رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر دوطرفه بودن انسجام و همبستگی در اتحادیه

0:46 - 12 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۱۴۰
رئیس کمیسیون اروپا همچنین تصمیم آمریکا را برای خارج شدن از توافقنامه آب و هوایی پاریس اشتباهی جدی دانست و آن را محکوم کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان کلود یونکر -- رئیس کمیسیون اروپا -- گفت: همبستگی در اتحادیه اروپا جاده یکطرفه نیست.

رئیس کمیسیون اروپا با شرکت در نشست تبادل نظر شبکه تصویری غرب آلمان در خصوص مسائل اروپا اظهار داشت: ما باید در ارتباط با اجرای توافقنامه آب و هوایی پاریس به چینی ها اعتماد کنیم. بنابراین این برای جهان و حتی خود آمریکایی ها خبر خوبی نیست وقتی آمریکا بخواهد از این سکوی جهانی (منظور توافقنامه آب و هواست) پایین بیاید و تاثیر این جدایی در واقع جانشینی چین خواهد بود. با این حال همین جدایی نیز در قالب یک فرآیند با شریک آمریکاییمان صورت عملی پیدا خواهد کرد. در هر صورت به وجود چینی ها برای پیشبرد فرآیند اجرای توافقنامه نیاز داریم. چون چین بزرگترین آلوده کننده محیط زیست است.

وی افزود: من به این مساله قائل نیستم که ما شاهد نوع جدیدی از ناسازگاری و فقدان توافق در اتحادیه اروپا هستیم. دوستان ما در اروپا دیگر به این مساله مجاب شده اند که انسجام و همبستگی در اتحادیه، جاده یکطرفه نیست.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین تصمیم آمریکا را برای خارج شدن از توافقنامه آب و هوایی پاریس اشتباهی جدی دانست و آن را محکوم کرد.

مارتین شولتس، رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس کنونی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: در یک قرارداد تجاری، شما می خواهید به بازار ما دسترسی داشته باشید. بازار اروپا بزرگترین بازار جهان است. باید به استانداردهای اروپا احترام گذاشته شود. چون این همان دلیلی است که برای توافقنامه تجارت آزاد نیز مطرح می شود. بر همین اساس است که استانداردهای ما باید تامین شوند. در حال حاضر در این مسیر جمهوری فدرال آلمان تنها است اما لازم است کل اروپا در این زمینه همکاری کنند. معتقدم که در این راه چنانچه ترامپ بخواهد از ما (منظور توافقنامه پاریس است) جدا شود لازم است ما نیز در تنظیم مناسبات تجاری و رقابتهای اقتصادی خود صریح و بی پرده باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *