اجرای طرح توانبخشی "سی بی ار" در شهرها/ آخرین وضعیت ارائه مسکن به خانواده‌های افراد معلول

9:00 - 06 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۸۶۱
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با اتمام طرح توانبخشی "سی بی ار" در تمام روستاهای کشور مقرر شده این طرح در شهر‌ها و حاشیه‌های آن‌ها نیز اجرایی شود.
معلولحسین نحوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: طرح سی بی ار (طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه) در روستاهای کشور با موفقیت اجرا شده است. 

وی افزود: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موفقیت‌های خوبی را در پی داشت و به همین جهت مقرر شد طرح را در شهر‌ها و حاشیه‌های شهر‌ها نیز اجرا کنیم.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شناسایی ۳۰ شهرستان محروم در گام نخست تصریح کرد: ۳۰ شهرستان محروم در شهرهای مختلف شناسایی شده و قرار است این طرح در گام بعدی در این نقاط اجرایی شود. 

نحوی نژاد در خصوص چرایی اجرای طرح سی بی ار در شهر‌ها اظهارکرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از معلولان در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند و دسترسی کمتری به امکانات توانبخشی دارند، تصمیم گرفته شد که طرح برای کمک به معلولان در این نقاط نیز اجرایی شود. 

وی در رابطه با اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح سی بی ار در شهر‌ها و حاشیه‌های شهر‌ها تصریح کرد: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح از سوی ستاد سازمان بهزیستی تامین شده و قرار است به مرور در اختیار مسئولان شهر‌ها قرار گیرد. 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آخرین وضعیت احداث مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو و سه معلول اذعان کرد: سازمان بهزیستی کشور به دنبال این است که در یک بازه زمانی مشخص، خانواده‌های دارای دو و سه معلول صاحب خانه شوند و در اجرای این طرح علاوه بر اعتبارات سازمان بهزیستی از ظرفیت خیرین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز استفاده می‌شود. 

نحوی نژاد تاکید کرد: لیست مرتبط با خانواده‌های دارای چند معلول در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد و اولویت بندی‌ها نیز به طور کامل مشخص است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *