فرهنگ سازی گامی مطمئن در کاهش آمار رفتارهای پرخطر

12:49 - 25 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۴۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ششمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان مرکزی به ریاست، حجت الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، ششمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان مرکزی به ریاست، حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، یکی از وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  را بررسی آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات در این حوزه دانست و گفت: برنامه های این معاونت به تصویب معاونت پیشگیری قوه قضاییه می رسد و برنامه های ابلاغی طبق دستورالعمل اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: آموزش مبانی تحکیم خانواده در رسانه امری ضروری است، فعالیت در حوزه اجتماعی نیازمند همدلی تمامی دستگاه های اجرایی است، برای هر دستگاهی وظایف خاصی تعریف شده است که باید به آن متعهد باشند، بسیار پسندیده است خدمات صادقانه و انسانی باشد، برنامه ها باید به درستی رصد و سپس مورد اجرا قرار گیرد.

حجت الاسلام عبداللهی توصیه کرد: اقدامات پیشگیرانه باید در وهله اول اتفاق افتد اما آنچه حائز اهمیت است مراقبت پس از ترک آسیب های اجتماعی است، معتادی که اقدام به ترک می کند باید مراقبت شود تا خروجی مناسب را داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: زنان آسیب دیده نیاز به مراقبت ویژه دارند تعدادی از آنان گاهی از سر ناچاری و فقر دست به رفتارهای ضداخلاقی می زنند که برای جلوگیری از این بروز این آسیب باید فکری کرد. ایجاد شغل مناسب می تواند بسیاری از آسیب ها در این حوزه را کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان یکی از عوامل اجرایی مهم در کاهش آمار زنان آسیب دیده باید همواره اطلاعاتش کامل باشد تا بتواند تصمیم درست را اتخاذ نماید، اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم نجات زنان آسیب دیده را اولویت دهند تا شاهد کاهش آمار در این حوزه باشیم.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: برای فعالیت در این زمینه جدی تر وارد عرصه شوید و خدمات ارائه شده را در پروتکل ذکر کنید اگر هم نمی توانید سندی بنویسید و مطابق با سند وظایف را مشخص و به تفکیک بیان کنید.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی از بروز رفتارهای پرخطر در سطح جامعه می کاهد، فقط باید مبانی را به مردم اطلاعات رسانی کنیم، گاهی زنانی گرفتار رفتارهای پرخطر می شوند که از آسیب های بعدی آگاهی ندارند، وظیفه تمامی ما مسئولان این است که آگاهی مردم را افزایش دهیم. فرهنگ سازی باید از سنین کم با استفاده از مشاوران حاذق انجام شود، استفاده از روحانیت و نهادهای خصوصی در این امر به ما کمک می کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *