یک مقام عالی رتبه کره شمالی از سیاستهای خصمانه آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرد

4:29 - 15 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۸۸۵
سو چانگ سیک: آمریکا همواره اقدام به تهدید پیونگ یانگ می کند اما کره شمالی به تمامی این تهدیدات پاسخ خواهد داد
به گزارش گروه بین‌الملل ، سو چانگ سیک سفیر اکردیته کره شمالی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در گفت وگو با نشریه الرای کویت با اشاره به سیاستهای مداخله جویانه آمریکا در منطقه شبه جزیره کره گفت: آمریکا همواره اقدام به تهدید پیونگ یانگ می کند اما کره شمالی به تمامی این تهدیدات پاسخ خواهد داد و در صورتی که آمریکایی ها حاکمیت کره شمالی را تهدید کنند پایگاههای نظامی آنها از سوی کره شمالی هدف قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی در خاورمیانه گفت : عامل تشکیل و فعالیت تمامی گروههای تروریستی از جمله القاعده و داعش در خاورمیانه ایالات متحده است و تمامی آنچه در این زمینه مطرح است، ساخته دست آمریکاست.
 
این مقام کره شمالی با اشاره به اقدام کشورش نسبت به پرتاب ماهواره گفت: این حق تمامی کشورهای جهان است که نسبت به پرتاب ماهواره و انجام فعالیتهای مشابه اقدام نمایند و کره شمالی نیز از این حق طبیعی خود استفاده می کند.
 
وی افزود : آمریکا همواره سیاستهای تفرقه انگیز و اختلاف افکنانه خود را در مناطق مختلف اجرا می کند و از 100 سال پیش این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده است.
چانگ سیگ گفت : پیونگ یانگ همواره از برقراری صلح در شبه جزیره کره حمایت می کند اما بر سر حاکمیت و سیادت خود با کشوری معامله نمی کند.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *