رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمع‌آوری نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان مساعدت مالی در جشن گلریزان/ ۴۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اهر از زندان آزاد می‎شوند

13:06 - 29 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۶۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان اهر از جمع‌آوری نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان مساعدت مالی در جشن گلریزان شهرستان اهر خبر داد و گفت: با مساعدت مردم، خیرین و ستاد دیه آذربایجان شرقی ۴۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اهر از زندان آزاد می‌شوند.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان اهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جشن گلریزان شهرستان اهر یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی را کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه قانون به طور کامل مشخص کرده که برای اینکه جمعیت کیفری کاهش یابد برخی مجازات جایگزین مجازات حبس شود، بیان داشت: دادستان عمومی و انقلاب اهر در راستای تحقق سیاست قوه قضائیه از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان اهر بعد از تبریز دومین شهرستان آذربایجان شرقی است که بیشترین مساعدت مالی را در جشن گلریزان می‌کند، افزود: سال گذشته اهری‌ها نزدیک به ۴۲ میلیون تومان در جشن گلریزان مساعدت مالی کرده بودند در نتیجه آن ۳۴ نفر از زندانیان مالی و جرائم غیرعمد از بند زندان آزاد شده بودند.

حجت‌الاسلام نظری ادامه داد: خیرین در طول سال با همکاری انجمن حمایت از زندانیان اهر مساعدت‌های خود را از زندانیان نیازمند شهرستان دریغ نمی‌کنند و علاوه بر این خیرین و مردم همواره در جشن گلریزان نیز در امر خیر و خداپسندانه مشارکت می‌کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تأکید بر اینکه ستاد دیه آذربایجان شرقی در جشن گلریزان تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد حائز شرایط آزادی را از بند زندان آزاد می‌کند، گفت: با مساعدت ستاد دیه آذربایجان شرقی جریمه تعدادی از زندانیان اهر را پرداخت شده و به آن‌ها را به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

وی به نتیجه جشن گلریزان سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان بود که بخشی اندکی را شهرستان اهر تأمین و مابقی را ستاد دیه استان تأمین کرد.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه ۴۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان اهر حائز شرایط آزادی بودند، بیان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان مساعدت مالی در جشن گلریزان جمع‌آوری شد و با مساعدت ستاد دیه آذربایجان شرقی تمامی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان اهر آزاد می‌شوند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: ۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با حدود ۱۵۰ میلیون ریال بدهی در جشن گلریزان شهرستان اهر آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *