیمی را اندازه گیری کرده و مورد بررسی قرار می دهد، در صورتی که تشخص داده شود واحدی آلایندگی خود را کاهش داده، آن مجتمع پتروشیمی که قبلا به دلیل آلایندگی مالیات پرداخت می کرد، از پرداخت آن معاف خواهد شد.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از کاهش مالیات ساخت و فروش مسکن برای واحدهایی که پروانه ساخت آنها برای قبل از 1395 است، خبرداد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال گذشته ۳۳۰۰ میلیارد تومان برگ تشخیص به مودیان جدید صادر شده است. سیدکامل تقوی‌نژاد اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی گمرک در سال گذشته حدود ۹۷ درصد محقق شده و خوشبختانه با فعالیت‌هایی که در سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده، پارسال به جای فشار به مودیان موجود، تلاش شد که نسبت به شناسایی مودیان جدید اقدام شود و بر این اساس حدود ۳۰۰ هزار مودی جدید شناسایی شده است.

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰.۲ درصد است.

رئيس كميسيون صنعت اتاق بازرگانى تهران با بيان اين كه تفكيک وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت دست‌آوردى براى دولت نخواهد داشت گفت: اگر دولت تصميم بر جداسازى اين وزارتخانه‌ها دارد بايد بحث هاى كارشناسى انجام گيرد كه مانند گذشته با مشكلات روبه رو نشود.

برخی از کارشناسان نبود صرفه اقتصادی در تولید برخی محصولات کشاورزی را دلیل عمده واردات آن عنوان کردند، با این حال نگاهی به آمار گمرک حاکی از آن است که ارز قابل توجهی برای واردات محصولاتی که توان تولید آن در کشور وجود دارد، صرف می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: جذابیت پوشاک قاچاق به قدری افزایش پیدا کرده که تولید کنندگان ایرانی برای استقبال بازار از محصول آنها تولیدات خود را با برند خارجی وارد بازار می‌کنند.

وزیر دارایی آلمان با تاکید بر افزایش همکار ی های بانکی ایران و آلمان از آمادگی بانک های این کشور برای تامین اعتبار پروژه های اقتصادی ایران خبر داد.

قرار است دریافت‌کنندگان یارانه با گرو گذاشتن حساب سرپرست خانوار، یک کارت اعتباری خرید کالا به‌ارزش ۵میلیون تومان دریافت کنند که بانک مرکزی این مبلغ را در مدت ۵ سال با سود ۱۸درصد از حساب یارانه متقاضیان برداشت خواهد کرد.

ویروس جدید Petya به چندین شرکت در سراسر جهان حمله کرده است که از آن میان می توان غول نفتی روسنفت در روسیه، شرکت دارویی Merck، و کشتیرانی Maersk دانمارک اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره پیراهن دوزان تهران گفت: برای رونق کار کسبه آسیب دیده در حادثه پلاسکو وام 300 میلیون تومانی به آنها پرداخت می‌شود که 50 درصد از سود این وام به کمک سازمان برنامه و بودجه حذف خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *