جای خالی آثار سینمایی با موضوع زندگی امام علی(ع) به شدت حس می‌شود/از سینمای مذهبی دور شده‌ایم

8:33 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۵۹۶
بازیگر نقش حرمله گفت: ما به شدت به ساخت فیلم‌های تاریخی و اسلامی نیاز داریم و اگر ما نسازیم کشورهای دیگر دست به این کار زده و متاسفانه با تحریف تاریخ آنچه دوست دارند را به نمایش می‌گذارند.
انوش معظمیانوش معظمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت‌های خود در سال 96 گفت: پیشنهادات زیادی در عرصه سینما و تلویزیون بوده و صحبت‌هایی شده اما به علت قطعی نبودن پروژه‌ها هنوز نمی‌توانم خبر درستی در خصوص این کارها ارائه کنم فقط در همین حد که سال پرکاری را پیش رو دارم.
 
وی با اشاره به جای خالی آثار سینمایی با موضوع زندگی شخصیت "امام علی(ع)" تصریح کرد: قطعاً جای خالی فیلم با موضوع زندگی حضرت علی (ع) در سینمای ایران به شدت حس می‌شود. اینگونه آثار را فارغ از ژانر، تمامی مردم دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند اما متاسفانه در سینما بسیار کم به آنها پرداخته می‌شود.
 
بازیگر نقش حرمله در سریال "مختارنامه" در همین راستا ادامه داد: اینگونه آثار در سینما با برخی حساسیت‌ها روبرو می‌شوند و همین حساسیت‌ها کارگردانان را از این ژانر و مضمون دور کرده است. شاید اگر مسئولین سینمایی با همکاری بیشتری به این آثار نگاه کنند شاهد ظهور و بروز استعدادهای توانایی در عرصه فیلم‌های مذهبی مخصوصاً در مورد شخصیت "امام علی(ع) باشیم.
 
وی ساخت اینگونه آثار را واجب دانست و تاکید کرد: ما به شدت به ساخت فیلم‌های تاریخی و اسلامی نیاز داریم و اگر ما نسازیم کشورهای دیگر دست به این کار زده و متاسفانه با تحریف تاریخ آنچه دوست دارند را به نمایش می‌گذارند پس سینماگران و مسئولین سینمایی باید بسیار بیشتر از گذشته به این موضوع معطوف شده و به ساخت آثاری این چنین بپردازند.
 
این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: اتفاقی که در این بین بسیار مهم است را می‌توان آشنایی نسل نوجوان با چنین مضامینی دانست. بدون شک نوجوانی که به راحتی به سینمای جهان دسترسی دارد با آثار ضعیف جذب نمی‌شود پس باید در مورد سینمای تاریخی اسلامی پول خرج کرد و به این سینما بها داد تا آثار هم از لحاظ محتوایی و هم از لحاظ ساختار در سطح بالایی باشند.
 
معظمی با اشاره نیاز روز جامعه در قبال آثار مذهبی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما به شناخت بهتر و بیشتر سیره و زندگی بزرگان دین نیازمندند و سینما به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فرهنگ می‌تواند به این آشنایی کمک کند. مسئولین باید این قضیه را جدی بگیرند. ما به شدت از سینمای مذهبی دور شده‌ایم و فیلم‌های زیادی در مورد شخصیت‌های والای اسلام نداریم و این در حال حاضر می‌تواند صدمات زیادی را به بدنه فرهنگ وارد کند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *