جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی + صدا و تصویر

10:47 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۷۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نيروهاى امنيتى و انتظامى مستقر در أطراف ساختمان مجلس، شعاع حفاظتى خود را تا يك كيلومترى منتهى به ساختمان مجلس افزايش دادند و مغازه‌هاى أطراف نيز به دستور نيروهاى امنيتى بسته شده است. اوضاع كاملا تحت كنترل است.
اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: فردی امروز صبح با ورود به مجلس، با نیروهای حفاظت درگیر شد و به سمت آنان تیراندازی کرد.

وی تصریح کرد:این اتفاق پس از گیت اول و خارج از محوطه بسته  مجلس بوده است.

 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عامل تیراندازی در مجلس دستگیر شد.

وی افزود: در حال بررسی جزئیات هستیم.

رنجبرزاده گفت: عاملین چهار نفر بودند و سه نفر به دفاتر نمایندگان رفته اند.

وی گفت: تا کنون 8 نفر زخمی شدند.

اوضاع تحت کنترل است
همچنین حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه ظاهرا اوضاع در مجلس تحت کنترل درآمده است، عنوان کرد: ما از وجود مجروحان در جریان حمله امروز خبر داریم اما راجع به وجود شهید، هنوز به ما که در صحن مجلس هستیم چیزی نگفته اند.

وی با بیان اینکه مهاجمین می خواستند به سمت صحن بیایند اما راه را گم کردند و اشتباهی رفتند، افزود: ما اکنون در داخل صحن مجلس هستیم و اخبار ضدونقیض به ما هم می رسد.

فلاحت پیشه گفت: هم اکنون مشکل خاصی در صحن مجلس وجود ندارد و دستور در حال اجراست.


دربهای مجلس بسته شده و کسی اجازه ورود و خروج ندارد 
هدایت اله خادمی نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان درباره تیراندازی در مجلس بیان کرد : هم اکنون دربهای مجلس بسته شده و کسی اجازه ورود و خروج ندارد.  

وی ادامه داد: هنوز تعدادی افراد مسلح در ساختمان مجلس هستند و درهای صحن بسته شده و نمایندگان به بحث مسائل در دستور کار مشغول هستند. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: چند نفر مسلح به مجلس وارد شده اند و مدام تیراندازی میکنند و الان به سمت اتاق های نمایندگان رفته اند و فعلا این افراد دستگیر نشده اند. 

خادمی گفت: تعدادی در ساختمان تیر خورده اند ولی اطلاعی از جزئیات نداریم .

رنجبرزاده در ارتباط تلفنی با شبکه خبر ضمن تائید خبر میزان گفت:حدود 4 نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس وارد ساختمان مجلس شده اند و در ابتدا به سمت محافظین شلیک کرده تعدادی مجروح شده اند.

وی با بیان اینکه عاملین وارد ساختمان دفتر نمایندگان محلس شده اند گفت: تیراندازی در انجا ادامه دارد.


عاملین تیراندازی در اتاق های دفاتر نمایندگان 
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تا الان گزارشی مبنی بر شهادت کسی گزارش نشده است. نمایندگان مجروح نشده اند و عاملین تیراندازی در اتاق های دفاتر نمایندگان خود را مخفی کرده اند و ماموران امنیتی در حال تلاش برای دستگیری آن ها هستند.

ولی الله نانوا کناری عضو کمیسیون امنیت ملی به خبرنگار میزان گفت: اوضاع تحت کنترل است و نمایندگان در داخل صحن علنی قرار دارند.


لاریجانی؛ رئیس مجلس
علی لاریجانی شخصا ریاست صحن علنی امروز مجلس را برعهده دارد.
نمایندگان تا ساعت یک جلسه خواهند داشت.

حضور دادستان تهران
دادستان تهران در محل حادثه در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.


جلسه شورای تامین امنیت
وزیر کشور گفت: موضوع تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی(ره) را در جلسه شورای تأمین استان تهران بررسی می‌کنیم.


هیچگونه صدمه ای به نمایندگان عزیز ما وارد نشده است
غلامرضا کاتب پس از پایان جلسه علنی مجلس در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر گفت: صبح امروز 4 تن از تروریست‌های نا فهم به بخش اداری مجلس شورای اسلامی هجوم آوردند و علیرغم اینکه تروریست ها دست از شیطنت و خونآشامی شان بر نمیدارند اما خوشبختانه نمایندگان با درایت و هوشمندی خودشان همچنان اداره مجلس را با صبر ادامه دادند . 

این عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: طرح الغای برخی قوانین مجلس شورای در گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و همچنین گزارش کمیسیون صنایع و معادن ازحادثه انفجار معدن یورت در صحن علنی قرائت شد. 

وی افزود: هیچگونه صدمه ای به نمایندگان عزیز ما وارد نشده است و تروریست ها بدانند با دعای خیر مردم همه این تفکرات تروریستی خنثی است. 

کاتب خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب بدانند که با تفکر تروریستی نمی توانند در روحیه مقاومت و ایستادگی ایران و مخصوصا نمایندگان که عصاره این ملت هستند،تاثیر بگذارند.

واکنش لاریجانی 
 علی لاریجانی پس از اتمام صحن علنی مجلس گفت: چند نفر از تروریست‌های بزدل نفوذ کردند به یک ساختمان در مجلس و با آنها برخورد جدی شد و من از اینکه نمایندگان مجلس کار خود را در آرامش انجام دادند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه اتفاق امروز مساله ای جزئی است ولی نشان می دهد که تروریستها دنبال مساله سازی هستند، تاکید کرد: آنها به این دلیل که ایران قطب فعال و موثر در مبازه با تروریسم است می خواهند در آن خدشه ایجاد کنند.

لاریجانی افزود: حتما نیروهای امنیتی با آن ها برخورد می کنند.


شعار مرگ بر آمریکا
بلافاصله پس از سخنان رئیس مجلس، نمایندگان حاضر در صحن شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.


انفجار یکی از عوامل
 مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد صبح امروز ۱۷ / ۳ / ۹۶ چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آن‌ها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دو تیم دیگر یکی حرم امام (ره) و دیگری ساختمان مجلس شورای اسلامی را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم امام (ره)، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیراندازی به مراجعین یکی از ساختمان‌های اداری مجلس را کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.

مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد: دقایقی قبل در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اطلاعات دقیق درباره این حادثه تروریستی متعاقبا اعلام می‌شود.


ادامه درگیری
سیدحسین نقوی حسینی ساعت 14در مصاحبه با خبرنگار میطان گفت: هنوز درگیر ی ها ادامه دارد و صدا تیراندای همچنان به گوش می رسد.


مشاهدات خبرنگار میزان - مستقر در محوطه مجلس
خبرنگار  که در محل مجلس شورای اسلامی مستقر است، می گوید:

نیروهای امنیتی ساختمان مجلس را احاطه کرده اند و رفت و آمدها به شدت کنترل می شود.

 صدای تیرانداز بیرون از مجلس هم به گوش می رسد.

 ماموران مستقر در اطراف مجلس در حال تلاش برای پراکنده کردن تجمع کنندگان هستند.

 هم‌اکنون به شعاع 500 متر در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی نوار امنیتی کشیده شده و هرگونه ترددی ممنوع اعلام شده است.

نيروهاى امنيتى و انتظامى مستقر در أطراف ساختمان مجلس، شعاع حفاظتى خود را تا يك كيلومترى منتهى به ساختمان مجلس افزايش دادند.

 مغازه‌هاى أطراف نيز به دستور نيروهاى امنيتى بسته شده است.

اوضاع كاملا تحت كنترل است.

برخی اخبار تائید نشده از شنیده شدن صدای انفجار در محوطه مجلس شورای اسلامی خبر می دهد.

فضاى حاكم بر خيابان‌هاى منتهى به ساختمان مجلس پس از حدود نيم ساعت از به گوش رسيدن تيراندازى، آرام است.

مدارس أطراف ساختمان مجلس  در حال تعطيل شدن است و دانش آموزان تحت نظارت نيروهاى انتظامى در حال خروج از مدارس خود هستند.

 پليس در فاصله ٥٠٠ مترى تمامى مسيرها منتهى به ساختمان بهارستان مقررات منع آمد و شد برقرار كرده و هيچ رهگذر و راكبى اجازه عبور ندارد.

 اوضاع به طور كامل تحت كنترل نيروهاى امنيتى و انتظامى است.

 دقايقى پيش يك آمبولانس از سمت درب غربى بهارستان خارج شد.

 با توجه به اينكه در حدود نيم ساعت است صداى تيراندازى از داخل ساختمان بهارستان شنيده نشده است، به نظر مى رسد تروريست ها خلع سلاح شده اند




جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی + صدا و تصویر


جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی/ عاملین ۴ نفر بودند/ درب‌های مجلس بسته شده/ شهادت کسی گزارش نشده/ صحن علنی دایر است + صدا و تصویر



جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی/ عاملین ۴ نفر بودند/ درب‌های مجلس بسته شده/ شهادت کسی گزارش نشده/ صحن علنی دایر است + صدا و تصویر



جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی/ عاملین ۴ نفر بودند/ درب‌های مجلس بسته شده/ شهادت کسی گزارش نشده/ صحن علنی دایر است + صدا و تصویر


جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی/ عاملین ۴ نفر بودند/ درب‌های مجلس بسته شده/ شهادت کسی گزارش نشده/ صحن علنی دایر است + صدا و تصویر



صدای تیراندازی در مجلس بیشتر
تصاویر مربوط به تیراندازی بیشتر

درحال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *