رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر سابق امور خارجه پاکستان: "راحیل شریف" باید از عربستان بازگردد

8:02 - 24 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۶۸۰
وزیر سابق امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد همیشه منافع دیگران را بر منافع خود ترجیح داده بنابراین چطور می‌خواهد بین قطر و عربستان میانجی‌گری کند.
وزیر سابق امور خارجه پاکستان:
به گزارش سرویس بین الملل حنا ربانی‌ کهر وزیر سابق امور خارجه پاکستان در مصاحبه با جنگ، گفت: اسلام‌آباد همیشه منافع دیگران را بر منافع خودش ترجیح داده است بنابراین چطور می‌خواهد بین قطر و عربستان میانجی‌گری کند.
 
وی افزود: ما باید ببینیم سیاست خارجی پاکستان در چه مسیری قرار گرفته است با سیاستگذاری مبهم نمی‌توان کاری از پیش برد.
 
کهر تأکید کرد: باید به فکر این موضوع باشیم که چطور کشورمان را از آسیب مناقشات بین‌المللی حفظ کنیم نه اینکه خودمان هم بخشی از اختلاف کشورهای دیگر شویم.
 
ربانی‌ کهر اظهار داشت: پارلمان پاکستان مشارکت در ائتلاف نظامی عربستان را رد کرد اما دولت یکجانبه در این زمینه تصمیم گرفت و به ژنرال راحیل شریف اجازه داد فرماندهی ائتلاف سعودی را بپذیرد.
 
وی افزود: اعزام یک ژنرال پاکستانی برای فرماندهی ائتلاف نظامی که کشورهایی مانند ایران نظر خوبی درباره آن ندارند اثرات منفی دارد و حفظ منافع ملی توجیح مناسبی برای چنین اقدام غیر دیپلماتیک نیست.
 
کهر گفت: تاریخ نشان می‌دهد پاکستان همیشه در راستای اهداف برخی کشورها مانند آمریکا و عربستان حرکت کرده و به خود آسیب زده است این روند نباید تکرار شود.
 
حنا‌ربانی‌کهر تصریح کرد: با وجود اینکه نمی‌توان ادعای عربستان برای مبارزه با تروریسم را باور کرد اما اگر هم چنین باشد ابتدا باید تروریست‌ها را در کشور خودمان ریشه‌کن کنیم.
کهر تأکید کرد: راحیل شریف بهتر است با بازگشت به پاکستان تروریسم را در کشورش ریشه‌کن کند تا اینکه بازیچه عربستان باشد.
 
وی افزود: زمان آن رسیده که پاکستان واقع بین باشد و در سیاست خارجی و داخلی از گذشته پند بگیرد زیرا تکرار اشتباهات مشکلی را حل نمی‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *