رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش بینی رشد 20 درصدی صادرات / وزارت صنعت و بازرگانی باید یکپارچه بماند

12:40 - 10 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۷۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت،معدن و تجارت از پیش بینی رشد 20 تا 25 درصدی برای حجم صادرات خبر داد و گفت: در بحث صادرات به گونه‌ای عمل خواهد شد که همانطور که در برنامه ششم دیده شده، بین 20 تا 25 درصد از لحاظ حجم افزایش صادرات را شاهد باشیم.
پیش بینی رشد 20 درصدی صادرات / وزارت صنعت و بازرگانی باید یکپارچه بماندبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه هیات وزیران با اشاره به رشد 6درصدی بخش صنعت در سال گذشته، اظهار کرد: همانگونه که مرکز آمار صبح امروز اعلام کرد رشد بخش صنعت در سال گذشته بالای 6 درصد بوده و امیدواریم همین روند در سال جاری ادامه یابد و شاید بتوان این رقم را افزایش داد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در ارتباط با رونق تولید برای صنایع کوچک و متوسط، گفت: با توجه به آغاز طرح رونق از واحدهای کوچک و متوسط تاثیرات مثبتی در صنعت کشور نمایان شد لذا امسال هم با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی قرار بر آن شد که این مهم تشدید و ادامه پیدا کند و با جلساتی که با بانک مرکزی برگزاری شد همان روند سال گذشته را در پیش خواهیم گرفت.

وی افزود: واحدهایی که در دسته واحدهای کوچک و متوسط قرار دارند تمامی مسائلشان حل شده به جز سرمایه در گردش آن‌ها که از طریق سیستم بانکی مسائدت خواهند شد.

نعمت زاده گفت: وزارت صنعت به رونق تولید،صنعت، بازرگانی و تجارت بسیار خوش بین است همچنین صنعت و تجارت با هم مکمل بوده و قطعا اگر تجارت رونق پیدا کند تجارت رونق خواهد گرفت و بلعکس، لذا امیدواریم که از رونق به مراتب بهتری در سال گذشته برخوردار شویم.

نعمت زاده با بیان این که برای سال جاری ازصادرات رقم 20 تا 25 درصد را انتظار داریم، اظهار کرد: در بحث صادرات به گونه‌ای عمل خواهد شد که همانطور که در برنامه ششم دیده شده، بین 20 تا 25 درصد از لحاظ حجم افزایش صادرات را شاهد باشیم.

 وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اخبار جدا شدن وزارت صنعت از وزارت تجارت، خاطر نشان کرد:  این تصمیمی است که رئیس جمهور و مجلس خواهند گرفت و سازمان امور استخدامی در حال بررسی این مسئله بوده و باید نگاه دقیق و جامعی در این باب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بهترین وقت برای جدا سازی این دو نهاد زمانی است که دولت تغییر می‌کند که در گذشته و زمان شهید رجایی این اقدام برای معادن قرار بود انجام گیرد و در آن زمان به جای یک وزیر این نهادها توسط 2 وزیر اداره می‌شد اما بنده اعتقادم بر این است وزارت صنعت و بازرگانی باید یکپارچه باشد ولی تصمیم گیرنده اصلی دولت و مجلس شورای اسلامی خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *