رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های موجود در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر می‌شود

14:53 - 05 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۱۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مترقب با اشاره به این که رسیدگی بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف است گفت: با تلاش و کوششی که در شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های مطروحه در این مرجع از طریق صلح و سازش مختومه می‌شوند.
محمدرضا مترقببه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، همزمان با ایام بزرگداشت هفته قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان همدان به همراه اعضای شورای قضائی این استان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با وی ملاقات کردند.

در ابتدای این دیدار محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری استان همدان ضمن ارائه گزارشی از آمار و عملکرد مجموعه‌های دادگستری استان همدان اظهار کرد: علیرغم آنکه بالغ بر ۴۵ درصد از پست‌های مصوب قضایی و ۵۲ درصد از پست‌های مصوب اداری در دادگستری استان همدان بلاتصدی است اما قضات و کارکنان این مجموعه با اهتمام و تلاش مضاعف در انجام تکالیف قانونی خود توفیقات شایسته‌ای را به دست آورده اند.

مترقب با اشاره به رسیدگی بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: با تلاش و کوششی که در شوراهای حل اختلاف معمول می‌گردد بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های مطروحه در این مرجع از طریق صلح و سازش مختومه می‌گردند.

در ادامه این دیدار آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: تکلیف قضا سهل و ممتنع است و علیرغم آنکه در ظاهر کاری ساده بنظر می‌رسد، اما بقدری مسئولیت آن سنگین است که معادلی جز امر افتاء برای آن وجود ندارد و حساسیت دو امر قضا و افتاء بلحاظ تأثیری است که بر سعادت مردم و جان و مال و آبروی آن‌ها وجود دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن ارزیابی مطلوب از روند عملکرد دادگستری استان بر ضرورت پرهیز از اعمال و حبس‌های غیرضروری که موجب خسارت به خانواده زندانیان می‌شود تأکید نموده و اظهار کرد: حل اختلاف فرهنگ خوبی است و قاضی باید در مرحله اول سعی در ایجاد مصالحه کند تا اختلافات بصورت ریشه‌ای حل شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *