مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی؛ هدف اصلی سفر ترامپ به عربستان

21:45 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۴۴۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترامپ در جریان سفر اخیرش به منطقه غرب آسیا به سران ۶ کشور حاشیه خلیج فارس گفت که روابطشان را با رژیم صهیونیستی علنی کنند
هانی زاده
حسن هانی‌زاده در گفت‎‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به سفر هفته گذشته دونالد ترامپ به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ به صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی وعده داده بود، اظهار کرد: بدون شک سرمایه داران کارخانه‌جات اسلحه سازی آمریکا، خوشحال‌ترین افراد از سفر ترامپ به عربسنان بودند.

وی افزود: عربستان که فاقد سیاست‌های دموکراتیک است سعی دارد به کمک آمریکا را از بحرانی که در یمن و سوریه برای خود به وجود آ‌ورده است، نجات دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: به زودی شاهد تشکیل یک جبهه عبری - عربی از سوی عربستان و آمریکا با شرکت رژیم صهیونیستی و چند کشور غیر عربی خواهیم بود که هدف این جبهه ضربه زدن به محور مقاومت و تقابل با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یک جریان نظامی، امنیتی، سیاسی علیه ایران است.

هانی زاده در ادامه با بیان اینکه اعتقاد دارم که اصلی ترین هدف سفر ترامپ به عربستان «مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی» بود، گفت: ترامپ در جریان سفر اخیرش به منطقه غرب آسیا به سران ۶ کشور حاشیه خلیج فارس گفت که روابطشان را با رژیم صهیونیستی علنی کنند؛ او با این اقدام خود سعی در مشروعیت بخشی به رژیم اشغالگر قدس را دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد افتتاح سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی در ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین، قطر و امارات باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *