با پدر مجرد به سینما باز می‌گردم/هیچ‌وقت به دنبال جذب مخاطب انبوه نبوده‌ام

11:01 - 27 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۸۱۰
کارگردان ماهی و گربه گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه "پدر مجرد" را دست داشته و امیدوارم با اتمام آن اواخر سال فیلم را جلوی دوربین ببرم.
شهرام مکری نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص تولید فیلم جدید خود گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه "پدر مجرد" را دست داشته و امیدوارم با اتمام آن اواخر سال فیلم را جلوی دوربین ببرم.
 
وی درباره نوع فرم و محتوای این اثر تاکید کرد: این فیلم هم همچون فیلم‌های انگشتر متبرک، ماهی و گربه و هجوم از جنس سینمای من است و ساختاری نسبتاً مشابه دارد. در این فیلم هم فضای تجربه‌گرا مورد علاقه‌ام را پیگیری می‌کنم.
 
کارگردان ماهی و گربه با اشاره فروش موفقیت آمیز ماهی و گربه افزود: هیچگاه به دنبال تماشاگر انبوه نبوده‌ام و تجربه خوب ماهی و گربه نشان داد که در کشور ما هستند کسانی که می‌خواهند کار متفاوت ببیند و طیف گسترده مخاطب هدف "پدر مجرد" نیست.
 
وی ادامه داد: از نظر من اولین اتفاق برای هر فیلمی سوددهی برای تهیه کننده است. خوشبختانه در مورد دو فیلم قبلی من با توجه به هزینه انجام شده،آثار سود ده بوده‌اند. اگر فیلمساز انتخاب درستی داشته باشد تهیه کننده‌ها قطعاً از فیلم‌های خاص حمایت می‌کنند.
 
مکری با اشاره به شکست اکثر فیلم‌ها در جذب مخاطب انبوه خاطرنشان کرد: در یک سال حدود 60 فیلم بلند در سینمای ایران اکران می‌شود که هدف اکثریت آنها مخاطب انبوه است و از بین این آثار 10 تا 15 اثر به مخاطب انبوه می‌رسند و مابقی به هدف خود نمی‌رسند. مشکل اصلی سینما این است که سازندگان با خودشان واقع بین نیستند یعنی فیلم را به نیت مخاطب انبوه می سازند اما با شکست مواجه می‌شوند شاید به همین دلیل فیلمی که برای مخاطب خاص ساخته می‌شود از همان ابتدا تکلیفش برای فروش را مشخص کرده است و درصد شکستش پایین می‌رود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *