از ارائه یاراکارت در بانک‌ها به سرپرستان خانوار تا شروع اشتغال فارغ‌التحصیلان/ آقای کارشناس قبل از حضور در تلویزیون مطالعه کنید

14:52 - 02 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۰۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای مختلفی روبرو بود که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح یاراکارت در بانک‌ها با ضمانت حساب یارانه، استرات اشتغال فارغ‌التحصیلان ثبت نام شده در سایت کارورزی در آخرین روز هفته گذشته و بررسی بازارهای اقتصادی اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای اقتصادی فراوانی همراه بود که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

 در هفته گذشته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به قطعی 35 تا 45 مگاواتی برق در کلانشهر اهواز گفت: امیدواریم تا ظهر امروز  این خاموشی‌ها برطرف و عملیات بازسازی نیز همزمان با این اقدام صورت گیرد.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت توانیر گفت:با افزایش 9.3 درصدی رشد مصرف برق در روزهای اخیر و ادامه این روند احتمال خاموشی در کشور افزایش می یابد.

به علاوه معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به تك نرخى شدن نرخ ارز و الزامات آن، گفت: یکسان سازی نرخ ارز خوب اما حفظ آن مهم تر است  چرا که در غیر اینصورت به سختی می توان به شرایط اولیه بازگشت.

در حالیکه فصل مشترک اظهارات مقامات بانک مرکزی طی ماههای اخیر تشکر از عملکرد قوه قضائیه در همکاری با دولت در ساماندهی موسسات مالی و اعتباری است شب گذشته یک کارشناس پولی در برنامه تلویزیونی تیتر یک شبکه بین المللی خبر در اظهارتی عجیب ادعا کرد که بانک مرکزی بعضبا با موسسات مالی روبرو است که توان مقابله با تخلفات آن‌ها را ندارد چرا که برخی از این موسسات زیر نظر قوه قضاییه و دیگر نهادهای کشور هستند.



در اواسط هفته گذشته  طرح پرداخت وام 5 میلیون تومانی به یارانه‌بگیران از ماه گذشته کلید خورد که باز پرداخت یاراکارت 36 ماهه و با سود 18 درصد و از محل واریز یارانه خواهد بود که در این بین بانک‌ها می‌توانند برای ضمانت بیشتر از مشتریان سفته و ضامن درخواست کنند که در صورت قطعی یارانه مشکلی برای باز پرداخت وام ایجاد نشود.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسه ثامن در مسیر پیوستن به موسسات مجاز است و سپرده گذاران نگران نباشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیهتفاهمنامه همکاری میدان گازی کیش و فاز سوم توسعه میدان نفتی دارخوین گفت: شرکت ملی نفت ایران در توسعه میدان گازی فرزاد B همچنان آماده مذاکره با طرف های هندی است اما هندی ها باید پیشنهاد خود را تغییر دهند.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا با هدف مطالعات توسعه ای میدان گازی کیش و فاز سوم میدان نفتی دارخوین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به علاوه گزارش میزان حاکی از آن است که  بازار اجاره مسکن با شروع فصل تابستان و اتمام ماه مبارک رمضان داغ‌تر خواهد شد تا جایی که با وجود رکود حاکم بر این بازارا باید در انتظار رشد حداقل 7 تا 10 درصدی نرخ اجاره‌بها در سال جاری باشیم.

به گفته برخی از کارشناسان ادغام موسسات غیرمجاز باهم نظارت بانک مرکزی را بروی این نهادهای پولی افزایش می‌دهد حال باید دید مردم باتوجه به تجربیات گذشته تمایلی به اطمینان به موسسات غیرمجاز را دارند یا خیر.

 سامانه کارورزی بیش از 200 هزار کارورز ثبت نام کرده‌اند که فاز اشتغال فارغ‌التحصیلان از امروز( اول تیر ماه) استارت خورد.

سرویس های اینترنت نامحدود مخابرات به دلیل استفاده نشدن بهینه توسط کاربران به مرور جمع می شود و کاربران باید به سرویس های جدید کوچ کنند.

گفت‌و‌گوی تفضیلی میزان با رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی حاکی از آن است که یکی از ضعف های صادرات مرغ و تخم مرغ به قطر و کشورهای مختلف را بحث قیمت و بسته بندی نامناسب دانست وگفت: ترکیه با قیمت مناسب و بسته بندی مدرن در بحث صادرات بسیار فعال تر از ایران است.

در حالی دور دوم طرح رونق اقتصادی از روزهای گذشته آغاز شده که به اعتقاد برخی کارشناسان برای در نظر گرفتن تسهیلات مجدد و اجرای بخش دیگری از این طرح باید تسهیلاتی که در دوره گذشته پرداخت شده مورد ارزیابی قرار گیرد و بانک‌ها از دور زدن ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر محاسبه استمهال به جای پرداخت تسهیلات خودداری کنند.



صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که در حدود 5 سال‌ با رکود مواجه بوده و به اعتقاد کارشناسان چشم اندازی برای رونق در ماه‌های اخیر این صنعت حس نمی‌شود لذا باید منتظر ماند و دید دولت دوازدهم در نیمه دوم سال جاری چه تدابیری برای بازگشت رونق به صنعت می‌اندیشد.

بررسی میزان از آمار گمرک در بحث تجارت با عربستان در سال 95 نشان می دهد که تراز تجاری ایران با عربستان حدود 4.2 میلیون دلار منفی بوده است.

در هفته گذشته در مراسم امضا قرارداد احداث كارخانه توليد لاستيك خودرو على ربيعى وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى گفت: در اين كارخانه حدود ٥٠ هزار تن لاستيك خودرو شامل ٢٥ هزارتن سبك و ٢٥ هزار تن سنگين كه در زابل احداث خواهد شد توليد مى شود كه ميزان اشتغال ان در حدود ١٤٠٠ نفر به صورت مستقيم است به علاوه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این برنامه گفت: ساخت کارخانه تاير سازى در استان سيستان و بلوچستان با هدف توسعه اين استان انجام می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *