رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلسه مجمع نمایندگان تهران با منتخبان شورای شهر/طرح مقابله با سنای آمریکا به زودی نهایی می‌شود/ اخبار کشته شدن "ابوبکر البغدادی" دقیق نیست

17:19 - 22 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۴۴۷
گفت و گوهایی بین فراکسیون امید و دولت درمورد ارائه شاخص‌های انتخاب وزرا انجام شده است، جنگ احتمالی اعراب با سلاح‌های آمریکایی تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی غرب نخواهد بود، اقدام سنا نقض برجام بود و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.
 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،  گفت و گوهایی بین فراکسیون امید و دولت درمورد ارائه شاخص‌های انتخاب وزرا انجام شده است، جنگ احتمالی اعراب با سلاح‌های آمریکایی تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی غرب نخواهد بود، اقدام سنا نقض برجام بود و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.
 
 گفت و گوهایی بین فراکسیون امید و دولت درمورد ارائه شاخص‌های انتخاب وزرا انجام شده است
 
ایرنا:  بهرام پارسایی روز دوشنبه درمورد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: در انتخاب وزرا، اختیار با دولت است و در این زمینه فراکسیون امید مجلس شاخص ارائه می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: اگر دولت از ما مشورت بخواهد، قطعا شاخص هایی را که یک وزیر می‌تواند در مجلس رای کسب کند را به دولت ارائه می‌کنیم، دراین زمینه صحبت هایی با دولت شده، ولی به طور رسمی این شاخص‌ها تعیین می‌شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: رئیس جمهوری خیلی صریح اظهار کرد که ما افرادی می‌خواهیم که همراه باشند و در این زمینه امیدواریم که از افراد شاخص در دولت استفاده شود.
 
پارسایی تاکید کرد: در هیات رئیسه فراکسیون امید این موضوع را مطرح کردیم و به احتمال زیاد در هفته آینده جلساتی در این فراکسیون در این زمینه برگزار می‌کنیم.
 
به گزارش ایرنا، مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب ۱۵ مردادماه ۹۶ در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. پس از آن رئیس جمهوری دو هفته فرصت دارد وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.
 
مجلس نیز یک هفته فرصت دارد صلاحیت‌ها وزرای پیشنهادی را مورد رسیدگی قرار دهد و پس از آن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی آغاز می‌شود.
 
 

جنگ احتمالی اعراب با سلاح‌های آمریکایی تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی غرب نخواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدحسن آصفری با بیان اینکه آمریکایی‌ها باتوجه به اهمیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و همچنین قانونی جلوه دادن حضورشان در این منطقه همواره به یک جنگ نیاز دارند اظهارداشت: چراغ سبز کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به حضور آمریکا در منطقه قوت بخشیده است.
 
وی اضافه کرد: آمریکا بر اساس منافعش از هر تنش و درگیری در این منطقه استقبال می‌کند، چرا که این خود بهانه‌ای برای حضورشان در اینجا خواهد بود تا بتوانند منابع ارزشمند نفتی آن را غارت کنند و از سوی دیگر کارخانه‌های اسلحه سازی خود را فعال نگه‌داشته و یک مسابقه خرید سلاح بین کشورهای منطقه براه بیندازند.

آصفری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد درگیری اذهان ملت‌های منطقه را نیز از سمت رژیم صهیونیستی منحرف می‌کنند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هم پیمان درجه یک آمریکایی‌هاست و آن‌ها از حمایت بی، چون و چرای این رژیم منحوس دست برنمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عملیاتی در منطقه شکل بگیرد. چون سلاح‌های کشورهای عربی با مدیریت آمریکا به دستشان رسیده، آسیبی جدی به پایگاه‌های نظامی آمریکایی نخواهد رسید.

آصفری تصریح کرد: شاید کشورهای حوزه خلیج فارس فکر کنند اسلحه‌هایی که از آمریکا خریداری می‌کنند، کلیدش در دست خودشان است، اما واقعیت این است که ردیابی و مدیریت این اسلحه‌ها دست خود آمریکایی‌هاست. آمریکا با توجه به توانمندی که در حوزه سلاح دارد جنگ بین کشورهای عربی را تهدیدی علیه خودشان تلقی نمی‌کنند و برایشان روشن است که اگر جنگی بین عربستان و قطر رخ دهد در هیچ کجا آسیبی نمی‌بینند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در اکثر کشورهای پایگاه نظامی دارند، خاطرنشان کرد: هدف آن‌ها از حضور گسترده در منطقه را کنترل آب‌های خلیج فارس و استفاده از منافع پولی کشورهای عربی به نفع خودشان است و وقتی به اسناد تاریخی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هرجایی که آمریکایی‌ها حضور پیدا کرده‌اند نه تن‌ها امنیت ایجاد نشده است، بلکه آ‌رامش و امنیت را هم سلب کرده‌اند و حضور آن‌ها در منطقه سبب می‌شود کشورهای دیگر نیز به منطقه چشم طمع بدوزند.
 
 
 
مجمع نمایندگان تهران با منتخبان شورای شهر جلسه برگزار می‌کند
 
باشگاه خبرنگاران جوان: قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور  از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان تهران با منتخبان شورای شهر تهران در روز سه‌شنبه (۲۳ خرداد ماه) خبر داد.

وی بیان داشت: این جلسه به منظور هم فکری و بررسی برخی از موضوعات است و ریاست این جلسه بر عهده محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران خواهد بود.

میرزایی نیکو ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر طی چند ماه آینده شورا را تحویل می‌گیرند باید نسبت به برخی مسائل و نکات آشنایی داشته باشند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: جلسه مذکور در مجلس و در محل کمیسیون تلفیق تشکیل خواهد شد.
 
 

طرح مقابله با سنای آمریکا به زودی نهایی می‌شود/ اقدام سنا نقض برجام بود

باشگاه خبرنگاران جوان:  علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا مجلس با وجود طرح اقدام متناسب و متقابل علیه عهدشکنی آمریکا مجدد ادر صدد تهیه طرحی در مقابله با اقدام اخیر سنای آمریکا در تحریم علیه ایران است، گفت: آمریکایی‌ها در طراحی طرح کنگره خود بسیار فراتر از مسائل عادی اقدام کردند.
 
وی افزود: در پی این تحریم‌ها تشکلات رسمی ما اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که خط قرمز ماست در ردیف گروه‌های مرتبط با تروریسم قرار گرفته و تحریم شدند و حتی مابقی تحریم‌ها را تجمیع کردند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر سنای آمریکا نیازمند پاسخگویی است، تاکید کرد: به همین دلیل اقدام کنگره آمریکا به یک مصوبه جدید نیاز دارد لذا در این زمینه از روز گذشته مسئولیتی به کمیسیون امنیت واگذار شد تا طرحی در این زمینه تدوین شود.
 
بروجردی با اشاره به طرح مقابله‌ای مجلس نسبت به اقدام سنای آمریکا تصریح کرد: قبلا هم بروی طرح مذکور فعالیت شده بود و آمادگی در این زمینه وجود داشت. همچنین کمیسیون امنیت تا ساعاتی دیگر جلسه‌ای در رابطه با نهایی شدن طرح فوق برگزار خواهد کرد تا نظر نهایی اعضای کمیسیون اخذ شده و نهایتا طرح مذکور به صحن علنی مجلس ارائه شود.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا تحریم‌های اخیر سنای امریکا نقض برجام تلقی می‌شود و یا خیر؟ گفت: بخش عمده‌ای از طرح تحریم‌های سنای آمریکا نقض برجام است لذا طبق توافق برجام هر اقدام و گامی در جهت روح برجام، نقض و خلاف است.
 
وی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکایی‌ها ضد تعهداتشان در برجام است بنابراین این عمل نیازمند اقدام متناسب در پی شرایط جدید را طلب می‌کند.
 
بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طرح مجلس در قبال اقدام اخیر سنای آمریکا چه زمانی نهایی می‌شود، گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند و انشالله در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 
 
تعطیلی مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی تخلف است

ایسنا: جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر این‌که «قانونی برای تعطیلی مراکز تاریخی و آثار باستانی در تعطیلات رسمی وجود ندارد» گفت: اگر چنین اقدامی انجام شود قانونی نیست و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: معتقدم به جای این‌که بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم باید روش کار تعریف کنیم. به عنوان مثال اگر در ایامی مانند عاشورا و یا شهادت ائمه (ع) این مراکز فعالیت دارند می‌توانند برنامه‌های فرهنگی خاصی را هم در نظر بگیرند و در واقع به مناسبت همان روز فرهنگ عمومی مجموعه را تغییر دهند نه اینکه بخواهند فعالیت خود را متوقف کنند.

وی با تاکید بر این‌که «تعطیلی مراکز گردشگری و تاریخی در ایام تعطیلات رسمی تخلف است» گفت: این مسئله می‌تواند به موضوع گردشگری و جذب گردشگر آسیب برساند قطعا ما هم در مجلس پیگیری خواهیم کرد و به رئیس سازمان میراث فرهنگی تذکر می‌دهیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین بیان کرد: این مسئله قابل حل است و تا گردشگرانی که به کشور ما سفر می‌کنند بتوانند به راحتی بازدید کرده و مشکلی در فعالیت این مراکز پیش نیاید.
 
 

 اخبار کشته شدن "ابوبکر البغدادی" دقیق نیست/ ارتش عراق ۱۰۰ کیلومتر از نوار مرزی سوریه را آزاد کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان: معین الکاظمی یکی از فرماندهان حشدالشعبی درباره انتشار برخی اخبار پیرامون کشته شدن "ابوبکر البغدادی" در حملات ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: اخبار کشته شدن ابوبکر البغدادی دقیق نیست.
 
وی درباره پپیشروی‌های میدانی ارتش عراق در نزدیکی مرز این کشور با سوریه گفت: پیشروی‌ها در نوار مرزی سوریه-عراق به ۱۰۰ کیلومتر رسیده و خاکریزهایی جهت استقرار نیروهای عراقی ایجاد شده است.
 
معین الکاظمی با اشاره به آزاد سازی "البعاج" و "الحوله" توسط نیروهای عراقی و بسیج مردمی ادامه داد: پیشروی‌های خوبی در اطراف این مناطق انجام شده، به‌گونه‌ای که در مناطق غربی تا ۱۴ هزار کیلومتر مربع و ۳۰۰ روستا آزاد شده است.
 
این فرمانده حشد الشعبی تاکید کرد: اکنون بسیج عراق خود را برای آزاد سازی تلعفر آماده کرده است، دو روز قبل نیز حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، طی جلسه‌ای با فرماندهان حشد الشعبی از اقدامات آنان در روند آزادسازی موصل تقدیر کرده و بر ضرورت آزادسازی مناطق "الحویجه" و "تلعفر" تاکید شد.

معین الکاظمی عنوان داشت: عملیات آزاد سازی موصل به دست شرطه، اتحادیه و ارتش عراق در مراحل پایانی خود قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی موصل در مراحل پایانی خود قرار دارد، پیرامون پیشروی‌های ارتش سوریه در مرز عراق افزود: به‌زودی و با هلاکت تمامی عناصر داعش در این منطقه، امنیت به این نواحی بازمی‌گردد.
 
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *