رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتصاب "بن سلمان" در سمت ولیعهدی عربستان تأمین‌کننده منافع آمریکا و اسرائیل است/سران عربستان و امارات درباره ایران به ترامپ چه گفتند؟

8:30 - 05 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۳۲۶
پایگاه دبکافایل انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان را بخشی از یک برنامه وسیع‌تر آمریکا و کشورهای عربی برای مقابله با ایران معرفی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه صهیونیستی در واکنش به انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان در گزارشی ضمن اشاره به اینکه تحولات اخیر عربستان نتیجه روی‌کار آمدن دونالد ترامپ است نوشت: انتصاب محمد بن سلمان در سمت ولیعهدی عربستان تأمین‌کننده منافع آمریکا و اسرائیل است.

دبکا فایل با بیان اینکه تصمیم پادشاه عربستان به برکناری محمد بن نایف از ولیعهدی این کشور و انتخاب پسرش محمد بن سلمان به جای وی، صرفا یک تغییر و تحول درساختار سیاسی سلطنتی عربستان نیست بلکه بخشی از تغییرات گسترده در ساختار سیاسی بین‌المللی و بازی‎های مرتبط به آن هم است افزود: انتخاب بن سلمان نتیجه فرآیندی منطقه‌ای و جهانی است که ماه‌ها پیش با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید شروع شده‌ است.

محمد بن سلمان

این پایگاه صهیونیستی در خصوص پیامدهای افزایش قدرت محمد بن سلمان در پادشاهی عربستان می‌نویسد: پسر پادشاه عربستان آمادگی کامل دارد تا نقش خود را به خوبی در اتحاد جدید بین اسرائیل-جهان عرب-آمریکا ایفا کند؛ اتحادی که در پی دست‌بالاگرفتن در امور خاورمیانه است.

محمد بن سلمان

دبکا فایل به نقل از تحلیل‌گران امنیتی خود همچنین اضافه می‌کند که با انتصاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان، کشورهای منطقه برای نخستین‌بار اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند و افزون بر این و مهمتر از همه اسرائیل می‌تواند به همراه کشورهای عربی هدف مشترک توقف قدرت‌نمایی ایران در منطقه را با قدرت بیشتری پی‌گیری کند.

محمد بن سلمان

نگارنده در تحلیل بیشتر وقایع اخیر در منطقه و به ویژه عربستان با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان و سرزمین‎های اشغالی سنگ‌بنای شکل‌گیری بلوک آمریکا و کشورهای عربی در برابر ایران گذاشته شد مدعی می‌شود: این بلوک ضد ایرانی هنوز در طفولیت خود قرار دارد و هنوز قدرت و وعقلانیت سیاست‎های خود را به نمایش نگذاشته است، اما خطوط کلی آن در حال شکل‌گیری است؛ دونالد ترامپ به همراه محمد بن سلمان عربستان، شیخ محمد بن زاید آل نهیان امارات، عبدالفتاح السیسی مصر و بنیامین نتانیاهو اسرائیل این بلوک ضدایرانی جدید را راهبری می‌کنند.

محمد بن سلمان

دبکا‌فایل همچنین اذعان می‌کند آنچه که موجب شد دونالد ترامپ در تحولات منطقه از جمله جنگ سوریه، یمن، مقابله با ایران سیاست‎های تهاجمی‌تری در پی بگیرد بیشتر از آنکه حاصل مشاوره وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا باشد نتیجه توصیه پادشاهان عربستان وامارات بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *