"وزیر نفت کویت": قیمت نفت با اجرای توافق نفتی روند تصاعدی خواهد داشت

14:15 - 30 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۸۷۷
عصام المرزوق وزیر نفت کویت با ابراز رضایت از اجرای توافق نفتی وین تاکید کرد: با ادامه روند کنونی قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های آینده روند تصاعدی خواهد داشت.
به گزارش سرویس بین الملل   عصام المرزوق وزیر نفت کویت روز دوشنبه در گفت وگو با نشریه النهار بر تعامل کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای اجرای توافق نفتی وین تاکید کرد و گفت: شرایط کنونی بازار نفت و افت قیمت موجب کاهش بیش از پیش حجم تولید در برخی کشورها خواهد شد و این امر صعود مجدد قیمت ها در بازار را به دنبال خواهد داشت .
 
وی افزود: کویت به موفقیت آمیز بودن توافق نفتی وین امیدوار است و نتایج آن به ثمر خواهد نشست .
 
کویت هم اکنون ریاست هیات نظارت بر اجرای توافق نفتی وین را بر عهده دارد .
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر 2016 (دهم آذرماه) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
 
جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد.
 
براساس این توافق اوپک یک میلیون و200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود می کاهد.
اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر (بیستم آذر)، تولید کنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
 
این تولیدکنندگان نیز درمجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک از سال 2001 میلادی تاکنون به شمار می رود.
اجرای این توافق تا ماه مارس سال 2018 تمدید شده است .
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *