رئیس جمهور افغانستان: "افغانستان" از طریق خطوط آهن به چین و ایران متصل خواهد شد

12:22 - 27 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۷۳۸
محمداشرف غنی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل گفت: افغانستان با داشتن موقعیت استراتژیک در قلب آسیا، تلاش می کند تا از طریق انتقال انرژی، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی را با هم متصل و از طریق خطوط آهن، به چین و ایران وصل خواهد شد.
رئیس جمهور افغانستان: به گزارش سرویس بین الملل محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که در یک سفر رسمی به کابل آمده بود، در ارگ دیدار کرد.
 
محمد اشرف غنی ضمن خوش‌آمدگویی به دبیرکل سازمان ملل متحد، از ابراز همدردی وی تشکر و 2 طرف پیرامون موضوعات مختلف، به‌ویژه صلح، ثبات، امنیت، مبارزه با تروریسم و مسایل منطقه تبادل نظر کردند.
 
اشرف غنی، با اشاره به‌خطر تروریسم و سازمان‌های تروریستی فرامنطقه که کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کنند گفت: حوادث اخیر در افغانستان به‌خصوص در کابل، صبر مردم افغانستان را به اتمام رسانده و از این بابت مردم ما رنج می‌برند.
 
وی بر ارزیابی و آوردن اصلاحات در ماموریت هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که طی شش ماه در این زمینه شاهد نتایج مثبت باشیم.
 
اشرف غنی در رابطه با تأمین و برقراری صلح گفت: در دیدار اخیر با نخست وزیر پاکستان، توافق شد تا از نشست گروه هماهنگی چهارجانبه بین افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا به‌منظور گسترش صلح در افغانستان، استفاده شود.
 
وی گفت: افغانستان اکنون با کشورهای آسیای میانه از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکستان، قرقزستان و همچنین با ایران و چین روابط 2 و چندجانبه اقتصادی، تجارتی و تزانزیتی خوبی را برقرار کرده‌است.
 
رییس جمهور افغانستان بیان کرد: افغانستان با داشتن موقعیت استراتژیک در قلب آسیا، تلاش می کند تا از طریق انتقال انرژی، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی را باهم متصل و از طریق خطوط آهن، چین به ایران وصل خواهد شد و افغانستان مسیر ترانزیتی را تا اروپا خواهد پیمود.
 
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، نیز گفت: سازمان ملل متحد به‌عنوان همکار طولانی مدت، با دولت و مردم افغانستان همچنان باقی خواهد ماند و از برنامه‌های دولت افغانستان در راستای تأمین صلح و ثبات و اصلاحات در نهادهای دولتی، حمایت می کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *