پیام "رییس اجرایی دولت افغانستان" به مناسبت عیدفطر: دشمنان نمی‌توانند ما را از هدفمان دور کنند

14:00 - 04 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۸۱۰
عبدالله عبدالله رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر،گفت: دشمنان بدصفت افغانستان باید بدانند که با چنین حملات غیرانسانی و ددمنشانه نمی‌توانند مردم ما را از رفتن به پیش باز دارند.
پیام عبدالله به مناسبت عیدفطر: دشمنان نمی‌توانند ما را از هدفمان دور کنندبه گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر از گروه‌های مخالف مسلح خواست تا دست از کشتار غیرنظامیان بیگناه و مردم افغانستان برداشته و حلقه غلامی و مزدوری بیگانگان را از گردنشان دور کنند.
 
عبدالله ضمن تبریک عید فطر گفت: در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت، مغفرت و آمرزش است، دشمنان ملت افغانستان و تروریست‌های کوردل و بی رحم دست به جنایات بی‌سابقه و خونین زدند و با ارتکاب اعمال وحشیانه شماری از مردمان بی‌گناه و روزه‌دار را به شهادت رسانیده و خانواده‌های زیادی را به ماتم نشاندند.
 
وی گفت: ماه رمضان امسال یک ماه دشوار، پر چالش و سخت برای دولت و ملت افغانستان بود در این ماه، دشمنان افغانستان در همکاری با شبکه‌ها و حلقات مزدور و اجیر خویش تمام توان خود را برای ناکامی دولت وحدت ملی و سرخوردگی و نا امیدی ملت سربلند افغانستان به کار بستند.
 
عبدالله گفت: در این ماه، کابل شاهد مرگبارترین حملات تروریستی در سال‌های پسین بود در نتیجه این حملات بزدلانه، ده‌ها تن از هموطنان‌ بیگناه‌ و روزدار را از دست دادیم و صدها تن دیگر مجروح شدند.
 
رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: این حملات از یک سو با هدف تضعیف روحیه عمومی و متزلزل‌سازی پایه‌های دولت وحدت ملی و از سوی دیگر، به منظور ایجاد فاصله و اختلاف بین ملت افغانستان صورت گرفته است اما دشمنان بدصفت افغانستان باید بدانند که با چنین حملات غیرانسانی و ددمنشانه نمی‌توانند مردم ما را از رفتن به پیش باز دارند.  
 
عبدالله خاطرنشان کرد: نیروهای دلیر و شجاع امنیتی در مبارزه با تروریست‌های داخلی و خارجی اراده قاطع و عزم راسخ دارند در چند سال گذشته شماری از سربازان  به خاطر دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تأمین صلح و ثبات افغانستان، جان‌های عزیرشان را فدای سرزمین خویش ساختند.
 
وی تاکید کرد: با استفاده از عید سعید فطر، باردیگر ندای صلح را بلند کرده و از گروه‌های مخالف مسلح می‌خواهیم که دست از کشتار غیرنظامیان بیگناه و مردمان سرزمین خویش بردارند و حلقه غلامی و مزدوری بیگانگان را از گردن به دور افکنند.
 
عبدالله گفت: با خشونت، کشتار و ایجاد رعب و وحشت گروه‌های تروریستی داخلی و حامیانشان به هدف نخواهند رسید ترور و خشونت، مردم شجاع، با غرور و استوار افغانستان را از پا نخواهد ماند.
 
رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان بیان کرد: دولت وحدت ملی، به ضعف‌های و نارسایی‌ها و مشکلات جاری در کشور واقف و ما به منظور فراهم‌ساختن فضای بهتر و سالم‌تر و ارایه خدمات به شهروندان و ایجاد نظم عمومی متعهد به راه‌اندازی اصلاحات فراگیر در بخش‌های امنیتی، اداری و سیاسی هستیم.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *